Gå til innhold

Pengegave til 8 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hvor mye er vanlig å gi til en som blir 8 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs på hvilket forhold du har til gutten.

Fadder, tante, sønn av venninne eller annet?

Skrevet

Det spørs på hvilket forhold du har til gutten.

Fadder, tante, sønn av venninne eller annet?

Jeg er storesøster ;). Men siden vi ikke snakkes så ofte så har jeg ikke helt oversikt over hva som er greit å gi. Har tidligere bare gitt gaver jeg vet han har ønsket seg. Men synes det er bedre han får kjøpe seg noe selv nå. Vet han gir en 50-lapp til klassekammerater. Men mellom 100-200? For mye, for lite?

Skrevet

Er du student?

Har jo litt betydning på din egen økonomi også.

Mellom 100 - 300 kr er greit synes jeg.

Skrevet

Jeg personlig syntes det hørtes litt lite ut med 100 kroner til en lillebror. Ville gitt mellom 200-300. :)

Skrevet

Oj, synes 300kr er litt mye jeg da. Ja studerer og har ikke så god råd. Så det er det som er vanlig altså? Sånn jeg ser det så synes jeg 200 er max. Nå vet jo familien at jeg ikke har så god råd og alt. Men jeg vil jo ikke at lillebroren min skal synes jeg er gnien :gjeiper:

Skrevet

Jeg bruker alt fra 50-500 kr på mine søsken. Det kommer faktisk helt ann på hvem det er, hva de ønsker seg o.l Noen ganger kommer jeg over kupp på leker, spill og barnebøker til dem minste. Da ser jeg ikke noe poeng å handle mer gaver bare fordi summen skal være høyere. Dem bryr seg ikke om summen uansett. Mine foreldre blir nærmest irritert hvis gavene er for dyre uansett... Til de litt eldre søsken, 10-19 år er dem, så ligger summen normalt rundt 300-500 kr. Spørs litt hvor mye penger jeg har, hva dem ønsker seg osv.

Skrevet

ja ga nevøem min som ble 9 i år 200,- i gave. han virket veldig fornøyd med det :)

Skrevet

Da blir det 200 på han :) så får jeg håpe han blir fornøyd med det.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...