Janec Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Vi har vært hos en privat gynekolog etter at vi nå har prøvd over 1 år. Jeg fikk Pergotime for å prøve det 1/2 år. Om vi ikke blir gravide før den tiden er gått må vi vurdere prøverør. Men spørsmålet mitt er, hva kan jeg forvente? Hvor lang tid tok det før du ble gravid på pergo? Jeg har hørt mye rart ang bivirkninger. At man kan bli en skikkelig tennplugg og at skjeggvekst kan forekomme Er dette sant? Min dose er slik: 2 tabeletter daglig i 5 dager annenhver måned. Begynner 4 dagen av cyklusen. Sier takk for alle svar
Lucky? Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Jeg har hatt noen runder med pergo og eneste bivirkningene jeg har hatt er vel hetetokter Aldri hørt noe om skjeggvekst.... Har blitt gravid på tre av kurene, men dessverre mistet alle gangene. Dette har nok ikke noe å gjøre med pergo generelt, men bare jeg som har hatt en dose uflaks... Helt normalt med 2 tab daglig i 5 dager Masse lykke til
Gjest Alabama Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Har du regelmessig syklus, Janec?
Janec Skrevet 26. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2010 Nei jeg har det siste året hatt cykluser på 27 - 38 dager. men av og til har jeg hatt eggløsnings smerter, har da tatt test og de har vært positive. Har ikke tatt EL- test hver måned for har vært usikker på når mensen er ventet og ikke kjent noe tegn til eggløsning.
Gjest Iril Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 Mine bivirkninger av Pergo var helt jævlige, men nå som jeg er gravid, husker jeg det nesten ikke engang. Minnes mye hodepine, hetetokter, søvnforstyrrelser og smerter i eggstokkene. 1. kuren som var enkel (1 tabl.), ga meg ikke eggløsning engang. Prøvde dobbel kur (2 tabl.) syklusen rett etter, men det gjorde bare saken verre, for da endte jeg opp med laaaaaaaange sykluser med blødninger i 20-30 dager. Derfor gikk det et halvt år mellom 2. og 3. Pergokur. 3. kuren var også dobbel, men pga. de lange blødningsperiodene presterte kroppen min å få eggløsning mens jeg fremdeles blødde, så ikke noe resultat der. Neste syklus var uten Pergo og da ble jeg gravid med frøkna som er ventet i desember. :rødme: Hva man får av bivirkninger varierer nok veldig, så ikke ta sorgene på forskudd. Lykke til, håper det er dette som skal til for dere!
Janec Skrevet 28. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2010 huff, får ikke håpe jeg får så mye problemer med det. For det tror jeg ikke jeg hadde taklet. Begynte i dag, har hodeverk nå men vet ikke om det har noe med hormonene å gjøre. Men men... vi får prøve å se
Athene Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Jeg har litt hodeverk og en del hetetokter i det jeg starter og slutter en kur, dette er bare endringene i hormoner som virker inn. Gjennom syklusen hender det jeg har hetetokter og litt søvnproblemer som følge av dette. Mot hodepinen tar jeg paracett, så merker jeg ikke noe til den. Du må være forberedt på å få en del graviditetssymptomer etter EL. Både pga pillene og pga forventningene. Hos meg medfører pergo sykluser med mye murringer, noe trøtthet, humørsvingninger og kvalme. Irriterende når du går og kjenner på symptomer på at du kanskje er gravid, men ikke noe som plager meg merkbart i hverdagen. Ellers merket jeg ingenting på første kur (enkel), en del plager på andre kur (dobbel og med EL) og nå nesten ingenting på tredje kur (dobbel). Man blir visstnok vant til disse med tiden.
Strix Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Om du søker på Pergo/pergotime på forumet vil du nok få opp en haug av tråder med akkurat det samme spørsmålet Gikk selv på dobbel dose(samme som du) i 3 påfølgende måneder med elendig oppfølging av gyn. Hadde hodepine hele dagene, hetetokter 100ggr om dagen og sov i gjennomsnitt ingenting og så tørket underlivet ut... Samtidig ga det ingen resultater så jeg er ikke så begeistret, men det har hjulpet mange! Lykke til!
Isabell84 Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Gynekologen min ønsket ikke å sette meg på noe mer enn enkel dose til å begynne, hvis den ikke fungerte så skulle neste være dobbel og så neste der igjen trippel (!). Var tilbake på innvendig u.l på dag 11 (under første kur), hun var da ikke fornøyd med utviklingen og trodde ikke det kom til å skje en eggløsning den måneden. To dager før IKM testet jeg svakt positivt og er nå 5+2 :rødme: Det eneste jeg merket til symptomer var hetetokter, hadde en veldig feberfølelse over flere dager og mye murringer (noe jeg aldri har ellers)
Gjest Alabama Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Hei! Kanskje jeg ble litt motivert av denne tråden? Ihvertfall hentet jeg ut min egen resept på pergo noen dager etter jeg svarte her, og startet på første kur på fredag. Har ingen bivirkninger bortsett fra at man blir ekstremt kvalm hvis man blander med mye vin.. Tar også dobbel dose. Hvordan går det med deg?
Janec Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2010 Å, så bra!! At jeg kan inspirere noen. Jeg inspirerer hvertfall ikke meg selv. Jeg er ferdig med første kur nå, og jeg føler meg veldig kvalm! Skikkelig graviditets symptomer. Jeg har brekninger, og murringer i magen. Og under samleie er jeg fryktelig uttørket. Jeg håper virkelig det er verdt det. Fikk du resept av lege eller gynekolog? Har du pause annenhver måned du også?
Gjest Alabama Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Fikk resept av gyn. Husker ikke hva hun sa om pausemnd, men har ihvertfall resept på flere kurer og fikk besjed om å ta kontakt igjen hvis det ikke skjedde noe. Har du vært kvalm under hele kuren?
Janec Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2010 Kvalmen begynte til morgenen. Murringen har foregått i 3-4 dager. Siste dag med pergo denne måneden var på lørdag. Det er absolutt verdt det om det skjer noe innen de 3 første månedene. Jeg har ventet 13, klarer å vente noen til Lykke til. Vi kan jo oppdatere hverandre litt her, om hvordan det går med bivirkninger og eventuell graviditet?
Janec Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. oktober 2010 Ja men vet ikke hvordan jeg lager dagbok
Gjest Alabama Skrevet 5. oktober 2010 #16 Skrevet 5. oktober 2010 Gå inn i dagbøker og bare opprett en tråd som dagboken din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå