Gå til innhold

Lukter "bæsj" av ånden min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid blitt så kvalm av folk som har ånde som det bokstavlig talt lukter dritt av. Har aldri skjønt hvordan de kan ha så dårlig hygiene liksom.. Men nå så brukte jeg tanntråd i går, og det luktet av tanntråden som om jeg hadde bæsja på den. Jeg blei direkte kvalm..

Har spørt typen om jeg har dårlig ånde, og han sier at det ikke lukter noe av ånden min. Det lukter ikke ekkelt av tannbørsten eller hvis jeg "puster" inni hånda og lukter på det, det er kun tanntråden som det lukter dritt av.

Hvordan få det bort???? og hvorfor får man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid blitt så kvalm av folk som har ånde som det bokstavlig talt lukter dritt av. Har aldri skjønt hvordan de kan ha så dårlig hygiene liksom.. Men nå så brukte jeg tanntråd i går, og det luktet av tanntråden som om jeg hadde bæsja på den. Jeg blei direkte kvalm..

Har spørt typen om jeg har dårlig ånde, og han sier at det ikke lukter noe av ånden min. Det lukter ikke ekkelt av tannbørsten eller hvis jeg "puster" inni hånda og lukter på det, det er kun tanntråden som det lukter dritt av.

Hvordan få det bort???? og hvorfor får man det?

Huff, det høres kjedelig ut.. Men jeg tror ikke det er så ille som du tror selv. Da hadde sikkert kjæresten din sagt ifre.

Alle har gjerne dårlig ånde når de våkner om morgenen f.eks.

Hvis du føler at det virkelig er et problem, kunne du kanskje prøve noen tabletter mot dårlig ånde eller en spesiell tannkrem fra apoteket. Munnskyll evt?

Skrevet

Det er bakterievekst. Du er heldig hvis du bare har det mellom tennene, og at det ikke kommer fra mandlene eller fordøyelsessystemet. Sannsynligvis lukter det ikke sånn av ånden din selv om du har det litt mellom tennene. De som virkelig har bæsjeånde har det som oftest pga forhold i mandlene og fordøyelsessystemet, eller alvorlig tannråte, antar du ikke har det?

Løsningen er enkel: Rens godt mellom tennene, bruk tanntråd, pass på å få bort alt som har samlet seg mellom tennene. Ta en tur til tannlegen ...

Skrevet

det er jo helt vanlig og kommer fordi man ikke får pusset mellom tennene. Bruk tanntråd hver dag.

Skrevet

Råtten ånde kommer også av det du spiser. Når jeg får i meg melkeprodukt, som jeg egentlig ikke skal ha, stinker det av ånden min. Får noen ganger så lyst på sjokolade, og dagen etter har jeg møkkaånde.

Ellers har jeg ikke dårlig ånde.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vinnie svarer godt, det er rett og slett bare å bruke tanntråd hver dag - så bør problemet forsvinne av seg selv.

Dette kan ha sammenheng med mat som blir mellom tenna dine og råtner der. Logisk at det lukter litt bæsj av det da :)

Hvis problemet ikke går over etter en viss periode kan du jo oppsøke tannlegen din og høre hva han/hun synes.

(jeg synes det er litt morsomt å se for meg at det finnes mennesker som LUKTER på tanntråden sin. Det hadde jeg aldri tenkt på selv hvis ikke jeg hadde lest denne tråden!)

Skrevet (endret)

Vil bare si at jeg bruker tanntråd hver kveld og jeg pusser tunga, men det stinker dagen etter for det. Ånden kommer fra tunga/halsen/magesekken, og det stinker (fordi jeg valgte å spise sjokolade f.eks.) :sjenert:

Glemte å skrive at man kan få dårlig ånde om det går veldig lenge mellom hver gang man spiser :)

Endret av meridian
Skrevet

Hva gjør man hvis det kommer fra mandlene/ fordøyelsessystemet da?

Skrevet

hvordan får man dårlig ånde fra fordøyelsen? Jeg sliter med forstoppelse, har jeg bæsjeånde da?

Skrevet

Dålig andedräkt beror på svavel och inte på grund av plack mellan tänderna. Köp en tungskrapa och skrapa tungan varje gång du borstar tänderna! Det finns en hel del munskölj som innehåller ämnen som ska motverka svavlet som luktar. Svavlet kommer från matsmältningen, det är speciellt illa om man får sura uppstötningar. Om problemet kvarstår även efter tungskrapa och munskölj så skulle jag besöka tandläkaren för att se så att jag inte har någon infektion (infektioner luktar fruktansvärt illa). Då blir det antibiotika eller något istället.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...