AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Har plutselig fått kjempehovne øyne! Forrige helg våknet jeg opp med litt hevelse på øvre øyeløkk og under øynene. Hadde drukket 2 glass vin kvleden før og spist endel salt. På søndagen var begge øynene veeeldig hovne.. hadde da drukket 3-4 glass vin på lørdagen og spist reker. Hevelsen gikk ned i løpet av dagen, etter etpar dager ble huden på øyelokkene irritert, rød og litt kløende. Idag våknet eg igjen m ett veldig hovent øye, er rød og kløende et stykke nedover kinnet og oppå øyelokket...drakk noen glass vin igår og og spiste reker og scampi..hevelsen er fortsatt synlig men ikke voldsom. Har aldri vært plaget med dette før...skjedde første gang for en uke siden. Har vanskelig for å tro eg er blitt akutt allergisk for vin;) Begynte og med ny hudpleie serie like før forrige helg...men hvis det er årsaken så hadde eg vel vært hoven hver dag???
Gjest Elyssa Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Har plutselig fått kjempehovne øyne! Forrige helg våknet jeg opp med litt hevelse på øvre øyeløkk og under øynene. Hadde drukket 2 glass vin kvleden før og spist endel salt. På søndagen var begge øynene veeeldig hovne.. hadde da drukket 3-4 glass vin på lørdagen og spist reker. Hevelsen gikk ned i løpet av dagen, etter etpar dager ble huden på øyelokkene irritert, rød og litt kløende. Idag våknet eg igjen m ett veldig hovent øye, er rød og kløende et stykke nedover kinnet og oppå øyelokket...drakk noen glass vin igår og og spiste reker og scampi..hevelsen er fortsatt synlig men ikke voldsom. Har aldri vært plaget med dette før...skjedde første gang for en uke siden. Har vanskelig for å tro eg er blitt akutt allergisk for vin;) Begynte og med ny hudpleie serie like før forrige helg...men hvis det er årsaken så hadde eg vel vært hoven hver dag??? Venninnen min våkner opp med sammenklistrede øyne hver morgen etter at hun har spist reker. Kanskje du har blitt allergisk Har jo noen hudpleieråd, men det gjør jo ikke noe med problemet i lengden..
Topplue Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Jeg får dette av store mengder salt, samt av reker hehe Jeg pleier å være forsiktig med alkohol når jeg spiser reker. Passer på at jeg vasker hendene mine godt, og ikke klør meg i øynene. Vasker øynene i kaldt vann før jeg legger meg, og med engang jeg våkner.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 øyne var nesten helt normale idag, men huden rundt øyet klør og er tørt.Lurer på om det er den nye renseserien eg har prøvd, Avalon Organics c vitamin fra Iherb..er ganske tørr i huden og pleier ikke være det. Går tilbake til Clarins en stund for å se.
Gjest Elyssa Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Ja, det kan jo hende. Eller så kan det være at det kommer inne fra kroppen ogsp. Og da har det ikke så mye å si om du tar deg i øynene eller ikke. Hva slags hudtype har du vanligvis?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Har vanligvis ganske normal hud uten store problemer. Litt fet tsone m litt store porer på nesen.Har ikke hatt noen store forandringer i kosthold eller drikkevaner...spiser normalt sunt m lite ferdigprodukter. Men er nok litt glad i søtt...så litt sjokolade hver uke( kanskje 100 g i løpet av en uke) og litt potetgull i helgen. Nå idag ser eg bra ut...litt morraøyne, m gikk ned m en kald klut over øynene i etpar minutter;) Har bestilt time hos hudpleier å få satt opp et skikkelig hudpleieprogram...må begynne å bekjempe rynkene;) er interessert i å begynne med exuviance produkter. Så får eg bare være oppmerksom på hva eg har spist/drukket/smurt hvis eg får disse "monsterøyene" igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå