Gå til innhold

Selvtillit av pent undertøy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter hvert som jeg har fått litt bedre råd, har jeg unnet meg å kjøpe en del ordentlig undertøy av god kvalitet. Ikke nødvendigvis så veldig utfordrende, men pent, gjerne med blonder og kniplinger, og kanskje også med en ordentlig strømpeholder. Når jeg tar på dette, selv om det selvsagt ikke er synlig for noen andre, føler jeg meg ofte utrolig bra. Og den selvtilliten føler jeg at lyser av meg. Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ja. Da jeg begynte å kjøpe kvalitets BHer merka jeg at klærne satt bedre og jeg fikk en mer markert midje når puppene ble lufta skikkelig opp. Jeg skal aldri mer kjøpe en billigBH til 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt! Føler meg generelt vel når jeg har klær jeg synes er flotte, men må også føle meg vel innerst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det flere som har det sånn :smilorange: Jeg er på samme vis. Mitt undertøy kommer fra Victoria's Secret. Ingen andre enn _meg_ vet det når jeg møter de siden de ikke ser undertøyet mitt, men jeg føler meg bra fordi jeg har på meg undertøy av god kvalitet og som ser pent ut på. Men det er veldig viktig at undertøy er veldig komfortabelt, husk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Går som regel med bomullstruser og hudfarget BH, har pene klær og fler jeg har god selvtillit uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker undertøy, og her i mitt skap finnes det ingen stygge, utvaskede, hudfargede truser eller bh`er.

Nå handler jeg ikke dyrt da jeg verken trenger hold in eller push up. Er lita og smal og har (relativt (75c)) små bryster som ikke trenger mye støtte (ennå vel og merke!).

Føler meg noen hakk bedre når jeg vet at jeg er kledd fint innerst til ytterst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, definitivt!

Mitt jobbantrekk har pene dressbukser, og høst/vinter bruker jeg f eks nesten alltid stayups i stedet for knestrømper under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en av dem som kjøper billig undertøy på H&M, men joda, tar jeg på meg matchende blondeundertøy en dag så føler jeg meg litt ekstra fin, selv om det ikke er noen som ser det. Jeg vet det jo :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Selvtiliten min blir ikke formet av klær. Smak litt på ordet da folkens. Tillit til seg selv. Ikke tillit til klær.

Jeg føler meg finere, såklart, men det er faktisk noe annet enn å ha selvtillit - som gjerne betyr at man tror på seg selv uansett hvordan man ser ut eller hva man har på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtillit, selvfølelse, hvilket ord man bruker er kanskje ikke så nøye i denne sammenhengen - poenget er at flere av oss føler oss bedre når vi føler oss fine. Og det er kanskje ikke så feil å si at man kan få bedre selvtillit av det, jeg er mye sikrere og tryggere på meg selv når jeg føler at jeg ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

jeg er mye sikrere og tryggere på meg selv når jeg føler at jeg ser bra ut.

Dette er en setning som stikker litt i brystet på meg. Jeg forstår at du er sikker og trygg på deg selv til vanlig, men at klær gir deg det lille ekstra.

Håper du legger litt energi i å prøve å være like sikker på deg selv uansett hva slags klær eller sminke du går i.

Selvtilliten og selvfølelsen er begge opplevelser som i utgangspunktet bør komme innenfra, men som dagens samfunn mener vi kan kjøpe via sminke, klær og hårfrisyre.

Jeg tror nemlig det er veldig sunt for deg å ha like stor tro og tillit til deg selv uansett hvor du er og hva du har på deg og la dette bero på hvem du er og hva du kan prestere. Og at det lille ekstra kommer fra sjela di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en setning som stikker litt i brystet på meg. Jeg forstår at du er sikker og trygg på deg selv til vanlig, men at klær gir deg det lille ekstra.

Håper du legger litt energi i å prøve å være like sikker på deg selv uansett hva slags klær eller sminke du går i.

Selvtilliten og selvfølelsen er begge opplevelser som i utgangspunktet bør komme innenfra, men som dagens samfunn mener vi kan kjøpe via sminke, klær og hårfrisyre.

Jeg tror nemlig det er veldig sunt for deg å ha like stor tro og tillit til deg selv uansett hvor du er og hva du har på deg og la dette bero på hvem du er og hva du kan prestere. Og at det lille ekstra kommer fra sjela di.

Utrolig bra sagt og jeg er meget enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvasi-coaching på Martha Louise nivå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Raindrops

Eg kjenner meg ikkje særleg mykje betre med flott undertøy før eg tek av meg dei andre kleda igjen...

Samme her. Jeg føler meg ikke annerledes i det hele tatt.

Når jeg kler av meg foran typen og har flott undertøy derimot, er jeg on the top of the world :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg flott i hudfarget bh og truse jeg. Går som regel i halvgjennomsiktige bluser og pene bukser eller kjoler så da synes jeg det er viktig hvordan jeg ser ut med klærne på. Blondeundertøy og sånne jålegreier blir klumpete og rart under tøyet, så nei, jeg får ikke bedre selvtillit at jålete undertøy under klærne. Pene ytterklær derimot det gir meg god selvtillit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At klær og utseende henger sammen med selvtillit og dagsform er da ikke noe nytt, og det er da ikke noe galt i det i seg selv. Det å være bevisst på hvordan man tar seg ut er naturlig. Det er først når det går for langt at det blir usunt og skadelig ;)

Så nei, det at jeg føler meg bedre og mer selvsikker når jeg føler at jeg ser bra ut ser jeg ikke noe problem i. Dessuten tror jeg ikke på at vi har noen sjel :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, dette er bare ikke mulig å få til! Ikke for min del, ihvertfall, etter x antall år som mobbeoffer.

Tidvis er humør og selvfølelse på bånn, da hjelper det mye å sminke og å kle seg slik at man faktisk føler seg like bra som man ser ut. Det blir det samme som at man skal smile dersom man er i dårlig humør på jobb en dag. Da blir faktisk humøret vesentlig bedre etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...