Gå til innhold

Betina's reise gjennom livet vol.2

Betina

Anbefalte innlegg

Stakkars! :( Og her driver jeg og syter over gastroskopien! :hakeslepp:

Ønsker deg riktig god bedring, Betina! Håper du kommer deg fort på beina igjen, og at de finner ut hva det er fornoe, så du kan få riktig behandling! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I'm still alive :nigo: Men fortsatt syk...

Takk for gode tanker dere!

Ble utskrevet i går. De finner ikke ut hva som er galt med meg, men antakelig har jeg en infeksjon ett eller annet sted i kroppen. Infeksjonsprøvene gåår ikke nedover enda, så da er det bare å ta tiden til hjelp.

I går var jeg egentig veldig god på dagtid, men etter jeg ble utskrevet og hadde slappet av hjemme oen timer, så PANG lå jeg strekk ut igjen.

Nå i ettertid innser jeg hvor syk jeg egentlig var. Jeg har nemlig angst for å ligge på sykehuset. Det har sikkert å gjøre med at jeg er sykepleier og liksom skal hjelpe de som er syke, ikke være pasient. Men nå bare tenkte jeg whatever...bare behold meg her og hjelp meg! Var heelt pudding og sjanglet rundt det lille jeg kunne gå...

Tok jo haugesvis med prøver. Så tenkte jeg kunne fortelle om de 2 jævligste! Fytti helvete så vonde de var.

Prøve nr 1: Spinalpunksjon. Denne måtte de ta for å utelukke hjernehinnebetennelse. Da får man en nål stukket inn mellom 2 ryggvirvler og tapper væske fra ryggmargen. Her er ingen bedøvelse. Og man skal sitte heeeelt i ro.

Det er den mest smertefulle opplevelsen jeg har hatt i mitt liv! Tårene bare spratt og jeg hylte av smerte. Alle kroppens reflekser sier trekk deg unna, men så skal man jo sitte musestille! Det føltes som alle nervene i ryggen eksploderte. Så tenkte jeg etterpå: Lurer på om det er slik det føles og bli skutt? Men jeg fikk mye skryt etterpå, for jeg hadde vært så flink. Legen som gjorde det fikk helt vondt av meg siden jeg gråt så voldsomt, også har jeg jobbet med henne på legevakten så hun kjente jo til meg. Men det positive med dette: Ingen funn!

Prøve nr 2: Astrup. Måle oksygeninnholdet i blodet. Denne prøven tas fra pulsåren på håndleddet. Dette var også sååååå syyykt vondt! En nål blir alltså stukket rett ned i pulsåren, og siden denne åren er mye mer følsom enn den på armen f.eks. er det helt jævlig! Så nå har jeg et stooort blåmerke på håndleddet. Vakkert..

Så nå sitter jeg å slapper av hjemme. Har faktisk klart å handle litt. Sambo er på jobb, og han ga streng beskjed om at jeg ikke skulle gjøre annet enn å handle. Men her trengs støvsuging og som den "støv-på-hjernen" kvinnen jeg er, så klør jeg i fingrene etter å bare gjøre det. Men sambo sa han skulle gjøre det når han kommer hjem. Så jeg får bare sitte her å la kroppen hvile..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Ååå, Betina!!! :hug:

Håper virkelig du begynner å bli bedre, og at prøvene viser noe snarest!!!

God bedring x100!

:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei Betina! Alt for lenge siden, jeg har vært slapp på KG en stund og har økt aktivitetsnivået her inne nå i det siste :) Kjedelig å høre at du er syk! Hørtes ikke ut som noe allrighte prøver du har tatt! :tristbla: Håper du kommer deg raskt igjen også får du pent høre på samboer som ber deg om å slappe av og bli bra igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo folkens! Å herremin for en lang KG pause jeg har hatt! Men det har hent så mye de siste ukene at jeg ikke har hatt sjangs å fått skrive dagbok!

Jeg er endelig frisk igjen! Legen fant aldri ut hva som feilte meg, men de tror det antakelig var en eller annen form for virus eller bakterie som gikk til hodet på meg. Etter jeg ble utskrevet fra sykehuset, gikk plutselig infeksjonsprøvene ned av seg selv. Så kroppen har tydeligvis ordnet opp på egenhånd, og det er jo det beste.. a025.gif

Vi har også kjøpt leilighet i Bergen :strix::bolledeig::strix: Den er såååå fin! Dobbel så stor som den vi har nå, og med sentral beliggenhet! Åhhh som vi gleder oss! Leiligheten vår her er også solgt, og vi er veldig fornøyd med prisen vi fikk!

Åhh endelig ser lykken ut til å ha snudd i vår favør! d082.gif

Ellers har vi bestilt en velfortjent ferie til Malta i sommer. Så deilig etter all flyttingen og bare sette seg på flyet og deretter nyte late dager i solen på en strand langt borte d020.gif

Så! Nå håper jeg dette var siste omgang med sykdom på leeeeeeeeenge! Nå vil jeg bare kose meg med alt det kjekke vi har i vente framover!

Skogstrollet! Så kjekt å se deg her inne igjen! Velkommen tilbake skal du være! Skal du gifte deg? Gratulerer så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Så godt å høre fra deg, Betina! :klem: Og så bare gode nyheter og alt! :strix:

Kjempegodt å høre at du er frisk igjen! Det var velfortjent :) Flinke kropp og immunforsvar som ordner opp selv! :nigo:

Gratulerer med leilighetskjøp også! Når skal dere flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er frisk igjen!! :) Gratulerer masse med leilighet Betina! Så morro! :klemmer: Når flytter dere inn? Jeg og samboer flytter inn i leiligheten vår nå på fredag! Gleder oss masse! Og ja, *trommevirvel* jeg skal gifte meg neste vår! :yvonne: God helg til deg Betina! Vi snakkes snart igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi flytter i slutten av juni... Vi gleder oss noe helt sinnsykt! Klarer nesten ikke vente! Men også litt trist å flytte fra venner og kjente, og skulle slutte i verdens beste jobb, men men...det må til skal jeg oppfylle drømmen om å bli jordmor..

Tiden flyr av gårde og jeg har så liten tid til å skrive dagbok om dagen. Nå har jeg jobbet siden forrige mandag, skal jobbe t.o.m torsdag også er det rett på flyet til London. Skal besøke pappa. Hmm..vil ikke si at jeg gleder meg så veldig, da han fortsatt ikke er i form. Drikker og står i med det.. Men jeg har iallefall lagt masse planer. Shopping, manikyr, fikse håret osv.. Også skal jeg hente kameraet mitt som var jul og bursdagsgave. Et speilreflekskamera! Endelig! Det er noe jeg har drømt om å kunne eie i lang tid :jepp:

Ha en flott dag alle sammen, eller uke hvis jeg ikke får tid å skrive før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er modig, Betina! Håper oppholdet blir fint og at du får kost deg skikkelig.

Med Bergen kommer muligheten til å treffe nye mennesker og få flere venner :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Betina! :vinke: Håper besøk til din far går bra, og kanskje overrasker i positiv forstand :)

Kjenner meg igjen når du sier at dagene og ukene flyr, og at tiden til dagbokskriving blir knapp! Men det er hyggelig å få et livstegn da! :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Helvetes folk som skal gjøre livet surt for meg altså!

Besøket hos pappa endte med at jeg reiste hjem 2 dager før jeg skulle. Orket ikke mer. Min "fantastiske" stemor klarte nemlig å lage et helvete! Hun har jo fått vite at det hadde kommet inn en bekymringmelding til barnevernet ang broren min. Barnevernet har vært litt tåpelige i denne situasjonen og gitt eksempler som jeg hadde fortalt dem, ergo noen av disse tingene kunne bare jeg visst. Og det forsto jo de andre...

Men iallefall, hun har visst dette en mnd tid, men samme dagen jeg reiser ringer hun og forteller dette til pappa.

I en blanding av noe jeg tror er dårlig samvittighet fra hans side og det at han er så syk som han er, ble det et sant helvete! Vi krnaglet til sent på natt, jeg brølte av sinne. Jeg har aldri vært så sint i mitt liv! Jeg ble beskylt for lyving og masse andre ting. Han var rett og slett så ond og slem mot meg at jeg ble en smule redd ham...

Så det endte med at mens han sov av seg alkoholrusen (noe han må gjøre mange ganger til dagen) bestilte jeg hotell og fly, og reiste. Har ikke snakket med ham siden...

Så nå har jeg fått så nok av de folka der at jeg gidder ikke ha noe mer med dem å gjøre. I dag har minste bror min bursdag, men jeg klarer ikke gå i selskap til han. Jeg kan ikke sitte i et rom med folk som ønsker å hogge hodet av meg...

Dette skjedde for en uke siden, men jeg er fortsatt tappet for energi og er så utrolig sliten! Men jeg fikk iallefall shoppet den første dagen, så litt fikk jeg da med meg hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Stor klem til deg Betina!

Utrolig synd at enkelte skal ødelegge et besøk så utrolig mye. Du er tøff som dro i utgangspunktet, har full forståelse for at du ikke orket mer, det var nok like greit å dra hjem når situasjonen ble som den ble! Stemoren din høres jo virkelig ut som en person som bare hiver mer ved på bålet for å lage kvalme og ugreier!! :kjefte:

Slike mennesker er det ikke verdt å ha kontakt med! Veldig synd at barnevernet handler slik de gjør i denne situasjonen. Hadde du bedt om at de ikke brukte slike eksempler som kunne kobles tilbake til deg?

Godt du fikk shoppet litt så det kom noe bra ut av turen :5:

Ønsker deg en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Så leit at det gikk som det gikk :tristbla:

Stemoren din er virkelig et av de verste menneskene jeg har hørt om, og jeg håper at bv følger opp grundig her!

Bra det kom lit shopping ut av turen i det minste ;)

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjæreste Betina! :troest: Jeg får helt vondt av deg! :kose: Du fortjener virkelig ikke dette og jeg forstår at du ikke orker være sammen med slike mennesker! At det går an!

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere herlige kvinner for at dere støtter meg oppi alt dette kaoset!

Puh jeg er sliiiiten nå! Har ikke snakket med noen av dem på mange uker nå og det er i grunnen ganske deilig.

Ringte BV og sa at det var temmelig idiotisk å bruke eksempler jeg hadde gitt dem. Hun damen la seg langflat og sa at det var nok ikke det smarteste å gjøre nei, men at det var vanskelig å gjøre noe med saken når de ikke kunne bruke min historie. Så etter en lang samtale med henne kom vi fram til at nå kunne hun bare spille med åpne kort og si at det var meg (noe de uansett vet), og at si at jeg har rett til min virkelighetsoppfatning. BV hadde også reagert veldig på reaksjonen til stemoren min da hun fikk høre at det var kommet inn en bekymringmld. Hun for i taket, og hadde gått rett i forsvarposisjon.. Dette syns de var en merkelig oppførsel siden hun var mer opptatt av å få vite hvem det var enn å svare på spm og jobbe med forbedring.

BV takket meg også for at jeg hadde lagt inn bekymringmld. De hadde jo sett at det gikk dårlig her fra før (vet ikke om jeg har fortalt før at eldste bror min er fosterbarn), så det at jeg ringte gav de en bekreftelse på det de fryktet.

Så! Flinke Betina som har gjort det riktig tenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...