AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #1 Del Skrevet 25. september 2010 Postet dette innlegget i et annet emne, men kan ikke se at jeg fikk noe svar. Kanskje det ikke var intressant nok, kanskje ikke folk har noe svar bare fordi "det bare er sånn og det er ikke noe å diskutere". Jeg vet ikke. Men kunne vært greit å fått en diskusjon om det. Er det egentlig noe verre å ha sex med en på 35 (eller rettere sagt, en på 16 når man er 35+)enn en på 21 eller være kjærester? Er det ikke ganske vanlig for ei 16 år gammel jente å være samen med på 20-22 år, eller det er nå i hvertfall ikke uvanlig? Kan ikke det være like mye utnytting da enn en på 35? Eller hva med en 19-år gammel gutt? Skulle jo nesten tro det var tryggere med en voksen kar på 35 med hus, bil, stabil økonomi og en jobb enn en guttevalp på 20 som mest sansynlig ikke har noe stail økonomi eller jobb. Eller hva om det var gutt på 16 med dame på 35? Ville det blitt like stor ståhei? Da er det vel greit da, eller dama som er offeret... i gjen? Hvorfor er det alltid jenta som er offeret? Hvorfor må ei 16 år gammel jente være et offer og "stakkars liten som blir utnytta" om mannen er en del eldre? Har og hørt den regla når mannen er 20 også. Kan ikke 16-åringen like godt utnytte den voksne mannen, eller den unge mannen på 17? Må mannen absolutt være en gris bare fordi han er sammen med ei på 16? Og hva når mann er 50 og jenta 30? Eller jenta 50 og mannen 75? Fortsatt ikke greit? Fortsatt utnytting? Hvor går grensa? Er det slik at en 20-åring er det greit har sex med ei på 16, mens med en gang han 21 så er han gris? Hva er liksom det magiske tallet? Hvorfor må det være et? Er ikke 16-åringer til 21 år gamle gutter like, om ikke mer, opptatt av å komme i buksa på 16-åringen en 30+? Er det noe verre hvor eldre de er? Og er det mulig å få svar uten å bli skutt her? Har sett lignende spørsmål rundt om kring før og det ender alltid opp med et "vet du ikke det"-svar som ender opp i en stor krangel uten å svare på spørsmålet. Og da sitter man der, uten å blitt noe klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 25. september 2010 #2 Del Skrevet 25. september 2010 Jag tror att den äldre blir utpekad som skurken i dramat just för att han/hon har mer livserfarenhet och därför av någon anledning kanske har lättare att utnyttja en "oskyldig, ung människa". Personligen har jag aldrig sett på de yngre som offer, med mindre att de har blivit tvingade in i förhållandet. Man tittar minst lika snett på äldre kvinnor som är tillsammans med yngre män som man tittar på äldre män som har yngre kvinnor (enligt min uppfattning). Det är snarare åldersskillnaden i sig som är stötande, inte könet. Det "normala" är ju att man är i ungefär samma ålder, precis som det "normala" är att välja någon i samma storlek. Det "normala" är att dras till någon man känner igen sig i, och det brukar oftast vara en jämnårig. Nu har jag generaliserat det här grovt för att måla upp den bilden jag har fått av samhället, och det är långt ifrån sanning. Men det jag vill få fram är att när någon går ifrån "normen" så börjar folk fundera över vad det är som pågår egentligen. Varför har mannen med ölmage och finnar en snygg tjej med toppiga bröst och ett vackert leende? Varför är den riktigt feta tjejen tillsammans med en fitnessexpert? Ja, du förstår säkert min poäng. Allt som avviker från normen alstrar ofta en rad negativa meningar (och positiva, men det är inte de som är fokus i det här inlägget). Ännu en anledning att det är märkligt med så stora åldersskillnader är nog att det känns rart att vara tillsammans med någon som antingen är lika gammal som ens förälder, eller lika gammal som sitt barn. Att partnern ska ha mer gemensamt med ens pappa än med en själv är kanske inte så roligt att tänka på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 25. september 2010 #3 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg synes ikke man skal sette en aldersgrense på kjærlighet. Den seksuelle lavalderen er 16 år, så det må man bare innrette seg etter (eller ta konsekvensene), men en 16 åring har altså lov til å ha sex, uavhengig av alder på partner. Når det er sagt så er det lettere for en mann å utnytte en jente enn det er for en kvinne å utnytte en gutt. Det er mer sannsynlig at en jente føler seg forpliktet til å ha sex med en voksen mann, det er mer sannsynlig at en jente blir lurt til å tro at det er kjærlighet fra mannens side, og det er mer sannsynlig at en mann frister en jente med materielle goder (nye klær, smykker, etc.) for å få seg et ligg. Selvsagt kan kvinner utnytte gutter, men gutter er generelt sett bedre istand til å takle at det bare er et ligg, og istand til å se tilbake på det som et positivt minne fra ungdommen. For meg er det ingen magisk grense (bortsett fra lavalder), men jeg er skeptisk fordi en voksen mann vet godt hva han skal si og gjøre for å lure en såpass ung jente. Det kan absolutt være snakk om ekte følelser, og da har jeg ingen problemer med det, men om jeg hadde hatt en datter ville jeg ønsket å møte denne mannen for å gjøre meg opp en mening om hva han faktisk var ute etter. Det er jo mange unge jenter (og gutter) som "frivillig" prostituerer seg også. Det er jeg svært skeptisk til, for jeg kjente flere som gjorde det da jeg selv var på den alderen. Et behov for å ha like mye penger som de populære i klassen, slik at man har råd til å kjøpe de riktige klærne og gjøre de rette tingene på fritiden for å bli mer akseptert, kan fort føre til et ødelagt følelsesliv senere. Ville nok sjekket etter nye, dyre klær eller annet, for å forsøke å utelukke at hun solgte seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå