ladyluna Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Hei, jeg har rødt hår, ca denne fargen, og blå øyne. Har også ganske lik hud som hun på bildet, men har en del rødere kinn og har MYE lysere øyenbryn. Til hverdags bruker jeg kun mascara, litt pudder og concealer (under øynene). Problemet er at jeg ikke vet hva jeg kan gjøre når jeg vil pynte meg... Jeg ønsker særlig å lære hvordan jeg kan framheve øynene mine med eyeliner og øyenskygge på best mulig måte, og lurer på hvilke farger jeg som vil kle meg. I tillegg lurer jeg på hva jeg trenger av utstyr? Jeg har ingen ting, så her er det snakk om å starte på scratch. Trenger jeg mange forskjellige koster, fargenyanser, ulike typer øyenskygger (base, med skimmer, i blyantform osv) og ulike typer eyeliner (kajal, gele, våtliner)? Alle svar mottas med takk!
bananbåt Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 jeg tenker med en gang på grønn jeg da.. rundt øynene.
Miss Desiree Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Så heldig du er med hårfargen synes det er kjempefint med rødt hår, har alltid hatt lyst på det selv,kan se veldig klassisk ut, med rett sminke Når har ikke jeg så veldig mye peiling, men tenker det passer veldig fint med røde lepper Og grønn øyenskygge som hun over sier...
Antlers Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Enig med rød leppestift, men grønn øyenskygge kan fort bli litt "dragqueen". Da bør det isåfall være en litt mer naturlig grønn, og ikke en knallfarge. Jeg synes det er penest med lett sotede øyne i gråsort, gjerne med litt gullshimmer i (ikke store glitterflak). Dette ser f.eks superfresht ut: http://www.trueblood-news.com/wp-content/uploads/2009/08/deborah-ann-woll-278x300.jpg
bananbåt Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 ser for noe som dette: grønn øyenskygge
SusanneGullet Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Har rødt hår selv Vi passe i rødt,oransje,brun,grønn,gull. Alså varme farger passe vi beste med. Lyse rosa toner bør du passe deg for, for det får oss til og se blekere ut. Og hvis du tørr, bruk rød leppestift, det er utrolig pent på rødhårede
ladyluna Skrevet 26. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2010 Tusen takk for svar Ja, jeg er veldig fornøyd med hårfargen min! Jeg fikk ikke opp bildet ditt Antlers, men var det dette du mente? Sotede øyne er stilig! Men jeg vet ikke om jeg vil få det til å se bra ut... Har som sagt lite erfaring på denne fronten, så jeg frykter at det kan ende opp som en "blåveis-look" istedet for sexy sotet look Ja den grønnfargen der var stilig, bananbåt! Og det samme gjelder rød leppestift, skikkelig sexy! Men ja, det spørs om jeg kommer til å tørre gå så sterkt ut fra start Men har dere noen formening om hva som vil være en grei "startpakke" for meg som ikke har så mye fra før? Trenger jeg f.eks mange grønn-nyanser for å klare å lage en ok look i grønt? Og hva med base til å ha på øyenlokket, er det nødvendig for en amatør? Eller er det kanskje nettopp ekstra viktig for amatør? Og hva med koster? Har sett noen sminkefilmer i det siste, og de proffe bruker jo en 5-6 koster bare for å få på øyensyggen... Er det forresten vanlig at folk med rødt hår/lys hud bruker brun eyeliner, eller går svart greit for oss også? Og hva er best: kajal, liquid eller gele? Et siste spørsmål til slutt (ble litt rotete og usammenhengende dette): Hva synes dere om lilla på redheads? Jeg elsker lilla men vet ikke om jeg vil kle den fargen...
Antlers Skrevet 26. september 2010 #8 Skrevet 26. september 2010 Tusen takk for svar Ja, jeg er veldig fornøyd med hårfargen min! Jeg fikk ikke opp bildet ditt Antlers, men var det dette du mente? Sotede øyne er stilig! Men jeg vet ikke om jeg vil få det til å se bra ut... Har som sagt lite erfaring på denne fronten, så jeg frykter at det kan ende opp som en "blåveis-look" istedet for sexy sotet look Jeg mener en særdeles lite dramtisk versjon av sotede øyne, og du hadde helt sikkert fått til den varianten jeg snakker om. Istedenfor å velge en veldig mørk farge for så å duse den helt ut, kan du velge en gråsort som ikke er så mettet, og ikke trenger så mye dusing Dette er samme bilde, håper du får opp dette, da:
ondebanan Skrevet 26. september 2010 #9 Skrevet 26. september 2010 Et par tips fra meg: Kjøp startpakken med koster for øyne fra Sigma, der får du alle kostene du trenger til en billig penge. De er også supergode! Kjøp en øyeskyggeprimer, f.eks. Urban Decay Primer Potion (jeg kjøper mine på ebay). Da sitter skyggene lenger, og man kan gjerne kjøpe litt billige skygger og likevel få et bra resultat. Jeg ville anbefalt å kjøpe en drøss med skygger du liker fra NYX (de har de på cherryculture). De er billige, og har bra kvalitet og holder lenge når man bruker primer under. Da kan du prøve og feile litt uten å ruinere deg. (sjekk forøvrig bloggen til heidi øksendal (www.heidioksendal.com), der har hun swatchet masse øyeskygger fra NYX i det siste). Jeg har et par av de single skyggene, og flere av Runway-palettene og er strålende fornøyd. Tar jeg ikke feil har de også en palett for grønne øyne spesifikt (?) Disse tre tingene mener jeg er basic for en nybegynner, og når man har gode koster og en bra primer, kan man få bra resultater også med billige skygger =)
Miss Desiree Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Denne Liker veldig godt den palletten, men den må brukes med øyenskyggeprimer, ellers er de utrolig dårlige og går vekk etter en time..
Rødtoppen86 Skrevet 27. september 2010 #12 Skrevet 27. september 2010 Lilla kan også være veldig fint så lenge det er rett nyanse på lillafargen. Jeg har lys og fregnete hud, og bruker brun kajal. Kan ikke ha svart, for det ser bare ikke bra ut, men brun funker kjempefint.
-Butterfly- Skrevet 27. september 2010 #13 Skrevet 27. september 2010 Det er veldig stor forskjell på redheads, men de fleste kler iallefall øyenskygger i gull/bronse/brunt. Selv har jeg rødt hår, men med en ganske nøytral hudtone, så kan bruke både varme og kalde farger på øynene. Jeg er også veldig glad i lilla, og etter å ha eksperimentert litt, syns jeg det funker veldig bra! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå