Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av et brettspill. Kommer som regel bare til å være 2 stk. som spiller, om det skulle ha noe å si. :)

Noen som kan komme med innspill angående disse?

1. Ticket to Ride

2. A-Å

3. Ordskifte

4. Sequence

5. Brainstorm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun rpvød Brainstorm , dette er et spill som er artigst når man er fler enn to som spiller synes jeg :)

Anbefaler Passport - det er kjempegøy, både når man er to og fler! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Ticket er veldig morsomt, også når man er to. Anbefales!

Skrevet

Sequence er veldig morro. Men hva med Othello?

Skrevet

Ticket to Ride er veldig morsomt :) Ellers kan jeg anbefale Carcassonne, det er morsomt både med to og fler.

Skrevet

Vill bare si at a-å er litt vanskelig da det ikke er tilpasset det norske språk.

Skrevet

Dominion er kjempe gøy, også når en er to:)

Skrevet

Stratego er et bra spill for to! (men det går ikke ann å spille med mer en to)

Skrevet

Scrabble, Maxi Yatxy, Gin Rummy (kortspill), Backpacker :)

For flere enn to; Kokelimonke, Absolutt enig, Alias, Fantasi, Settlers :)

Skrevet

Ticket to Ride har jeg aldri klart å like selv om jeg har prøvd, men veldig mange liker det jo ellers godt,så er vel smak og behag.

Ordskifte er ganske morsomt,selv om jeg savner kanskje litt fler spillere når vi er to som spiller. De andre spillene kjenner jeg ikke til,så kan ikke si noe om de.

Vil anbefale noen spill som jeg syns er kjekke for to å spille:

Carcassone, 10 days in Africa (veldig kjekt spill), Lost Cities (spill for bare 2 stk).

Lykke til med å finne noe du liker å spille :)

Skrevet

Ticket to ride er kjempegøy!

Alias er jo en slager, Ligretto, Trivial Pursuit :jepp:

Skrevet

Mastermind! Da får man virkelig brukt hjernecellene. :)

Skrevet

Carcassonne er kjempegøy!!! Du kan spille med flere, men passer helt perfekt for to :)

Gjest Badabing
Skrevet

Brainstorm er kjempegøy! Vi var en gjeng som pleide å spille det, og vi lo så vi grein :fnise:

Skrevet

Alle de er barnespill, beregnet for aldersgrupper deretter- ta en tur innom http://brettspillguiden.no/ , sjekk ut feks året spill eller kategorien 2-mannsspill

Det er vel en overdrivelse. Flere av spillene jeg ikke kjenner, men f eks Ticket to Ride og Carcassonne funker bra for voksne- har spilte disse mye med ganske så oppegående venner. Det er jo ikke alle som vil ha spill med regelbøker tykkere enn bibelen. Det viktigste for oss er at det er bra gameplay med rom for ulike nivåer av strategitenkning, uten at reglene er for kompliserte.

Skrevet

Sequence er noe sambo og jeg spiller alene ofte. Det er veldig moro, pluss at man kan være mange om man ønsker det og. Er mye tankegang, og spennende. Jeg liker det veldig godt :)

A-Å er bedre når man er flere. Det er jo gøy når man er 2 og, men er best når man er 3+ :)

Resten har jeg ikke prøvd..

Skrevet

Risk er alltid moro. Ellers holder jeg en knapp på Kokkelimonke, men da må man være mer enn 2 spillere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...