Gå til innhold

Budsjett: ser det ok ut? har jeg glemt noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjester: ca 60 stk hvis alle takker ja

Det er utenom brudeparet.

Har ikke tatt med utgiftene det vil koste oss å vies av vigsel fra humanetisk forbund.

Lokaler:

Bygdehus med uteområde (grillområde og lekeområde). 2000 kr

500 kr for utvask

Mat:

Koldtbord ca. 250 kr pr person (= 15 550kr)

Kaker og dessert:

Bryllupskake 2000kr

8 kaker:

Hjemmelagede

Dessert:

3 forskjellige

Drikke:

10 kasser brus = 150 liter brus (2,5 liter pr person). Ca pris= 1000 kr

Klær:

Kjoler fra jkdress.com ; 1000 kr per person

Sko fra vanlig butikk; 600 kr

Veske 600 kr?

Smykker 500 kr?

Blomster:

250 kr (skal ikke ha buketter, men to enke blomster..)

Hår og sminke:

2500 kr

Musikk:

Sette opp spilleliste ?

Dj?

1000 kr

Dekorasjoner:

3000 kr

Trykksaker:

3000 kr

Hotell – overnatting:

2 netter. 2000 kr

TOTALT: 40 000 kr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotograf kan være lurt? Med mindre det er planlagt å bruke noen i familien?

Skrevet

Ingen som får vin til maten?

Skrevet

Ingen som får vin til maten?

Alkoholfritt bryllup med mindre vi bestemmer oss for noe annet.

Jeg er avholds + min far er alkoholiker (tørrlagt), så vi velger å ikke ha alkohol. Dessuten vet vi med sikkerhet at det er andre som har alkoholproblemer, vi orker ikke det dilemmaet den spesielle kvelden.

Dessuten er det rundt 10 små barn og noen ungdommer under 18 år.

Skrevet

Jeg er avholds + min far er alkoholiker (tørrlagt), så vi velger å ikke ha alkohol. Dessuten vet vi med sikkerhet at det er andre som har alkoholproblemer, vi orker ikke det dilemmaet den spesielle kvelden.

Dessuten er det rundt 10 små barn og noen ungdommer under 18 år.

Dessuten skal vi ha koldtbord, er ikke vandt med vin til den type mat.

Det skal være en koselig kveld for alle sammen, både vi som ikke drikker, dem som har problemer og for mine småsøsken (som pr dags dato er fra 1 til 19 år..)

Skrevet

Fotograf kan være lurt? Med mindre det er planlagt å bruke noen i familien?

Blir nok ingen fotograf i selve bryllupet, men vi har opptil flere av gjestene som er gode på kamearene som kommer til å ta bilder.

Men vi lurer litt på om vi ikke skal bestille en "fotosession" før vielse og selskap - slik at vi har noen profesjonelle bilder av oss i finstasen!

Skrevet

Transport f.eks mellom stedet dere skal vies til lokalene? Transport etter festen?

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Transport f.eks mellom stedet dere skal vies til lokalene? Transport etter festen?

Mvh Yvonne :heiajente:

Vielse skjer i lokalene faktisk.

Fra lokalene til hotell kjører min far med sin fancy bil :P

Gjestene ankommer lokalene selv - eller så ordner vi hvem som kjører med hvem.

Skrevet

Som gjest hadde jeg nok reagert på dette. Håper dere i det minste opplyser om dette i invitasjonen.

Skrevet (endret)

Som gjest hadde jeg nok reagert på dette. Håper dere i det minste opplyser om dette i invitasjonen.

er jo helt normalt og ha alkoholfritt bryllup. kjenner mange som har det. skal selv ha alkohol i vårs bryllup da. og hvor skal det opplyses om at det er alkoholfritt? er vell hvis det ikke er åpen bare det bør opplyses slik folk tar med seg penger..

Endret av tina89
Skrevet

Skjerp deg og hold deg til tema

Skrevet

Dette er noe i familien vår vet. De som velger å avstå fra vårt bryllup pga alkohol får gjerne gjøre det, men da trenger dem ikke forvente så veldig mye kontakt fra vår side.

Årsaken til alkoholfritt bryllup er ikke økonomisk, men personlig.

Men uansett var det ikke det som skulle diskuteres. :-)

Skrevet

helt vanlig å velge alkoholfritt! det er deres valg :D

noen utgiftsposter jeg har i tillegg i vårt budsjett er:

gifteringer

morgengave

en liten ting til dem som har hjulpet mest til (forlovere og toastmaster). jeg selv lager kort til dem og skriver noe personlig, så det trenger ikke bli den store kostnaden

knappehullsblomster

Skrevet

helt vanlig å velge alkoholfritt! det er deres valg :D

noen utgiftsposter jeg har i tillegg i vårt budsjett er:

gifteringer

morgengave

en liten ting til dem som har hjulpet mest til (forlovere og toastmaster). jeg selv lager kort til dem og skriver noe personlig, så det trenger ikke bli den store kostnaden

knappehullsblomster

Det har jeg ikke tatt med nei. Knappehullsblomster trenger vi ikke; vi er to jenter og vi skal ikke ha kirkebryllup, så vi vil heller ikke ha noe opplegg der hvor våre fedre følger oss inn..(vi ønsker å ha vielsen med gjester i de lokalene vi skal leie. Det koster jo litt, men det står ikke regnet med i dette budsjettet). De andre tingene du nevner var greit å få med i budsjettet uansett!

Skrevet

Syns det ser ut som du har fått med alt jeg :) Dere trenger jo ikke servitører når dere skal ha koldtbord kanskje :) Pris for vigsel hos humanetisk forbund er 3900 + evt. reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...