AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg har hørt at å sitte på fly er den tryggeste reisemåten av alle. Snakket med en som mente at båt er tryggere. Det har vært endel flystyrter i det siste sa han, men han hadde ikke hørt om noen alvorlige båtulykker... Bare i Norge hvert år dør jo mange i båtulykker. I mange andre land også, uten at det er noe vi hører om i norske medier, hvis ikke veldig mange rammes eller det er nordmenn innblandet. Hvor ofte hører vi om flystyrter, egentlig? Svært sjelden i forhold til hvor ekstremt mange fly stappfulle av passasjerer som er i lufta hver dag. Jeg er mer skeptisk til båt i mange timer enn en kort flytur til samme sted. Lange flyturer skremmer meg heller ikke. Hvis en båt går under, har man en sjangs til å finne noe å flyte på og overleve, sa han. Hvis et fly styrter er det lite håp om overlevelse. Derfor mente han båt var tryggest. Sikkerheten blir tatt såpass på alvor at jeg ikke ser på det å sitte på fly som å leke med døden som han nesten ville ha det til.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Jeg har hørt at å sitte på fly er den tryggeste reisemåten av alle. Snakket med en som mente at båt er tryggere. Det har vært endel flystyrter i det siste sa han, men han hadde ikke hørt om noen alvorlige båtulykker... Så han baserer sitt syn på hva som er tryggest på hva han har hørt har skjedd i det siste? Jaja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå