Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. november 2010 #41 Skrevet 18. november 2010 Hvorfor drikker de fleste mennesker kaffe? Er det så vanvittig godt at man bare må ha det eller drikker man det bare fordi "alle" andre gjør det? Og noen drikker jo bare en kopp om dagen, andre hele dagen. Men hvorfor kun en kopp kaffe hvis det er kjempe godt? Man drikker kaffe latte fordi det er sånn passe godt...på et eller annet tidspunkt ble vi som drakk brus som studenter plutselig voksne - arbeidslivets sosiale regler innebærer kaffe, og ikke brus...Jeg vet ikke hvorfor voksne er så glad i vanlig svart kaffe som er på kaffeautomater eller kjøkken på norske arbeidsplasser. Derimot kaffebarer som Kaffebrenneriet etc. med gode kaffebønner og andre smaker i, er bedre og litt avhengighetsskapende. Noe må man jo ha mens man jobber!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #42 Skrevet 18. november 2010 Man drikker kaffe latte fordi det er sånn passe godt...på et eller annet tidspunkt ble vi som drakk brus som studenter plutselig voksne - arbeidslivets sosiale regler innebærer kaffe, og ikke brus...Jeg vet ikke hvorfor voksne er så glad i vanlig svart kaffe som er på kaffeautomater eller kjøkken på norske arbeidsplasser. Derimot kaffebarer som Kaffebrenneriet etc. med gode kaffebønner og andre smaker i, er bedre og litt avhengighetsskapende. Noe må man jo ha mens man jobber! som sagt te er et godt alternativ til kaffe. Selv på jobb Man må ikke drikke brus bare fordi man ikke drikker kaffe
Sunniva81 Skrevet 18. november 2010 #43 Skrevet 18. november 2010 Kaffe om morgenen er nyyydelig! I morgen skal jeg på butikken å se hvilken sort jeg skal velge,er jo så mange gode typer kaffe.Begunner å bli lei av Coop sin filtermalte kaffe nå gitt.Prøve en annen type Kaffe inneholder jo koffein,så det er vel derfor man drikker det.Man blir avhengi Pluss at man liker smaken vil jeg tro,så da er det vel bare logisk? :klø:
Wonders Skrevet 19. november 2010 #44 Skrevet 19. november 2010 jeg liker de kaffene som tar 15 minutter å mekke, som koster over 50 kroner... Det er kunst, overpriset, men utrolig deilig luksus. Så har vi Nespresso hjemme, og jeg drikker mer kaffe nå, for å oppdage kaffeverden med egen tunge. Trakterkaffe er ikke kvalifisert. 1
gbnj Skrevet 19. november 2010 #45 Skrevet 19. november 2010 Kaffe er DOP, dvs det får en til å være en effektiv/produktiv arbeidsmaur!
Meaty Skrevet 19. november 2010 #47 Skrevet 19. november 2010 jeg liker de kaffene som tar 15 minutter å mekke, som koster over 50 kroner... Det er kunst, overpriset, men utrolig deilig luksus. Godt sagt!
JumboJenny Skrevet 19. november 2010 #48 Skrevet 19. november 2010 Jeg drikker vanligvis 1 gigantisk kopp kaffe om morgenen (tilsvarer vel 2/3 normale kopper) fordi jeg føler jeg MÅ ha det. For meg så setter kaffen igang fordøyelsessystemet og hjelper så ikke alt blir stående bom stille Dessuten lukter det himmelsk når man tilbreder det. Jeg drikker alltid svart kaffe. Etter å ha tatt min store kopp så får jeg litt avsmak, og føler jeg må skylle av systemet med kaldt vann, og utover dagen har jeg ikke lyst på mer. Det er som om jeg har da fått nok. De færreste barn liker vel kaffe, og jeg tror kaffe for mange blir introdusert i hverdagen i form av sosiale tilstelninger, møte etc på jobb. Selv begynte jeg med kaffedrikking fordi jeg fikk meg jobb der jeg måtte veldig tidlig opp, og ville se om kaffe hjalp meg igang Kaffe er kanskje som øl. Man må som regel prøve det noen ganger før man liker det;)
aluminium Skrevet 19. november 2010 #49 Skrevet 19. november 2010 jeg liker de kaffene som tar 15 minutter å mekke, som koster over 50 kroner... Det er kunst, overpriset, men utrolig deilig luksus. Så har vi Nespresso hjemme, og jeg drikker mer kaffe nå, for å oppdage kaffeverden med egen tunge. Trakterkaffe er ikke kvalifisert. Nespresso er vel svært omdiskutert blant ekspertene. Mange mener det bare lager sølevann, mens andre mener det lager helt OK kaffe. Jeg ble anbefalt en Aeropress som lager helt himmelsk kaffe, og den er virkelig verdt de 2-300,- den koster. Mange av de store anerkjente kaffeanmelderne bruker visst denne selv. Trakterkaffen blir liksom ikke helt det samme... http://aerobie.com/products/aeropress.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå