Perelandra Skrevet 25. september 2010 #21 Skrevet 25. september 2010 Hvis jeg ikke drikker kaffe daglig får jeg abstinenser i form av hodepine. Sånn er det dessverre. Grunnen til at jeg er blitt avhenging av koffein er egentlig ikke på grunn av kaffe, men fordi jeg tidligere drakk mye Pepsi Max og måtte ha det daglig. Det er jo som kjent en del koffein i Cola og Pepsi også. Jeg har prøvd å venne meg av med daglig inntak av Pepsi Max flere ganger, men da har jeg fått sånn plagsom hodepine så jeg har ikke klart det. Løsningen ble å drikke kaffe for å unngå plagene, da klarte jeg også å holde meg borte fra brusen. En daglig dose kaffe forebygger hodepinen. Jeg har ikke likt kaffe før et godt stykke inn i 30-årene, og folk som kjenner meg ble veldig overrasket da de at jeg hadde begynt å drikke kaffe.
Inx Skrevet 18. november 2010 #22 Skrevet 18. november 2010 Jepp jeg er avhengig, derfor drikker jeg kaffe
Gjest Uglefot Skrevet 18. november 2010 #23 Skrevet 18. november 2010 Nei, det har igrunn jeg også alltid lurt på. Det smaker jo ikke noe godt. Så jeg drikker heller te. Vanlig kaffe er ikke noe spesielt godt..men om det er f.eks latte så er det jo godt,men det er vel heller sånn juksekaffe mener nå jeg..man kan jo få så mange smakstilsetninger i kaffen at det er jo knapt kaffe lengre. Kaffe for meg er svart kaffe uten noe annet "tullball" i den. Nøyer meg med te jeg. DET er godt det drikker vel 3-4 kopper hver dag.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #24 Skrevet 18. november 2010 Jeg drikker kaffe i hovedsak fordi det er godt. Men det skader jo ikke at det virker oppkvikkende... 1
Sugerøret Skrevet 18. november 2010 #25 Skrevet 18. november 2010 fordi kaffe smaker godt . Helst rykendes fersk traktekaffe uten sukker og melk -grøss Kaffe m/ baileys er himmelsk godt!
Ethereal Skrevet 18. november 2010 #26 Skrevet 18. november 2010 Jeg drikker en kopp kaffe om dagen fordi jeg syns det er godt. Må drikke 3-4 kopper rett etter hverandre for at jeg skal kjenne noen virkning når det kommer til å våkne. Hvorfor jeg ikke drikker mer? Kroppen min tåler det ikke så veldig godt. Burde egentlig ikke drikke det i det hele tatt, men klarer ikke la vær.
alCaldazar Skrevet 18. november 2010 #27 Skrevet 18. november 2010 Hvorfor drikker de fleste mennesker kaffe? Er det så vanvittig godt at man bare må ha det eller drikker man det bare fordi "alle" andre gjør det? Og noen drikker jo bare en kopp om dagen, andre hele dagen. Men hvorfor kun en kopp kaffe hvis det er kjempe godt? Noen grunner til at jeg drikker kaffe: Jeg elsker den bitre smaken, særlig på god espressobrent kaffe som er full av oljer. Det smaker godt! Koffein sørger for å undertrykke signaler fra kroppen om at du er trøtt. Jeg liker å holde en kopp med noe varmt i hånda, og det er fint å ha noe å supe på, særlig under arbeidsdagen. Men det er nok smaken som gjør at jeg drikker kaffe. Absolutt ingenting kunstig ved smaken, i motsetning til nesten alt annet. Liker te også
Sofie_22 Skrevet 18. november 2010 #28 Skrevet 18. november 2010 Fordi det er godt, man blir våken og får et lite energi kick:D
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #29 Skrevet 18. november 2010 Hvorfor drikker de fleste mennesker kaffe? Er det så vanvittig godt at man bare må ha det eller drikker man det bare fordi "alle" andre gjør det? Og noen drikker jo bare en kopp om dagen, andre hele dagen. Men hvorfor kun en kopp kaffe hvis det er kjempe godt? Jeg tror helt ærlig at de fleste begynner å lære seg å like kaffe fordi alle andre drikker kaffe. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har besøkt gamle tanter og når jeg sier neitakk til kaffe så ser de å meg som om jeg skulle vært en idiot og spør om jeg ikke har blitt voksen ennå.. Er visst en eller annen merkelig greie om at man blir ikke voksen før man begynner å drikke kaffe. Etterhvert lærer man seg å like det og noen blir avhengige av det for å holde seg våkne, noen liker det sikker pga smaken og. Men det tror jeg ikke man liker helt av seg selv uten å ha lært eg det.
Gjest Airi Skrevet 18. november 2010 #30 Skrevet 18. november 2010 Jeg tror helt ærlig at de fleste begynner å lære seg å like kaffe fordi alle andre drikker kaffe. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har besøkt gamle tanter og når jeg sier neitakk til kaffe så ser de å meg som om jeg skulle vært en idiot og spør om jeg ikke har blitt voksen ennå.. Er visst en eller annen merkelig greie om at man blir ikke voksen før man begynner å drikke kaffe. Etterhvert lærer man seg å like det og noen blir avhengige av det for å holde seg våkne, noen liker det sikker pga smaken og. Men det tror jeg ikke man liker helt av seg selv uten å ha lært eg det. Det gjelder da ikke bare for kaffe. Man påvirkes og tilvennes på alle plan i livet. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg lærte meg å like kaffe, få ting kan få meg i så godt humør som en skikkelig brygget espresso. Jeg er glad jeg lærte meg å like sushi og røkelaks også, for å nevne andre eksempler.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #31 Skrevet 18. november 2010 Jeg drikker ikke kaffe, men søsteren min på 15 år drikker kaffe - i form av frappuchino. Føler at det er mer som en trend, egentlig, for alle venninnene hennes drikker frappuchino også. Jeg drakk mye coca cola før, var helt avhengig, og kunne drikke det flere ganger om dagen. Det inneholder jo kaffein ... Klarte å slutte for over 2 år siden, og har ikke rørt et glass cola siden. Tok en slurk ifjor,av noen, for å se om jeg likte det, men smaken var motbydelig, så aldri mer Må bare si at jeg liker lukten av kaffe. Det gir en god og behagelig følelse når jeg lukter kaffe, enten om morningen, eller når det er kaffe og kake, osv ... Gode følelser fra da jeg var liten Det er skummelt med avhengigheter, og man har ikke godt av kaffe. Det er lett og slutte om man går inn for det. Frappuchino er koffeinfritt da
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #32 Skrevet 18. november 2010 Det gjelder da ikke bare for kaffe. Man påvirkes og tilvennes på alle plan i livet. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg lærte meg å like kaffe, få ting kan få meg i så godt humør som en skikkelig brygget espresso. Jeg er glad jeg lærte meg å like sushi og røkelaks også, for å nevne andre eksempler. Jamen hvorfor lære seg å like noe som ikke er bra for en bare for at andre skal akseptere deg som voksen? Dette gjelder spesielt kaffe jo. Man kan lære seg å like mye fordi man ønsker det selv, men det er spesielt kaffe det gjelder når man lærer seg å like noe for å være sosialt akseptert. Derfor har jeg prinsipielt ikke giddet å lære meg å likde det. Drikker heller te. Bedre og sunnere. Sorry måtte bare få ut litt frustrasjon over kaffedrikkingspresset.
Inx Skrevet 18. november 2010 #33 Skrevet 18. november 2010 Jamen hvorfor lære seg å like noe som ikke er bra for en bare for at andre skal akseptere deg som voksen? Dette gjelder spesielt kaffe jo. Man kan lære seg å like mye fordi man ønsker det selv, men det er spesielt kaffe det gjelder når man lærer seg å like noe for å være sosialt akseptert. Derfor har jeg prinsipielt ikke giddet å lære meg å likde det. Drikker heller te. Bedre og sunnere. Sorry måtte bare få ut litt frustrasjon over kaffedrikkingspresset. Kaffe er ikke usunt som det hevdes i noen innlegg her.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #34 Skrevet 18. november 2010 Kaffe er ikke usunt som det hevdes i noen innlegg her. Uansett er det ikke så sunt at det er et poeng å drikke mest mulig av det når det finnes ting som er like sunt og som man ikke trenger å øve seg på å like.
Gjest Airi Skrevet 18. november 2010 #35 Skrevet 18. november 2010 Jamen hvorfor lære seg å like noe som ikke er bra for en bare for at andre skal akseptere deg som voksen? Dette gjelder spesielt kaffe jo. Man kan lære seg å like mye fordi man ønsker det selv, men det er spesielt kaffe det gjelder når man lærer seg å like noe for å være sosialt akseptert. Derfor har jeg prinsipielt ikke giddet å lære meg å likde det. Drikker heller te. Bedre og sunnere. Sorry måtte bare få ut litt frustrasjon over kaffedrikkingspresset. Hvor har du det fra at kaffe ikke er bra for deg? Det er ikke usunt i seg selv. Kaffe inneholder bla. antioksidanter, og forskning tyder på at det kan motvirke alzheimer. Hvis det er koffeinen du er redd for, kan jeg opplyse om at svart te også inneholder koffein.
Inx Skrevet 18. november 2010 #36 Skrevet 18. november 2010 Uansett er det ikke så sunt at det er et poeng å drikke mest mulig av det når det finnes ting som er like sunt og som man ikke trenger å øve seg på å like. Jeg begynte å drikke det da jeg var forkjølet en gang, smakte ingenting, men den gode oppkvikkende følelsen fikk jeg jo.. Etter det så smakte det bare godt.. dvs. det smaker ikke så mye det er mer aromaen som er god og den oppkvikkende effekten
Gjest Airi Skrevet 18. november 2010 #37 Skrevet 18. november 2010 Betty: det er ingen av oss som tvinger deg til å drikke kaffe Men jeg hadde satt pris på at du aksepterte at vi som gjør det faktisk drikker det av egen fri vilje, og ikke for at andre skal være enige i at vi er voksne
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #38 Skrevet 18. november 2010 (endret) Betty: det er ingen av oss som tvinger deg til å drikke kaffe Men jeg hadde satt pris på at du aksepterte at vi som gjør det faktisk drikker det av egen fri vilje, og ikke for at andre skal være enige i at vi er voksne Har jeg sagt det. Jeg bare lufter frustrasjon her. Er overrasket over at ikke flere her har opplevd lingnende ting bare fordi de ikke drikker kaffe.. Og hvorfor ingen her innrømmer at mnange av dere begynte å drikke kaffe for å bli voksne. For det tror jeg ikke på. Jeg vet at flere ikke kaffedrikkere har opplevd samme sanksjoner som meg. Så greit noen av dere begynte fordi dere ville men ikke alle. Hadde ikke vært slike holdninger hvis det gjaldt slik for alle. Endret 18. november 2010 av BettyBoop28
Gjest Airi Skrevet 18. november 2010 #39 Skrevet 18. november 2010 Har jeg sagt det. Jeg bare lufter frustrasjon her. Er overrasket over at ikke flere her har opplevd lingnende ting bare fordi de ikke drikker kaffe.. Og hvorfor ingen her innrømmer at mnange av dere begynte å drikke kaffe for å bli voksne. For det tror jeg ikke på. Jeg vet at flere ikke kaffedrikkere har opplevd samme sanksjoner som meg. Så greit noen av dere begynte fordi dere ville men ikke alle. Hadde ikke vært slike holdninger hvis det gjaldt slik for alle. Jeg har drukket kaffe siden før jeg kom i tenårene, og jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg begynte. Kan godt hende det var for å virke mer voksen, men det er ikke derfor man fortsetter.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. november 2010 #40 Skrevet 18. november 2010 Jeg har drukket kaffe siden før jeg kom i tenårene, og jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg begynte. Kan godt hende det var for å virke mer voksen, men det er ikke derfor man fortsetter. nei det vet jeg. Uansett har kaffedrikking ingenting med å bli voksen å gjøre. Bare det jeg ville få ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå