AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Hvorfor drikker de fleste mennesker kaffe? Er det så vanvittig godt at man bare må ha det eller drikker man det bare fordi "alle" andre gjør det? Og noen drikker jo bare en kopp om dagen, andre hele dagen. Men hvorfor kun en kopp kaffe hvis det er kjempe godt?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Og forresten, hvorfor er det vanligvis bare voksne som drikker det?
Capricorn Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Jeg drikker fordi det er godt og for å våkne litt. Drikker mest tidlig på dagen. Hvis jeg drikker for sent så får jeg ikke sove. Grunnen til at det er mest voksne som drikker er nok to grunner. Barn syns ikke det er så godt. Jeg likte det ikke før jeg var rundt 18. Den andre grunnen er nok at foreldrene ikke vil at barna skal ha i seg coffein.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Jeg synes kaffe for det første er godt. Det gir meg i tillegg et lite kick på morgenen. Jeg drakk tidligere bare te og var over 25 år da jeg begynte å drikke kaffe. vi gir jo normalt ikke ungene våre kaffe da. Kjenner ei som startet med kaffedrikking da hun var 1 år. Hun fikk det ikke hjemme, men snek til seg kaffeskvetter.
Gjest Bella_ Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Jeg drikker det for å våkne.Synest også at kaffe er godt og spessielt den første om moringen mmm:)Liker ikke svart kaffe.Skal være med melk og sukker eller latte,cappuchino osv. Kaffe er for voksene fordi den innholder koffein.
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Hvorfor bare en kopp om dagen hvis det er kjempegodt? Fordi det er koffein i det som kroppen reagerer på. Fordi mennesker har selvkontroll til å ikke bare ta for seg av det de liker, men også tenke gjennom hva de har i seg. Jeg drikker kaffe fordi jeg liker det, fordi det gir meg en liten oppkvikker, og fordi jeg er avhengig av koffeinet. Siste er trist men sant
Miss Puddel Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 jeg drikker kaffe fordi jeg synes det er kjempegodt. Man gir ikke kaffe til barn fordi det inneholder koffein, og det ikke er bra for barn, strengt tatt er det sikkert ikke så bra for oss voksne heller, det er vel derfor mange begrenser seg til bare en kopp om dagen. Eller at man sliter med sur mage eller av andre grunner ikke tåler kaffen så godt selvom man liker smaken... Og en annen sak når det gjelder hvorfro barn ikke drikker det, så i tillegg til at det ikke er bra for barn, så tror jeg rett og slett man trenger å være nogenlunde voksen for å sette pris på smaken...
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Jeg drikker det fordi jeg synes det er vanvittig godt, eller jeg drikker det når jeg har gått noen dager uten og jeg kjenner at abstinensene trenger seg på... Hodepine, rastløshet, sløvhet - da må det kaffe til. Holder stort sett med én til to kopper om dagen.
Gjest Mahareth Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Jeg drikker kaffe fordi jeg liker det. Jeg er sikkert koffeinavhengig jeg og, men det er lenge siden sist det gikk mer enn en dag eller to mellom hver kaffekopp, så jeg har ikke merket mye til det. Drikker sjeldent mer enn 2 kopper om dagen.
Meridian Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Jeg drikker ikke kaffe, men søsteren min på 15 år drikker kaffe - i form av frappuchino. Føler at det er mer som en trend, egentlig, for alle venninnene hennes drikker frappuchino også. Jeg drakk mye coca cola før, var helt avhengig, og kunne drikke det flere ganger om dagen. Det inneholder jo kaffein ... Klarte å slutte for over 2 år siden, og har ikke rørt et glass cola siden. Tok en slurk ifjor,av noen, for å se om jeg likte det, men smaken var motbydelig, så aldri mer Må bare si at jeg liker lukten av kaffe. Det gir en god og behagelig følelse når jeg lukter kaffe, enten om morningen, eller når det er kaffe og kake, osv ... Gode følelser fra da jeg var liten Det er skummelt med avhengigheter, og man har ikke godt av kaffe. Det er lett og slutte om man går inn for det.
Pimp Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 fordi det er så JÆVLIG DIGG :kaffekopp:
Meaty Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 "Vanlig" kaffe drikker jeg for å få en oppkvikker. Det holder med den ene koppen om morgenen. Jeg må ha en skvett melk i for å klare å drikke det, men synes likevel ikke det smaker særlig godt. Cappuchino, Latte, etc. fra kaffebar synes jeg derimot smaker godt, i tillegg til at jeg kvikner til av det. (Bestiller alltid dobbel.) Men det er såpass dyrt at det er ikke så ofte jeg drikker det. Jeg var vel 23 da jeg begynte å drikke kaffe.
Lykkelitenen Skrevet 24. september 2010 #13 Skrevet 24. september 2010 Jeg synes kaffe smaker godt og foretrekker den helt sort, eventuel som en kaffedrikk når jeg på kafe. Men selv om jeg nå drikker kaffe hver morgen på skolen, så er jeg ikke avhengi. Jeg har lange perioder hvor jeg går uten å drikke og merker aldri noen form for abstinens. Med andre ord en veldig av og på kaffedrikker (Pepsi max derimot, der er jeg avhengi der... )
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #14 Skrevet 24. september 2010 Jeg liker kaffe med litt melk eller fløte i, men også uten. Liker det også med kaker, men det er veldig sjelden jeg spiser søtt. Likevel drikker jeg bare 1-2 kopper daglig pga koffeinet og ikke for sent pga medfølgende søvnproblemer. Drikker ikke hver dag, men savner det når det har gått par dager. Kaffe er noe jeg forbinder med kos på morgenen. Hvis jeg er sliten og har sovet lite, holder jeg meg unna kaffe og lager heller urtete. Har slitt litt med angst og koffein kan være angstfremkallende. Kan drikke 3-4 kopper hvis det er mye møter og andre gjør det, men merker at jeg tåler det dårlig.
*Numi* Skrevet 24. september 2010 #15 Skrevet 24. september 2010 Nei, det har igrunn jeg også alltid lurt på. Det smaker jo ikke noe godt. Så jeg drikker heller te.
Inx Skrevet 24. september 2010 #16 Skrevet 24. september 2010 Jeg drikker mye kaffe ofte 5-6 kopper på en dag. Jeg synes det smaker helt ok, men det er først og fremst "aromaen" jeg liker. Kaffen gjør at jeg føler meg kvikkere, mer våken og rett og slett til kos. Jeg drikker helt svart kaffe uten sukker, fløte eller andre tilsetningsstoffer. ... må også legge til at jeg ikke har noe problem med å "slutte" med kaffe heller, det er ikke noe jeg må ha, men akk så godt det er spesielt om morgenen
nymfo88 Skrevet 25. september 2010 #17 Skrevet 25. september 2010 (endret) kaffe er godt når man holder på med noe. jobb eller skole.. hjelper på konsentrasjon Endret 25. september 2010 av nymfo88
LetThemEatCake Skrevet 25. september 2010 #18 Skrevet 25. september 2010 Jag dricker det för att jag blir glad av det. För mig är det som en mild variant av uppåttjack på morgonen!
AnneBonny Skrevet 25. september 2010 #19 Skrevet 25. september 2010 (endret) Er kjempe glad i svart kaffe uten noe tilsatt. Blir for søtt synes jeg. Ingenting slår nypresset kaffe fra presskanne! ...Synes alle kaffebarer skulle hatt det som et alternativ, det finnes jo presskanner i str mini (kopp). Litt rart at mange kaffebarer ikke har det, når de ellers har et store utvalg. Når jeg ikke er i kaffehumør svinger jeg over til Te. Er glad i cappuccino og espresso, men aaltfor dyrt. Finner det aldri verdt det. Bare de fine med lommebøker som kan drikke slikt på kaffebarer, mens de søte og lørvete slipper unna sukker ? Endret 25. september 2010 av AnneBonny
Kamikatze Skrevet 25. september 2010 #20 Skrevet 25. september 2010 Kaffedrikking er mitt bidrag til å gjøre verden til et snillere og tryggere sted. - Uten er jeg eksepsjonelt morgengretten. Smaken? Aner ikke. På den tiden av døgnet sover ennå smaksløkene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå