Gå til innhold

Ville du sendt barnet ditt i barnebursdag med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. Tittelen sier vel sitt. Kom hjem til at både mann og barn er i gang med å farge håret til guttungen med kritt både grønt og blått.

Jeg selv er veldig nøye egentlig på at man skal se litt ordentlig ut når man skal i et selskap. Og at det er bursdagsbarnet som skal stå i fokus.

Jeg personlig ville aldri tillatt at mine dro i barnebursdag med fullt av kritt, (blått og grønt) i håret med mindre det var avtalt at det skulle være en burdsdag man gjorde seg litt annerledes, eller for eksempel bad taste party.

Hva mener dere? Hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke helt si jeg ser problemet. Nå må jeg nesten se det også for å kunne dømme og vet ikke hva det vil si med kritt.

Men andre folk farger jo håret i alle mulige farger. Ser ikke dem ordentlig ut da?

Skrevet

Ja, det hadde jeg. Husker vi farget håret med tusj da jeg var barn.

Skrevet

Ja. Noen ganger så gjør unger rare ting - men jeg hadde nok blitt en smule irritert hvis far visste at barnet skulle i selskap den dagen og med viten og vilje faktisk farger håret til barnet med kritt like før.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg ville nok ikke tilatt det, fordi det er bursdagsbarnet som skal være i fokus!

Tenk så trist bursdagsbarnet blir hvis alle glemmer å si gratulerer med dagen og heller sier "SÅ KULT HÅR DU HAR OLE!!!!"..

Skrevet

Hadde dusja ungen og så sendt han i bursdag... Vil tro krittet går vekk med en dusj, men hvis ikke så hadde jeg ikke nektet han å dra bort.

Men litt sært at far er med på noe slikt rett før ett bursdagsselskap, tror kanskje han hadde fått litt tilsnakk fra meg. :)

Skrevet

Jeg ville nok ikke tilatt det, fordi det er bursdagsbarnet som skal være i fokus!

Tenk så trist bursdagsbarnet blir hvis alle glemmer å si gratulerer med dagen og heller sier "SÅ KULT HÅR DU HAR OLE!!!!"..

Så da må alle de andre pent iføre seg striesekk og lue? ;)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Så da må alle de andre pent iføre seg striesekk og lue? ;)

Nei, nå legger du ord i munnen på meg. Det finnes jo tross alt nøytrale antrekk også, som både gir ens eget barn og bursdagsbarnet den oppmerksomheten det fortjener :) Men det er kanskje litt lett å glemme når man kun ser ting i svart og hvitt det eller? :popcorn:

Skrevet

Nei, nå legger du ord i munnen på meg. Det finnes jo tross alt nøytrale antrekk også, som både gir ens eget barn og bursdagsbarnet den oppmerksomheten det fortjener :) Men det er kanskje litt lett å glemme når man kun ser ting i svart og hvitt det eller? :popcorn:

Det var faktisk ment som en humoristisk kommentar, ikke et forsøk på å tillegge deg meninger du ikke har :) Ser dog at du mener jeg bare er istand til å se ting i svart og hvitt.

Jeg setter spørsmålstegn ved forbud mot å skille seg ut på uskyldige måter. Hva om jeg har valgt å farge håret knallrosa? Bør jeg holde meg unna samtlige venners fødselsdagselskap, siden jeg kan risikere å få oppmerksomhet? Jeg synes det er fint å tørre å skille seg litt ut. Nekter å tro at farget hår er istand til å ødelegge et barns bursdagsfest. Det er jo bare positivt om barna tidlig lærer at man ikke trenger å se helt like ut hele gjengen. Fokus på bursdagsbarnet blir det jo uansett, med kake, sanger og gaver. Tror ikke håret til "Ole" er interessant nok til å være samtaleemne for resten av kvelden...

Skrevet

Så knut kan aldri bli bedt siden han har blå hanekam og går i kilt?

Det blir vel det samme?

Det er forresten bare et spørsmål og ikke meningen å legge ord i munnen din.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Det blir vel det samme?

Nei, for det første handler jo problemstillingen til TS om det er greit å komme i bursdag slik eller sånn - ikke om det er lov å invitere mennesker med alternativ klesstil i bursdagen sin. To helt forskjellige diskusjoner :)

For det andre så setter jeg pris på individualitet og spontanitet. Jeg hadde syntes det var gøyalt om barnet mitt farga håret sitt med kritt, og hadde ikke tvunget barnet til å bli hjemme eller noe sånn.

Men jeg setter spørsmålstegn ved å troppe opp i en annens bursdag med noe som garantert vil trekke mye oppmerksomhet. Selvfølgelig vil håret skape positiv oppmerksomhet blandt de andre barna, og det kommer helt sikkert ikke til å overskygge oppmerksomheten bursdagsbarnet får. Mest sannsynlig vil bursdagsbarnet få mest oppmerksomhet. :)

Men jeg så for meg et skrekkscenario når barna kommer til bursdagsbarnet, og alle snakker om håret til Per isteden for gavene til Ola, liksom. Det er ikke sikkert det blir sånn, men jeg liker å være føre var :)

Endret av Kevlarsjäl
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det var faktisk ment som en humoristisk kommentar, ikke et forsøk på å tillegge deg meninger du ikke har :) Ser dog at du mener jeg bare er istand til å se ting i svart og hvitt.

Jeg setter spørsmålstegn ved forbud mot å skille seg ut på uskyldige måter. Hva om jeg har valgt å farge håret knallrosa? Bør jeg holde meg unna samtlige venners fødselsdagselskap, siden jeg kan risikere å få oppmerksomhet? Jeg synes det er fint å tørre å skille seg litt ut. Nekter å tro at farget hår er istand til å ødelegge et barns bursdagsfest. Det er jo bare positivt om barna tidlig lærer at man ikke trenger å se helt like ut hele gjengen. Fokus på bursdagsbarnet blir det jo uansett, med kake, sanger og gaver. Tror ikke håret til "Ole" er interessant nok til å være samtaleemne for resten av kvelden...

Du har nok rett, i bunn og grunn. Selvfølgelig vil ikke litt kritt i håret ødelegge for bursdagsbarnet. :)

Til og med rosa hanekam ville vel ikke ødelagt bursdagen til den andre ungen. Men så liker jeg å være litt føre-var og tråkke litt forsiktig akkurat når det gjelder bursdag.

Skrevet

Det blir vel det samme?

Det er forresten bare et spørsmål og ikke meningen å legge ord i munnen din.

Hvis Knut alltid har blå hanekam og går med kilt er det vel ikke mange som kommenterer det lenger.. Poenget var vel hvis en gjest kommer med kritt i håret (noe det ikke gjør til vanlig) og får mer oppmerksomhet enn bursdagsbarnet kan det bli dumt for bursdagsbarnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...