AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #1 Del Skrevet 24. september 2010 La oss si at et menneske fikk evnen til å virkelig heale, ja, i ren hollywood-stil. Regenerere fols kropsdeler og slikt, fjerne alle sykdommer, la sår gro i supertempo. Hvorfor vil det være folk som mest sansynlig mener at evnene til den personene ville kommet fra satan, at personen var ond og måtte straffes selv om personen bruke evnene for det gode? Hvorfor kunne ikke evnene like godt kommet fra Gud? Regner med det er stort sett religiøse som ville kommet med slikt så derfor holder jeg meg inenfor det, uavhengig hva du selv tror på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 24. september 2010 #2 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg tror at jeg ikke helt forsto spørsmålet jeg. Er det så at du tror at hvis en kristen person fikk healingskrefter, så må de komme fra satan, og at vedkommende av den grunn må straffes av andre kristne, selv om vedkommende bruker evnene sine til å heale andre kristne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #3 Del Skrevet 25. september 2010 Nei, spørsmålet er hvis en person fikk superkrefter (som healing som ikke finnes selvsagt. Slik du ser på film) så vil en del mene at de må komme fra satan (jeg mener ikke det). Men hvorfor må evnene absolutt komme fra satan (i følge de som tror det)? Hvorfor kan dem ikke like godt komme fra gud? Hvorfor begynner enkelte mennesker å dra inn ondskap og slikt når det kommer til overnaturlige evner, enten slik som snåsamannen "har" eller slik f.eks superman har (ikke at jeg tror noen har den type krefter, men spørsmålet er hvis noen fikk)? Regner med det sistnevne hadde gjort mange redd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #4 Del Skrevet 25. september 2010 Akkurat som du ikke tror på healing så tror jeg ikke på at mange folk tror slike evner kommer fra satan. Du har ikke noe bevis, så det er vel bare noe du selv personlig tror på, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 26. september 2010 #5 Del Skrevet 26. september 2010 Akkurat som du ikke tror på healing så tror jeg ikke på at mange folk tror slike evner kommer fra satan. Du har ikke noe bevis, så det er vel bare noe du selv personlig tror på, eller? Det finnes en rekke kristne som mener at slike evner kommer fra Satan. Hvorfor de tror det, vet jeg ikke, men kanskje antyder Bibelen ett eller annet i den retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Del Skrevet 5. oktober 2010 det er fordi de vil gi Jesus all ære. når de gjør håndspåleggelse og helbreder andre i Jesu navn, så er det samme som healing. Men de liker ikke at andre mennesker tar æren istedenfor Jesus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 5. oktober 2010 #7 Del Skrevet 5. oktober 2010 I GT gjorde bla a faraos prester mirakler i forbindelse med de 10 plager. I NT kan jeg ikke huske at Satan gjorde noe utover at hans demoner besatte folk og fikk dem til å hyle og skrike, samt en griseflokk som satte ut på havet og druknet. Jesus drev som kjent med healing, meningsmotstanderne mente det var ved hjelp fra Belsebub (altså satan) han fikk det til. De forskjellige trossamfunn driver jo med litt healing av og til, det er jo et kjernebevis for at de har sannheten og er godkjent av gud. Da passer det ikke så godt at andre driver samme businessen. Kognetiv dissonans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå