Gjest Trajan Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 (endret) BORTE VEKK Endret 24. september 2010 av Trajan
Mir Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Nei. Jeg forstår at andre mennesker kan ha andre interesser her i livet enn det jeg har.
sebastianen Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Tenker nok som deg der ja ,Trajan
Gjest Trajan Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Nei. Jeg forstår at andre mennesker kan ha andre interesser her i livet enn det jeg har. Det har ikke noe med og ikke forstå at folk har andre interesser. Selvfølgelig forstår jeg at andre personer har andre interesser. Men det er bare noe jeg reagerer på det at jeg reagerer er ikke synonymt med at jeg ikke forstår at folk har forskjellige interesser
Pimp Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 så klart jeg reagerer. men noen mennesker leser rett og slett ikke. Synd for dem
Capricorn Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Vet ikke. Har aldri vært hos noen som ikke har bøker. Syns det er litt rart at de ikke har fått seg en eneste bok i årenes løp. De fleste har vel fått en bok i julegave en gang i tiden. Har de ikke interesse for å lese så kan de ha gitt de bort da.
Gjest Rosemor Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 (endret) Nei, jeg gjør ikke det, og jeg håper ingen ser ned på meg fordi jeg ikke har bøker stående framme. Alle i huset er skikkelige lesehester, men det eneste jeg har stående framme av bøker (synlig) er noen kokebøker. Skal noen se hvilke bøker vi har, må de gå der vi har plass til å ha bokhyller... på soverommene. Der har vi bokhyller stappfulle av bøker fra alle genre, og du vil finne alt fra barnebøker, til 1001 natt, krim, klassikere og kiosklitteratur. Hvis jeg ikke ser bøker hos andre, regner jeg med at de står et annet sted i huset, eller at de ikke liker å lese, men jeg ser ikke ned på dem av den grunn. Endret 24. september 2010 av Rosemor
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Jge leser MYE, men du hadde nok reagert hvis du kom på besøk hit. Jeg elsker å lese, men pocket bøker og hardcover og bokserier i forskjellige størrelse og farger er ikke særlig pent å se på, etter min mening. hvis jeg hadde hatt en bokserie innbundet, alle like høye og i samme farge, så kunne jeg vurdert å ha dem fremme. Sånn som det er har jeg skap fulle av bøker (ikke med glassdører), og resten har jeg i en hylle på soverommet. Besøkende vil aldri se en eneste bok her, da jeg leser på senga, og ikke dekorerer med bøkene.
Gjest Miam Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Jeg tenker litt over det, om jeg ikke ser tegn til en eneste bok noe sted. Men jeg tenker ikke nødvendigvis noe negativt om det. Noen har bare ikke bøker stående fremme. Jeg elsker å vise fram alle de fantastisk fine bøkene mine! Pocket har jeg stort sett på soverommet, der få personer ser de, mens estetisk pene, store og gode bøker, i hardback har jeg i en svær bokhylle. Nudelige bøkene mine
=Chantal= Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Jeg liker å lese, men har ikke bøker synlig stående fremme.
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg tenker ganske likt som ts.
Gjest Constanze Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 Jeg har mases bøker stående i stuen - men forstår veldig godt de som velger å ikke ha bøker stående i åpne hyller. Det er noen skikkelige støvsamlere, og det er veldig sjeldent jeg orker lese en bok om igjen. Stort sett bare kokebøkene som er aktivt i bruk her i huset. Men hyllene er fulle av bøker allikevel. Vurderer å fjerne hele bokhyllene selv.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #13 Skrevet 24. september 2010 Er ikke det jeg ser etter, når jeg besøker folk. Har heldigvis andre verdier i livet mitt enn å "dømme" andre. Bryr meg altså ikke om hva andre har/ikke har osv. Jeg elsker bøker, og familien vår er medeier i en bokhandel. Bøkene våre står imidlertid ikke synlig fremme for folk flest. Rart å tenke på at kanskje noen som har vært innom her, har hatt tanker om "manglende bøker"...
Gjest Cipheria Skrevet 24. september 2010 #14 Skrevet 24. september 2010 Jeg regner som regel med at folk ikke har de samme interessene som meg, så jeg blir heller overrasket dersom jeg faktisk ser bøker. Uansett så har jeg inntrykk av at det er heller få som har bøkene sine stående i stua. Som sagt, så er jeg vant til at folk ikke deler mine interesser, så jeg er rett og slett sluttet å tenke at min metode er på noe vis bedre enn andres. Det blr for svart/hvitt å tenke slik. (Det finnes ikke noe objektiv sannhet for hva som er riktig uansett). Dersom man faktisk prøver å se mennesker for det de er, så vil man se at alle har positive og negative sider, og at alle trenger ikke lese bøker for å ha noe å bidra med. Akkurat som at alle ikke trenger å være genier med IQ >140 for å bidra med noe.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #16 Skrevet 24. september 2010 Jeg legger absolutt merke til det om folk ikke har bøker, på den annen side kan det jo hende en del har bøker i andre rom enn de jeg er i, eller ikke kjøper noe særlig bøker, men leser likevel. Og noen som leser mest kiosklitteratur pleier ikke å samle på bøkene, men hiver/gide bort etter bruk. Så jeg prøver å ikke trekke for mye konklusjoner. Men om jeg faktisk får bekreftet at de ikke leser i det hele tatt, og at ikke barna engang har/leser bøker, da må jeg innrømme at jeg lurer.
fink Skrevet 24. september 2010 #17 Skrevet 24. september 2010 Jeg har dører på mine bokhyller. Det endrer ikke det faktum at jeg elsker å lese. Don't judge a book by its cover.
Gjest Trajan Skrevet 24. september 2010 #18 Skrevet 24. september 2010 Jeg tror noen av dere missforstår det jeg spør om. Jeg spør om dere reagerer på et hus som er tomt på bøker. Ikke om dere reagerer på om bøkene ikke står framme. Er det bøker i huset uansett om det står framme eller ikke da reagerer jeg ikke. Det er når huset er helt tomt for bøker jeg reagerer.
Gjest Miam Skrevet 24. september 2010 #19 Skrevet 24. september 2010 Gjest litt oppe her gjorde meg i grunn mer oppmerksom på det at hvis barn ikke har bøker, om det så bare er billedbøker, så blir jeg litt sånn "woæ!"
Gjest Cipheria Skrevet 24. september 2010 #20 Skrevet 24. september 2010 Jeg tror noen av dere missforstår det jeg spør om. Jeg spør om dere reagerer på et hus som er tomt på bøker. Ikke om dere reagerer på om bøkene ikke står framme. Er det bøker i huset uansett om det står framme eller ikke da reagerer jeg ikke. Det er når huset er helt tomt for bøker jeg reagerer. Skjønte det. Poenget er at man sjelden ransaker sine venners og familiers hus på slik måte at man vet om der er bøker i huset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå