Gå til innhold

Krampe i leggen...

Grooo

Anbefalte innlegg

Våkna midt på natta med skikkelig krampe i leggen. Gjorde det ett par ganger for en ukes tid siden også, før det er det flere år siden sist.

Hvorfor skjer det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Sliter med dette både titt og ofte. Har merket at det er spesielt dersom jeg har vært kald eller fuktig på beina. Da hjelper det stort sett å ta på seg et par ull lester før jeg legger meg. Ellers så kan jeg også få det når jeg har vært på fest og har drukket mye alkohol. Kommer kanskje av at kroppen blir dehydrert da...

Det er veldig plagsom til tider og veldig vondt og frustrerende.

Er det noen som vet mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder kan jeg få leggkramper om nettene, slik at jeg er skikkelig øm dagen etter. Etter at jeg begynte å dra i svømmehallen har jeg fått tendenser til "krampe" (vet ikke om det er det da) UNDER føttene... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe man kan ta, ehh.. sink eller kalsium eller noe. Kan være lurt å gå på et apotek og spørre. Det skulle vist hjelpe.

Og kjærringråd som går ut på og legge et såpestykke under madrassen, og knyte ulltråd rund anklene.. :wink: Kan jo hende det hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timien! Det er magnesium og kalsium (for de fleste holder det med 400-600 mg før sengetid,hvis det er om natta krampene kommer) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...