Gå til innhold

Ektepar jobbe sammen i bedrift

Fremhevede innlegg

Skrevet

En egentlig ganske så stor og positiv tanke om fremtiden:

La oss si at mannen driver et eget firma, altså er selvstendig næringsdrivende, og ansetter så kona si. Begge to har stor og flott rolle i det de driver med på jobb, og de arbeider som et profesjonelt team.

Det er bra at, når man jobber sammen så har man felles potte. Man deler på alt. Det finnes ikke noe som heter ''mitt'' og ''ditt''.

MEN så har jeg noen spørsmål:

1) Hvem er det som égentlig gir meg lønn? Er det han (som er dagliglederen) eller?

2) Mange mener at det er en ulempe når man jobber sammen fordi da er man jo sammen hele tiden og ikke får rukket å savne hverandre. Det oppstår mye gnisninger og risikoen for å ta med jobbproblemene hjem er der. I tillegg får man ikke de private vennene og kollegaene som når et av partene jobber for et helt annet firma (eks. om jeg gjør det)

3) Stemmer det at man faktisk tjener mer dersom man jobber for sitt eget firma? Altså dersom han og jeg driver firmaet sammen, så er det vel slik at dersom et av oss svikter bittelitt, eller dersom det ikke går så bra på jobb, så vil det bli merkbare resultater ut av det? Til sammenlikning med dersom jeg jobber i et annet firma hvor jeg får den samme lønna uansett hvor mye jeg jobber (Mtp. sykedager = får lønn likevel osv osv )

Hvordan er altså dette med ekteparet å jobbe sammen i selvstendig næringsdrivende bedrift? Det hadde vært utrolig kult om vi jobber sammen og forhåpentligvis da i normale tidspunkter slik at vi kommer hjem og lever et helt annet liv igjen.

Jég synes at det høres bra ut. Men jeg vil også gjerne høre deres meninger og erfaringer om dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...