AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Hei! Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en alt-i-ett skriver da jeg har masse gamle barnebilder jeg ønsker å få inn på data'n, samt at jeg innimellom kunne hatt bruk for en kopimaskin. Ser nå i tilbudsavisen fra staples, (het binders før), at de har noen billige multiskrivere der, og vurderer å kjøpe enten den som heter Canon MP550 eller en som heter Brother DCPJ315W, noen som har noen meninger om disse 2? Jeg er rimelig tilbakestående når det gjelder teknologi, så forstår lite av alle spesifikasjonene som er beskrevet.. :gjeiper: Jeg ser at den fra Brother er trådløs, men finner ikke ut om dette også gjelder fra den fra Canon. Ellers har jeg prøvd å sjekke priser på blekkpatroner på ebay, og tror det skal være omtrent samme priser på begge. Lurer på det er slik forhandlere av produkter, f.eks mobiler, pc'er og printere, skifter/tilføyer noen bokstaver på tingene når de selges i norge? F.eks heter en av printerne jeg har sett på Brother DCPJ 315W når den selges på staples, men når jeg søker etter blekk til denne på ebay/engelske sider finner jeg bare patroner til en printer som heter Brother DCP 315NC, skulle tro det er den samme? Ser ihvertfall slik ut, og ville blitt mye billigere om jeg kunne kjøpt blekk på nettet/ebay. Kanskje norske forhandlere gjør dette for å forvirre kundene, slik at vi kommer til dem og kjøper blekk?! :gjeiper: Takker for alle svar!
Gjest Nedfall Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 [..]Jeg ser at den fra Brother er trådløs, men finner ikke ut om dette også gjelder fra den fra Canon.[..] For å få en trådløs Canon, må du nok opp i en MP560. Ellers har jeg prøvd å sjekke priser på blekkpatroner på ebay, og tror det skal være omtrent samme priser på begge. Lurer på det er slik forhandlere av produkter, f.eks mobiler, pc'er og printere, skifter/tilføyer noen bokstaver på tingene når de selges i norge? F.eks heter en av printerne jeg har sett på Brother DCPJ 315W når den selges på staples, men når jeg søker etter blekk til denne på ebay/engelske sider finner jeg bare patroner til en printer som heter Brother DCP 315NC, skulle tro det er den samme? Ser ihvertfall slik ut, og ville blitt mye billigere om jeg kunne kjøpt blekk på nettet/ebay. Kanskje norske forhandlere gjør dette for å forvirre kundene, slik at vi kommer til dem og kjøper blekk?! :gjeiper: Takker for alle svar! De to brotherene bruker ikke samme blekk, nei! DCP-J315W (ikke DCPJ-315!) bruker disse: LC985BK/LC985C/LC985M/LC985Y Og DCP-315CN disse: LC900BK/LC900C/LC900M/LC900Y (315nc er ikke trådløs, men kan kobles til kablet nettverk) ..men jeg ville satset på Epsonen, siden du skal scanne masse bilder. Den har mye bedre scanner (4 ganger høyere oppløsning).
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 For å få en trådløs Canon, må du nok opp i en MP560. De to brotherene bruker ikke samme blekk, nei! DCP-J315W (ikke DCPJ-315!) bruker disse: LC985BK/LC985C/LC985M/LC985Y Og DCP-315CN disse: LC900BK/LC900C/LC900M/LC900Y (315nc er ikke trådløs, men kan kobles til kablet nettverk) ..men jeg ville satset på Epsonen, siden du skal scanne masse bilder. Den har mye bedre scanner (4 ganger høyere oppløsning). Tusen takk for svar! Godt det er andre som kan noe om sånt Mente du at jeg burde satse på den fra Canon? (Du skrev Epson..?!)
Gjest Nedfall Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Tusen takk for svar! Godt det er andre som kan noe om sånt Mente du at jeg burde satse på den fra Canon? (Du skrev Epson..?!) Hehe! Gikk litt fort i svingene der! Tror jeg klarte å blande inn den Epson scanneren jeg har stående her. Tok en sammenligning, for meg selv, på tekniske data på den i forhold til de to printerene du nevnte. Gå for Canon, er mitt råd, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå