Gjest piaf Skrevet 7. april 2007 #14881 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) I dag lager vi indisk Chicken Korma (tester ny oppskrift)← Testresultat: Den beste curryen vi har forsøkt til nå fra Madhur Jaffrey's Ultimate Curry Bible! Fant også oppskriften her, hvis noen har lyst til å prøve. Endret 7. april 2007 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 7. april 2007 #14882 Del Skrevet 7. april 2007 Testresultat: Den beste curryen vi har forsøkt til nå fra Madhur Jaffrey's Ultimate Curry Bible! ← Da skal jeg sannelig prøve den! Jeg har også den boken, og har prøvd 15-20 oppskrifter derfra. Jeg har likt alle veldig godt, bortsett fra Greeen cabbage sabzi og Hard-boiled eggs in an Anglo-Indian red lentil sauce. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
såpedispenser Skrevet 7. april 2007 #14883 Del Skrevet 7. april 2007 Hamburgere og pommes frites. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. april 2007 #14884 Del Skrevet 8. april 2007 I dag er middagen selvsagt lammestek med ovnsbakte poteter og grønnsaker og god saus laget av sjy fra steken. Til dessert blir det sjokolade/appelsin-kake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 8. april 2007 #14885 Del Skrevet 8. april 2007 Da skal jeg sannelig prøve den! Jeg har også den boken, og har prøvd 15-20 oppskrifter derfra. Jeg har likt alle veldig godt, bortsett fra Greeen cabbage sabzi og Hard-boiled eggs in an Anglo-Indian red lentil sauce. ← Du må komme med tilbakemelding, da! Det eneste vi endret på, var at vi hadde mindre kjøtt og mer saus enn det oppskriften tilsier - synes sausmengden var litt knapp (liker å dyppe varmt naanbrød i currysausen. ). Jeg har ikke vært helt fornøyd med alle oppskriftene vi har prøvd fra boken, feks curry med laks, pakistansk curry med yoghurt, hele krydder og lammeskanker og kyllingsatay, blant annet (har ikke boken og de nøyaktige navnene for hånden akkurat her). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 8. april 2007 #14886 Del Skrevet 8. april 2007 Squashsuppe med masse hakket dill til forrett, og pasta med bacon og savoykål til hovedrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 8. april 2007 #14887 Del Skrevet 8. april 2007 Du må komme med tilbakemelding, da! Det eneste vi endret på, var at vi hadde mindre kjøtt og mer saus enn det oppskriften tilsier - synes sausmengden var litt knapp (liker å dyppe varmt naanbrød i currysausen. ). ← Det skal jeg! Det høres fornuftig ut med mer saus, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 8. april 2007 #14888 Del Skrevet 8. april 2007 Gryte med kjøtt av spe-kje, hermetiske og soltørkede tomater, hvitvin og Snøfrisk. Tilbehør blir ovnsbakte mandelpotetbåter og kokte aspargesbønner med ramsløk. Rioja å drikke til. Til dessert blir det brownies (fra fredag), i dag med krydderkokte pærer og vaniljeis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. april 2007 #14889 Del Skrevet 8. april 2007 Kalkun hos svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elida Skrevet 8. april 2007 #14890 Del Skrevet 8. april 2007 I dag er det raspeballer med pinnekjøtt og kålrabistappe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. april 2007 #14891 Del Skrevet 8. april 2007 Litt misunnelig på elida som skal ha pinnekjøtt . Etter to tunge kjøttmiddager blir det kyllingfileter her i huset i dag. Helt hva jeg skal gjøre med dem har jeg ikke helt bestemt enda, men det blir noe enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 8. april 2007 #14892 Del Skrevet 8. april 2007 I dag blir det Coq au vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 8. april 2007 #14893 Del Skrevet 8. april 2007 Skal ut å spise. Håper på meze eller tapas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 8. april 2007 #14894 Del Skrevet 8. april 2007 Hjemmelaget pizza i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dront Skrevet 8. april 2007 #14895 Del Skrevet 8. april 2007 Gryte med kjøtt av spe-kje, hermetiske og soltørkede tomater, hvitvin og Snøfrisk. Tilbehør blir ovnsbakte mandelpotetbåter og kokte aspargesbønner med ramsløk. Rioja å drikke til. Til dessert blir det brownies (fra fredag), i dag med krydderkokte pærer og vaniljeis. ← Misunner dere utvalget der dere handler! Spe-kje høres godt ut, om enn litt morbid. Hm - man får kanskje kjøpt det av enhver geitebonde på denne tida av året...? Vi skal ha marokkanskinspirert kylling-couscous. I går hadde vi svinekam stekt i ovn sammen med diverse grønnsaker, i forigårs bortsj. Kan ikke klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabana Skrevet 8. april 2007 #14896 Del Skrevet 8. april 2007 Pepper ost- kylling med ris og tomatsalat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lazuli Skrevet 8. april 2007 #14897 Del Skrevet 8. april 2007 Kyllingfilet med ris, broccoli og bernaise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 8. april 2007 #14898 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Misunner dere utvalget der dere handler! Spe-kje høres godt ut, om enn litt morbid. Hm - man får kanskje kjøpt det av enhver geitebonde på denne tida av året...? ← Skal innrømme at jeg har gått rundt i hele dag og hatt dårlig samvittighet for den stakkars bittelille killingen... Pakken med vakumpakkede kjøttstykker inneholdt blant annet noen doble koteletter à la lammekoteletter, og da fikk man jo et visst inntrykk av at dette var et veldig lite dyr... Jeg dumpet over dette kjøttet tilfeldigvis på jakt etter lam til påske. Googlet også "spekje" i dag for å sjekke litt, og det dreier seg om killinger som er født om våren, og som slaktes noen uker gamle. Tilgangen på kjekjøtt er dårlig, og det er et paradoks, for det destrueres store mengder hvert år, uten at vi som forbrukere blir spurt om vi er interesserte i råvaren. Så miljøvernorganisasjoner anbefaler faktisk å spise kjekjøtt for å utnytte en glemt og vanskjøttet ressurs. *bedre samvittighet igjen* For å få tak i kjekjøtt: Prøv Bondens marked! Middagen er nettopp spist, forresten, og det var nydelig. Endret 8. april 2007 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 8. april 2007 #14899 Del Skrevet 8. april 2007 I dag spiste vi middag hos mamma og pappa og fikk servert kjøttkaker med tilbehør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dront Skrevet 8. april 2007 #14900 Del Skrevet 8. april 2007 Skal innrømme at jeg har gått rundt i hele dag og hatt dårlig samvittighet for den stakkars bittelille killingen... Pakken med vakumpakkede kjøttstykker inneholdt blant annet noen doble koteletter à la lammekoteletter, og da fikk man jo et visst inntrykk av at dette var et veldig lite dyr... Jeg dumpet over dette kjøttet tilfeldigvis på jakt etter lam til påske. Googlet også "spekje" i dag for å sjekke litt, og det dreier seg om killinger som er født om våren, og som slaktes noen uker gamle. Tilgangen på kjekjøtt er dårlig, og det er et paradoks, for det destrueres store mengder hvert år, uten at vi som forbrukere blir spurt om vi er interesserte i råvaren. Så miljøvernorganisasjoner anbefaler faktisk å spise kjekjøtt for å utnytte en glemt og vanskjøttet ressurs. *bedre samvittighet igjen* For å få tak i kjekjøtt: Prøv Bondens marked! Middagen er nettopp spist, forresten, og det var nydelig. ← Ja, man kan vel få dårlig samvittighet av å se for seg en nydelig liten killing, men det er sant som du sier at det uansett destrueres masse nyfødt kje fordi vi ikke bruker kjøttet eller skinnet her til lands, bare melka og knapt nok den. Så ingen spesielt stor grunn til dårlig samvittighet - unntatt sånn rent generelt på vegne av menneskeheten. Middagen her i huset var også kjempegod, og jeg funderer på en sen dessert med litchi-sorbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå