Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Hjemmelaget pizza, delte deigen i to: Creme fraich på begge halvdelene, men ost og spekeskinke på Ungen sin del og rødløk, paprika, champignon og ost på min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bulgur med tomat, allehånde og kanel, ovnsstekt aubergine, gresk yoghurt med hakket syltet sitron, og masse urter på toppen (mynte, persille og koriander).

Oppskrift her om noen er interessert: https://www.theguardian.com/food/2018/aug/18/yotam-ottolenghi-tomato-recipes

Vi har også litt tarte tatin med pærer og epler igjen fra helgen, så i dag blir det mandagsdessert.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en samboer som jeg gir «mystery boxes» a la masterchef😃😅 Han får ingredienser vi må få brukt opp og lager det han vil med de. I dagens boks er en blomkål og noen aromasopp. Tror de blir til noe med risoni-risotto🥰

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Jeg har en samboer som jeg gir «mystery boxes» a la masterchef😃😅 Han får ingredienser vi må få brukt opp og lager det han vil med de. I dagens boks er en blomkål og noen aromasopp. Tror de blir til noe med risoni-risotto🥰

Han må være både glad i og flink til å lage mat. :)

Her blir det kylling stekt med sopp og diverse krydder med litt karrysaus. Ris og grønnsaker ved siden av.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (35 minutter siden):

Han må være både glad i og flink til å lage mat. :)

Her blir det kylling stekt med sopp og diverse krydder med litt karrysaus. Ris og grønnsaker ved siden av.

Han er det! Koser seg, så det er vinn-vinn:rodmer:

Hørtes også godt ut! ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes pussigste menysammensetning hos oss i kveld:

• Take away sushi
  • Nybakt bananbrød :fnise: 

Skal reise bort noen dager fra i morgen av, så sushien skyldes litt travelhet. Samtidig var det akkurat nok brune bananer igjen i fruktskålen til et bananbrød, og alternativet ville vært å kaste dem før vi drar, noe som jo ville være for galt altså.

Så: Nå er sushien fortært, og bananbrødet står til kjøling. What's not to like? :vetikke: 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en form i ovnen: Poteter og rotgrønnsaker i bunnen, krydret koteletter og rause klatter med rørossmør på toppen. Har stått med lokk over seg i ovnen siden 12.30 på 125 grader.

Brukte 10 minutter på å gjøre klar maten bare, håper det blir skikkelig godt 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag slo jeg på voksen-stortromna og laget sosekjøtt som kokte seg mørt over flere timer. Føler meg skikkelig voksen når jeg lager slikt 😁

Anonymkode: ab096...5d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag: Andebryst med rødbete-plomme-kompott og potet-pastinakkpuré

Fredag: Quiche-rester og grønn salat

Lørdag: Tom ga khai (?)

Søndag: Potetmos gratinert med gryuere og rest av kompotten fra torsdag. Heimlaga eplekake og vaniljesaus til dessert

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min laget lapskaus for 2 uker siden som jeg fikk fryse ned, så har hatt det i to dager nå 😋

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bucatini (altså hul spaghetti) i tomatsaus med chili, hvitløk, ovnsstekt paprika, grønne oliven og ruccola, med oppsmuldret feta på toppen.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å bruke sesongting, så nå er det visst hokkaidosuppe ukentlig. Lager min med gresskar, søtpotet, potet, løk, hvitløk, chili, ingefær og creme fraiche☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (21 timer siden):

Liker å bruke sesongting, så nå er det visst hokkaidosuppe ukentlig. Lager min med gresskar, søtpotet, potet, løk, hvitløk, chili, ingefær og creme fraiche☺️

Jeg fikk endelig tak i hokkaidogresskar i dag 😀 så gøy, for det har jeg aldri smakt før og knapt nok sett. Det lignet jo på en juletrekule :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...