Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Idag ble det kyllingkebab. Ikke noe jeg spiser ofte, så var skikkelig digg.

I går ble det veganske burgere med selvplukket sopp og masse salat til. Knallgodt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag blir det hjemmelagede karbonader med karamellisert løk, smørstekte kantareller og ertestuing. Nyrørte tyttebær  til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kantarellsuppe til forrett, fjellørret med rømmesaus, kokte poteter og agurksalat til hovedrett, og bakt ostekake med blåbær til dessert.

Anonymkode: af5dd...7f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et "kjøkken" som størrelsesmessig lett kan forveksles med en vindskeiv utedass fra anno før Kristus og utstyrsmessig fordrer vel mange kreative løsninger, ble det i aften laget noe heller enkelt: Pasta med fersk hvitløk og chili, sjalottløk, cherrytomater, frisk persille, og ristede pinjekjerner. Kjapt, enkelt, og faktisk ganske velsmakende (selvskryt skal man etter sigende høre på, da det kommer rett fra hjertet :danse2:)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det veldig enkel mat. 
kyllingfilet som jeg marinerte og bruker i panna, etterstekt i ovnen. Kokte ris med fond, soya og hvitløk, og kokte opp en Toro bearnesaus 

For litt friskhet så finhakket jeg litt salat, rødløk og agurk, saltet og pepret, drislet over litt limejuice og serverte ved siden av

Anonymkode: 88090...5b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (På 21.8.2023 den 20.18):

På et "kjøkken" som størrelsesmessig lett kan forveksles med en vindskeiv utedass fra anno før Kristus

Beste setningen lest så langt i dag :fnise:

Blir fjordlandkjøttkaker her tror jeg :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng med kokte poteter, revet gulrøtter og smeltet smør.

Anonymkode: 1d304...546

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønn salat med store ferske reker, avokado, rosa grapefrukt, agurkstrimler, koriander og sursøt chilivinaigrette. Nybakte knafrie rundstykker til - og en god sauvignon blanc.

Til dessert blir det pærekake med gresk yoghurt, olivenolje og sitron, med vaniljeis til.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ovnsstekte kyllingbryst med estragon, hvitløk og smør, båtpoteter og puré av kokt rødbete og semitørkede tomater.

Plommeclafoutis med vaniljeis til dessert.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ei pølse stekt i småbiter, blandet med litt pasta og en klatt med creme fraiche (og krydder). Drar til mitt andre hjem i Spania om 2 dager så kjøleskapet her er litt skrapet 🙈

Anonymkode: 88090...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en mer enn gjennomsnitts travel dag ble det en børek fra frysebokse og en kroneis til dessert. Jeg ble nesten mett. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...