Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Hadde ribbe i fryseren, den skar jeg svorsiden av og i går kveld gned jeg en skikkelig velduftende krydderblanding på. Krydder var b.la løkpulver, hvitløkspulver, røkt paprika, røkt chipotlechili, spisskummen, brunt sukker... 

Nå ligger kjøttet i en form dekket med aluminiumsfolie og skal stå på 125 grader i rundt 9-10 timer. Blir spist med burgerbrød, pommes frites og salat

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal jeg ha grovt libabrød med falaffel og grønnsaker. Jeg liker rød jalapenos til, så det blir vel litt sånn midtøsten/texmex-fusion. Rødvin ved siden av og is til dessert. Det er jo lørdag. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (8 timer siden):

Hadde ribbe i fryseren, den skar jeg svorsiden av og i går kveld gned jeg en skikkelig velduftende krydderblanding på. Krydder var b.la løkpulver, hvitløkspulver, røkt paprika, røkt chipotlechili, spisskummen, brunt sukker... 

Nå ligger kjøttet i en form dekket med aluminiumsfolie og skal stå på 125 grader i rundt 9-10 timer. Blir spist med burgerbrød, pommes frites og salat

Hello meat.... 20230225_190903.thumb.jpg.0774c2601adbd883dd3d922d5555a4c9.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde nok vegetarcurry til flere dager, så det blir dagens middag. Så har jeg "dekket" inn ukas 2 vegetarmiddager allerede i dag, det er jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: Spaghetti all'amatriciana.

I  dag: Burgere av fersk lysing i hjemmebakte briochebrød med salat, sriracha-majones, søtpotetfries og salsa av mango, tomater, sjalottløk, chili og koriander.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fiskegrateng med revet gulrot, kokte poteter og smeltet smør.

Anonymkode: 1d304...546

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde kjøttkaker og kålstuing 🙂 min avdøde mors oppskrift 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med stekt paprika, rødløk og tomater. Litt rester av hjemmelaget pastasaus over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag = Lille lørdag

Andebryst med pommes dauphinoise (dog med en rest Le Gruyère AOP på toppen, så strengt tatt fløtegratinerte poteter) og karamelliserte sikori med en soja-appelsinjus-reduksjon.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det sannsynligvis en omelett med masse bacon, purre og ost på toppen. Eller kyllingvinger hvis det frister mer når kvelden nærmer seg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kyllingvinger med løk og ovnsbakte poteter.

Anonymkode: 1d304...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Galette (pai laget uten form) med friske og semitørkede tomater, tynnskåret løk, gruyère, parmesan og crème fraîche. Grønn salat og en tørr riesling til.

Til dessert er planen ovnsbakt frisk ananas med pasjonsfrukt, vaniljestang og rom, med vaniljeis til (sen middag, så får se om vi kommer så langt).

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cotoletta alla milanese - altså kalvesnitzel tilberedt på milanesisk (?) vis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...