Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mammas langtidsstekte lammelår fra sauebondenaboen, grønnsaker og poteter fra en jordteig noen meter fra huset, litersvis med hjemmelaget brunsaus, og tyttebær fra skogen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Torsk, poteter og grønnsaker her i dag 😊

• Liker 1
Skrevet

I dag ble det "lutefisk light", det vil i dette tilfellet si vanlig lettsaltet torsk med poteter, bacon og ertestuing. 

• Liker 1
Skrevet

Hokkaidosuppe. Med hokkaido, poteter, søtpotet, løk, hvitløk, chili, ingefær og creme fraiche. Toppa med kokt egg. 
Man må ha noen oransje gresskarsupper i oktober, synes jeg🎃

• Liker 1
Skrevet

Veldig hjemmesnekra «fiskeburger»: Brødskiver, fiskekaker, salat, guacamole, og remulade. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sobanudler (bokhvete) med lynstekte lakseterninger (salma hadde gjenoppstått!), brokkoli, cashewnøtter og en saus/dressing av mørk soyasaus, sesamolje, risvineddik, ingefær, hvitløk og chili, med frisk koriander på toppen.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Linguine i en saus av hvitløk, chili, syke mengder revet squash, sitronskall og -saft og 2 ss crème fraiche, med parmesandryss og ristede pinjekjerner på toppen.

En genial rett om man har forvokste norske squash å bruke opp, slik jeg hadde i dag. Forbausende godt!

• Liker 2
Skrevet

Tapaskveld med mann og barn: kyllingklubber, kjøttboller, dadler med bacon, salte poteter og aioli, oliven, to oster og tre typer spekeskinke 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gresskarsuppe med potetkrutonger, gresskarolje, og pisket mascarpone. Ristet rugbrød til. Iskrem og villbringebær til dessert. 

• Liker 1
Skrevet

Koteletter, gresskarterninger og poteter.

AnonymBruker
Skrevet

Enkel fredagsmiddag med litt ferdigkjøpt og litt ferdiglaget fra fryseren: Gnocchi i bolognesesausrest tilsatt frisk spinat og tomatterninger, med parmesandryss på toppen, og et glass rødvin.

Til dessert en lunet bit pærekake med gresk yoghurt, olivenolje og sitronskall i røren (uvanlig men godt), og en kule vaniljeis.

• Liker 1
Skrevet

Samboer og venner laget pølser for litt tid tilbake. Bratwurstpølser, fennikelpølser og salsiccia. I kveld skal de spises med diverse grønnsaker og ulike potetsalater. Med venner, og med boblende Margaretdrikk på meg.

Og min samboer lager eplekake til dessert! Blir stas🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Søndagsmiddagen ble poulet à la moutarde, dvs (økologiske) kyllingfileter i kremet saus med dijonsennep, crème fraiche, en klunk armagnac, persille og frisk estragon. Med sprø ovnsstekte frites, og kokte brekkbønner med ramsløkpuré.

Til dessert blir det skumboller fra Summerbird: https://summerbird.no/collections/fl-teboller/products/floteboller-mini-classic og espresso.

• Liker 1
Skrevet

God gammeldags kyllingfrikassé kokt på kyllinglår. Masse urter og et par tomater fra hagen i kraften og etter siling hadde jeg i gulrot, sellerirot, purre, erter og massevis av bladpersille.  Jevnet med litt hvetemel og kremfløte.

Servert med jasminris etter ønske fra ett av barna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spaghetti puttanesca.

• Liker 1
Skrevet

Så deilig å komme fra svømmetrim og ha en god resteslump tjukk suppe av gulrot, potet, søtpotet og diverse. Og hive oppi litt ferdigstekt kylling. Middag på 5 min. Og chili varmet tærne:rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Nå har det striregnet i tre dager i strekk og jeg har vært mer våt enn tørr, så nå følte jeg for å unne meg noe bedre på en tirsdagsaften. Et stykk ferskt andebryst, søtpotetpuré, og noen buketter brokkolini som jeg surret raskt i andefettet i stekepanna mens brystet fikk hvile seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ryddet i kjøleskapet i dag og laget nok en variant av Dutch baby ovnspannekake, som verden aldri før har sett: :ler: 

Litt revet gruyère i røren (god smak), og toppet med sjalottløk, halve physalis (skallet rundt tatt av selvsagt), frisk salvie og små spicy kjøttboller (fra Idsøe). En grønn salat med avokado til.

Man trenger altså en stekepanne som kan settes i ovnen til dette. Smør varmes i pannen i ovnen til det bruser, røren helles i, og toppinger legges rett på røren før hele greia går tilbake i ovnen. Så hever den seg og toppingen blir stekt og synker ned i pannekaken, omtrent som en ovnsomelett/pizza/pai. Både godt, enkelt og morsomt å lage.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hunter7 skrev (7 minutter siden):

Nå har det striregnet i tre dager i strekk og jeg har vært mer våt enn tørr, så nå følte jeg for å unne meg noe bedre på en tirsdagsaften. Et stykk ferskt andebryst, søtpotetpuré, og noen buketter brokkolini som jeg surret raskt i andefettet i stekepanna mens brystet fikk hvile seg. 

Yum!  :spise: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...