Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går spiste vi loff med potetsalat sprøløk og roastbiff og eggerøre og røkt ørrett.

I dag blir take away!

Anonymkode: bf94c...17e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Gud bedre! Du har min fulle sympati🥹. Jeg kreperte nesten av å bare hive en omelett i ovnen nå. Polarbrødet tinte på vei fra frysen til benken😳

Følte jeg måtte lage ordentlig middag i dag. Er begrenset hvor mye ostesmørbrød og salat annenhver gang frister 😅

• Liker 1
Skrevet
MarianneE skrev (20 minutter siden):

Følte jeg måtte lage ordentlig middag i dag. Er begrenset hvor mye ostesmørbrød og salat annenhver gang frister 😅

Haha jeg skjønner. Jeg resirkulerer omelett hver uke. Frokost, middag. Samma det😂 Svetta over en one-pot-i-går så måtte pause litt i dag.

Skrevet

Kylling korma, ris og nanbrød. Alt er hjemmelaget utenom nanbrødene, de er kjøpt ferdig.

• Liker 1
Skrevet

Pannestekt piggvar med spinat, rødløk og tomat. Saltbakte småpoteter og hollandaise til. Normalt ville jeg lagd hollandaise selv, men det er helt uaktuelt så varmt som det er nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En rest hjemmelaget moussaka fra fryseren (med lammekjøttdeig og aubergine), med gresk salat, brød og et glass rødvin. 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I kveld ble det spaghetti og strimlet squash i en saus av ferske reker, fennikel, friske tomater, chili, hvitløk, persille og sitron.

Galette (pai uten form) med rabarbra, aprikos og bringebær til dessert - med en kule vaniljeis. Veldig god kombinasjon!

• Liker 1
Skrevet

Et helligbrøde av en pasta carbonara - bacon i stedet for guanciale, parmesan i stedet for pecorino, og en skvett fløte i tillegg til eggeplommer. Men det var godt da. (Som om bacon, parmesan, og fløte ikke gjør ting godt uansett).

• Liker 2
Skrevet
Hunter7 skrev (23 timer siden):

(Som om bacon, parmesan, og fløte ikke gjør ting godt uansett).

Den hellige gral det der 😄

Her blir det ris tilsatt en pakke ferdig biryannikrydder, litt rester av kyllinglår/ kyllingklubber/ stekt kylling og salat på sida.

• Liker 1
Skrevet

Pølsegryte av mager grillpølse, tomatboks, tomatpure, matfløte, løker, spisspaprika og aromasopp. Krydra med chili, kummin og paprika. Med pasta til. 

Skrevet

Min versjon av «marry me pasta» med kjøttboller. Helt OK mat, skjønner egentlig ikke hypen på TikTok 

• Liker 1
Skrevet

Prøver noe nytt: Cannelloni med kjøttfyll og ost over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stekt makrell, kokte nypoteter, dampet sommerkål, blomkål og nepe, gressløksmør, rømme og sitron.

• Liker 2
Skrevet

Taco 🌮 

Skrevet

Jeg skal prøve meg på pizza av pinsa i dag, jeg gidder ikke alltid å lage deig når det er bare til meg. 😊

• Hjerte 1
Skrevet

På hotell i går og hadde krysset av på dagens 2 retter. Fikk kveite med poteter, asparges, blomkål og hollandaise. Og sjokoladefondant med bringebær og vaniljeis. Lykke:rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Røkt skinke, poteter og brokkolisalat. Nam..

• Liker 1
Skrevet

I går: Temu-versjon av pasta bolognese (ikke noe kyllinglever, ikke noe fond, ikke noe timian eller laurbærblad, osv.)
Men det smakte godt og mett ble man også. 

I dag: Mest sannsynlig rester fra i går, men med ekstra grønnsaker tilsatt.
Har også bakt/laget ei lita fødselsdagskake (marsipan-mandel-bunn, creme legere, ferske bringebær, og raspet mørk sjokolade)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hetebølgen er over, regnet og tåken er tilbake, vi rydder i fryseren og har i kveld hatt lammestek, dvs helstekt mørbrad marinert med rosmarin, sitron og hvitløk, med fløtegratinerte poteter, kokte erter, rødvinssaus og stekte gulrøtter og pastinakk med frisk timian, glasert med eplesidereddik og lønnesirup.

Planen var posjerte pærer til dessert (også fra fryseren), men vi ble så mette at det ble utsatt til i morgen.

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...