Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjemmelaget pizza, delte deigen i to: Creme fraich på begge halvdelene, men ost og spekeskinke på Ungen sin del og rødløk, paprika, champignon og ost på min del.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrotsuppe og rundstykker med rørossmør 

• Liker 2
Skrevet

Bulgur med tomat, allehånde og kanel, ovnsstekt aubergine, gresk yoghurt med hakket syltet sitron, og masse urter på toppen (mynte, persille og koriander).

Oppskrift her om noen er interessert: https://www.theguardian.com/food/2018/aug/18/yotam-ottolenghi-tomato-recipes

Vi har også litt tarte tatin med pærer og epler igjen fra helgen, så i dag blir det mandagsdessert.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har en samboer som jeg gir «mystery boxes» a la masterchef😃😅 Han får ingredienser vi må få brukt opp og lager det han vil med de. I dagens boks er en blomkål og noen aromasopp. Tror de blir til noe med risoni-risotto🥰

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Jeg har en samboer som jeg gir «mystery boxes» a la masterchef😃😅 Han får ingredienser vi må få brukt opp og lager det han vil med de. I dagens boks er en blomkål og noen aromasopp. Tror de blir til noe med risoni-risotto🥰

Han må være både glad i og flink til å lage mat. :)

Her blir det kylling stekt med sopp og diverse krydder med litt karrysaus. Ris og grønnsaker ved siden av.

• Hjerte 1
Skrevet
Brunhilde skrev (35 minutter siden):

Han må være både glad i og flink til å lage mat. :)

Her blir det kylling stekt med sopp og diverse krydder med litt karrysaus. Ris og grønnsaker ved siden av.

Han er det! Koser seg, så det er vinn-vinn:rodmer:

Hørtes også godt ut! ☺️

• Liker 1
Skrevet

Tidenes pussigste menysammensetning hos oss i kveld:

• Take away sushi
  • Nybakt bananbrød :fnise: 

Skal reise bort noen dager fra i morgen av, så sushien skyldes litt travelhet. Samtidig var det akkurat nok brune bananer igjen i fruktskålen til et bananbrød, og alternativet ville vært å kaste dem før vi drar, noe som jo ville være for galt altså.

Så: Nå er sushien fortært, og bananbrødet står til kjøling. What's not to like? :vetikke: 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Har en form i ovnen: Poteter og rotgrønnsaker i bunnen, krydret koteletter og rause klatter med rørossmør på toppen. Har stått med lokk over seg i ovnen siden 12.30 på 125 grader.

Brukte 10 minutter på å gjøre klar maten bare, håper det blir skikkelig godt 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hjemmelaget blomkålsuppe med nystekte rundstykker ved siden av. Slett ikke så dumt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hos svigers. Take away-pizza og vin. Herregud så bra:ninuskapus:

• Hjerte 3
Skrevet

Prøver meg på lam korma fra bunnen av etter oppskrift fra Gladkokken. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I dag slo jeg på voksen-stortromna og laget sosekjøtt som kokte seg mørt over flere timer. Føler meg skikkelig voksen når jeg lager slikt 😁

Anonymkode: ab096...5d8

• Liker 3
Skrevet

Torsdag: Andebryst med rødbete-plomme-kompott og potet-pastinakkpuré

Fredag: Quiche-rester og grønn salat

Lørdag: Tom ga khai (?)

Søndag: Potetmos gratinert med gryuere og rest av kompotten fra torsdag. Heimlaga eplekake og vaniljesaus til dessert

• Liker 2
Skrevet

Moren min laget lapskaus for 2 uker siden som jeg fikk fryse ned, så har hatt det i to dager nå 😋

• Liker 1
Skrevet

Enkel middag i dag. Fish'n'crisp med småpotetet, revet gulrot og en smørklatt. 

Skrevet

Bucatini (altså hul spaghetti) i tomatsaus med chili, hvitløk, ovnsstekt paprika, grønne oliven og ruccola, med oppsmuldret feta på toppen.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Liker å bruke sesongting, så nå er det visst hokkaidosuppe ukentlig. Lager min med gresskar, søtpotet, potet, løk, hvitløk, chili, ingefær og creme fraiche☺️

• Liker 1
Skrevet

Det blir lammeboller i dag. :)

• Liker 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (21 timer siden):

Liker å bruke sesongting, så nå er det visst hokkaidosuppe ukentlig. Lager min med gresskar, søtpotet, potet, løk, hvitløk, chili, ingefær og creme fraiche☺️

Jeg fikk endelig tak i hokkaidogresskar i dag 😀 så gøy, for det har jeg aldri smakt før og knapt nok sett. Det lignet jo på en juletrekule :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...