FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 28. august #56761 Del Skrevet 28. august I dag blir det en "klassiker". Kjøttkaker med kålstuing og poteter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. august #56762 Del Skrevet 28. august Jeg fant en rest lammekjøtt i fryseboksen, og sannelig var det en boks med saus der også. Middagen ble lammekjøtt med brun saus, poteter og grønne erter. Det smakte helt fortreffelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #56763 Del Skrevet 28. august Skinnstekt fersk torskerygg, ovnstekte frites av sellerirot og søtpotet, og brunet smør med sjalottløk, kapers, sitron og masse bladpersille. Anonymkode: ad006...80d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. september #56764 Del Skrevet 1. september Kjøttkaker i brun saus, poteter, tyttebær og gulrøtter. Ertestuing til gubben i tillegg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #56765 Del Skrevet 2. september Kyllingsuppe Anonymkode: b10ed...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #56766 Del Skrevet 2. september Sushi take away, og en slant riesling igjen etter helgen. Anonymkode: ad006...80d 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #56767 Del Skrevet 9. september I kveld ble det en utypisk mandagsmiddag: Kyllinglårfileter fylt med chèvre, timian og estragon og surret i bacon, og så ovnsstekt på skiver av squash og tomater, med et dryss fennikelfrø. Oppskrift: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/goats-cheese-thyme-stuffed-chicken Vi hadde en diger squash og en halv pakke chèvre i kjøleskapet, og i jakten på en middag der jeg kunne kombinere dem dumpet jeg over denne retten som er en gammel og delvis glemt favoritt jeg laget ofte for noen år siden. Det ble et hyggelig gjensyn - dette er overraskende godt! Jeg lar grønnsakene få et forsprang (i dag ble det en halvtime), og så trenger kyllingen mindre enn det står i oppskriften, ca en halvtime den også. Jeg syntes også kyllinglårfileter fungerte bedre enn bryst (som oppskriften sier). Vi hadde bare hjemmebakte rundstykker fra fryseren til i dag, og det var helt fint - det danner seg en veldig velsmakende sjy i bunnen av formen som er deilig å moppe opp med godt brød. Anonymkode: ad006...80d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 9. september #56768 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 time siden): I kveld ble det en utypisk mandagsmiddag: Kyllinglårfileter fylt med chèvre, timian og estragon og surret i bacon, og så ovnsstekt på skiver av squash og tomater, med et dryss fennikelfrø. Oppskrift: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/goats-cheese-thyme-stuffed-chicken Vi hadde en diger squash og en halv pakke chèvre i kjøleskapet, og i jakten på en middag der jeg kunne kombinere dem dumpet jeg over denne retten som er en gammel og delvis glemt favoritt jeg laget ofte for noen år siden. Det ble et hyggelig gjensyn - dette er overraskende godt! Jeg lar grønnsakene få et forsprang (i dag ble det en halvtime), og så trenger kyllingen mindre enn det står i oppskriften, ca en halvtime den også. Jeg syntes også kyllinglårfileter fungerte bedre enn bryst (som oppskriften sier). Vi hadde bare hjemmebakte rundstykker fra fryseren til i dag, og det var helt fint - det danner seg en veldig velsmakende sjy i bunnen av formen som er deilig å moppe opp med godt brød. Anonymkode: ad006...80d Hoppla! Dette høres ut som et festmåltid - i allefall på en mandag! Her ble det en heller utypisk «spaghetti bolognese»-avart: Elgkjøttdeig med gulrøtter (egenhendig stjelt fra naboens grønnsaksbed), løk, og pastinakker, samt spaghetti til. Desserten var blåbær plukket utenfor hytta med melk og litt sukker på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #56769 Del Skrevet 9. september Hunter7 skrev (35 minutter siden): Hoppla! Dette høres ut som et festmåltid - i allefall på en mandag! Her ble det en heller utypisk «spaghetti bolognese»-avart: Elgkjøttdeig med gulrøtter (egenhendig stjelt fra naboens grønnsaksbed), løk, og pastinakker, samt spaghetti til. Desserten var blåbær plukket utenfor hytta med melk og litt sukker på. Takk, det ble bra! Bolognese med elgkjøttdeig og stjålne grønnsaker hørtes heller ikke galt ut. Anonymkode: ad006...80d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 9. september #56770 Del Skrevet 9. september Lettvint, i full fart: Fryste torskefileter rett i godt saltet, kokende vann + en mer enn raus dæsj sitronsaft. Gulrøttene i biter i skål + lokk, i mikro. Kun tilberedt i egen fuktighet. Smeltet smør + halve purreskiver. Putret. Frisk tomat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. september #56771 Del Skrevet 11. september Reprise på gårsdagens gresskarsuppe (kokte mye☺️). Med kokt egg og kylling oppi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 11. september #56772 Del Skrevet 11. september Kylling biter i sweet chili saus med ris. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #56773 Del Skrevet 12. september Spaghetti all'amatriciana, et glass rødvin og en dash salte tårer ned i tallerkenen. Anonymkode: ad006...80d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 12. september #56774 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spaghetti all'amatriciana, et glass rødvin og en dash salte tårer ned i tallerkenen. Anonymkode: ad006...80d Åå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 12. september #56775 Del Skrevet 12. september Gresskarsuppe dag 3🤪 Siste rest nå👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 12. september #56776 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spaghetti all'amatriciana, et glass rødvin og en dash salte tårer ned i tallerkenen. Anonymkode: ad006...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. september #56777 Del Skrevet 13. september Alt-i-ett gryte med kylling, pasta og grønnsaker. Oppskrift fra Linda Stuhaug. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september #56778 Del Skrevet 14. september idag skal jeg bestille, blir noe thai mat idag Anonymkode: b10ed...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 14. september #56779 Del Skrevet 14. september Ostefondue med loff og god spekeskinke og syltede småagurker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. september #56780 Del Skrevet 14. september Reisejenta skrev (40 minutter siden): Ostefondue med loff og god spekeskinke og syltede småagurker. En blanding av ostefondue og raclette, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå