Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Rainbow veggie pad thai. 😋

Anonymkode: 4181a...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En diger T-bone delt på to, med ovnsstekte nypotetbåter, semitørkede tomater, grillet hjertesalat, og urtesmør smaksatt med sjalottløk kokt i hvitvin, armagnac og sherryeddik, dijonsennep, estragon og bladpersille. En lagret Bordeaux å drikke til.

Til dessert: Galette/terte med fyll av nektarin og aprikoser,  vaniljeis og en haug friske norske bringebær til hver.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk kyllingsuppe med nystekte rundstykker ved siden av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ryddet litt i kjøleskapet i dag og laget minestrone, av stangselleri, gulrøtter, løk, purre, sommerkål, bondebønner, litt makaroni og frisk basilikum, og med bacon og hermetiske tomater som basis. Revet parmesan og kaldpresset olivenolje på ved servering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllinggryte jeg har fått oppskrift fra min filippinske kusine fra. Består av ingefær, paprika, hvitløk, rødløk, kylling, poteter, gulrot, kokosmelk.. Helt nydelig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I dag ble det endelig litt sol og sommer igjen, så jeg satte en knafri deig i morges, og så ble det ferske reker, nystekte rundstykker, hjemmelaget aioli, dill, sitron og hvitvin på terrassen nå i kveld. Herlig! :briller2:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er det svært lite kokkelering her i heimen. Vi spiste ute i går, og ellers går det mye i rester fra fryseren. I dag spiste vi blomkålbolognese (med litt kjøtt også), servert med frisk salat og en generøs mengde parmesan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gradestokken har klatret over 30°-merket og hygrometer-nåla ligger og vaker i "tyrkisk dampbad"-området ... puuuh. 
Fikk tak i "Verjus" på det iranske supermarkedet idag, så da måtte det selvsagt bli Shirazi-salat. Denne gangen lett bastardisert med et par fedd fersk hvitløk, rucola-salat, og perlecouscous. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling korma på indisl restaurant☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Thaisuppe med linser. 

Anonymkode: 4181a...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (På 9.7.2024 den 17.02):

Kyllinggryte jeg har fått oppskrift fra min filippinske kusine fra. Består av ingefær, paprika, hvitløk, rødløk, kylling, poteter, gulrot, kokosmelk.. Helt nydelig!

Rester I dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikka Masala fra Findus med ekstra krydder for smak og styrke. Resten av salaten fra i går ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudler med sataysaus, paprika, gulrot, vårløk, cashewnøtter og frø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resten av gårdagens Shirazi-salat. Og idag smakte den enda bedre siden alle smakene har fått håndhilse på hverandre i løpet av det siste døgnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (På 10.7.2024 den 22.11):

Gradestokken har klatret over 30°-merket og hygrometer-nåla ligger og vaker i "tyrkisk dampbad"-området ... puuuh. 
Fikk tak i "Verjus" på det iranske supermarkedet idag, så da måtte det selvsagt bli Shirazi-salat. Denne gangen lett bastardisert med et par fedd fersk hvitløk, rucola-salat, og perlecouscous. 

Blir stort sett sulten av ALLE måltider du beskriver her inne ❤️

Litt mindre spennende mat hos meg i dag: Ungen spurte pent om taco. Mulig det blir tacokjøttdeig og grønnsaker i form og ost på toppen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (3 timer siden):

Blir stort sett sulten av ALLE måltider du beskriver her inne ❤️

Litt mindre spennende mat hos meg i dag: Ungen spurte pent om taco. Mulig det blir tacokjøttdeig og grønnsaker i form og ost på toppen 

Ble Foodora og sushi, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I kveld laget vi butter chicken, med basmatipilaff og yoghurtflatbrød. 

Til dessert denne, laget med friske bringebær og noen tørkede tranebær, med "lokket" av mandelmel og kakao, og toppet med en kule vanlijeis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...