Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

En klassiker fra det (øst-)tyske kjøkken: Schmorkohl.

Hodekål kuttes i passende biter og får surre i gryta sammen med finhakket løk og litt karvefrø til løken er gylden og kålen lett brun. I mellomtiden stekes kjøttdeigen i ei stekepanne med salt og pepper til den er blitt fin og brun. Har så kjøttdeigen oppi gryta sammen med kålen og løken, samt kokefaste poteter, vann, og kraft/buljong. Og så får det hele stå og småkoke til potetene er ferdige. 

En slags alternativ "fårikål" med andre ord. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg rasket med meg en ferdig pizzadeig fra Meny, og sitter og tenker at jeg skal lage meg en nesten hjemmelaget pizza med bacon, sopp, tomat. paprika og oliven. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen min i dag er hjemmelaget lasagne med salat ved siden av. Gleder meg til å nyte det! 🍽️

Anonymkode: 90284...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

Fullkornsspaghetti i enkel tomatsaus med chili, hvitløk, grillede squashstrimler og oliven, med oppsmuldret chèvre på toppen.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt, regnfullt, og hustrig der ute, men "Butter chicken" fra inderen på hjørnet gjorde livet øyeblikkelig bedre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonadedeig, sopp, chilli, hvitløk og løk

Servert med søtpotet-båter (airfryer) og grønnsaksmos av blomkål, brokkoli og pastinakk. Pluss litt rømme, salsa og most avokado til servering 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...