Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ferske pølser fra https://heinrichjung.no/ i ovnsform med fennikel, rød paprika, ny løk, friske aprikoser, salvieblader og glaze av balsamico og akasiehonning. Polenta til, og masse hakket persille over det hele.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I dag ble der en nydelig hummerbisqe laget på skallet fra skalldyrmiddag i går. Luksus!

Anonymkode: f78b4...2d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spaghetti med mangold, grønnkål, chili, hvitløk, salte ansjos, friske tomatterninger, ristede pinjekjerner og revet parmesan.

Litt nystekt bananbrød til dessert.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skinnstekt torskerygg, ertepuré og bakte lilla søtpoteter med smørklatt, crème fraîche og gressløkdryss.

Litt tilfeldig innfall med de bakte lilla søtpotetene, men det ble slett ikke verst. Når jeg har vanlige oransje søtpoteter liker jeg best å lage fries av dem, men synes de lilla ikke blir like gode. Denne løsningen var mye mer tiltalende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I dag blir det gyros med pommes og tzatziki

I morgen blir det snitzel med kantarellsaus

Anonymkode: 88090...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restemat; Rester av tacokjøttdeig, mais, paprika og salsa har surret i panna. Potetmos oppå og toppet med ost. Inn i ovnen på 200 grader i en 20 min. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag samlet jeg diverse rester fra kjøleskap og fryser og endte opp med en smaksrik pastasaus: En liten rest sosekjøtt som trengte mer koking for å bli skikkelig mør, en rest hermetiske tomater og kyllingkraft igjen fra helgen, litt østerssopp jeg ikke brukte opp til middagen i går, samt løk, selleristang, gulrot, hvitløk og bacon som base. Litt helmelk for å runde av sausen, slik italienske ragu-oppskrifter ofte har.

Det hele fikk til sammen omtrent 3 timers koking ved lav temperatur under lokk i ovnen (soppen stekt for seg og tilsatt mot slutten), og så blandet jeg med nykokt pappardelle og hadde finhakket persille og sitronskall pluss revet parmesan på toppen. Nam! :spise: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskesuppe fra Rema1000 som base. Putta i en pose blomkålris, noe finhakka pak choy, vårløk, og større salmabiter. Masse dill på ved servering😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen gadd og gå i butikken. Det blir vafler, da får vi brukt opp litt rester herfra og derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En curry fra frysen. Jeg lager stor porsjon når jeg først lager, det er så greit å ty til. Dagens er vegetar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Indisk take away i solen på terrassen - vi bestilte alt for mye mat, men det var fullstendig verdt det. :ler: :briller2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...