Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (45 minutter siden):

Sashimi på døra💙

Det er min plan til lørdag. Når jeg kommer hjem etter jobb da så er det min tur til å ha ferie og den skal innledes med et bedre måltid bestående av maki og sashimi.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (8 minutter siden):

Det er min plan til lørdag. Når jeg kommer hjem etter jobb da så er det min tur til å ha ferie og den skal innledes med et bedre måltid bestående av maki og sashimi.

👍😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av @Frøkenfryden som ofte lager lapper av rester, så prøvde jeg meg på lapper av (søt)potetmos, egg, mel, ost og skinke. De ble IKKE gode, så middagen ble 3 kjeks og noen gjenglemte marengs jeg fant i skapet. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (4 minutter siden):

Inspirert av @Frøkenfryden som ofte lager lapper av rester, så prøvde jeg meg på lapper av (søt)potetmos, egg, mel, ost og skinke. De ble IKKE gode, så middagen ble 3 kjeks og noen gjenglemte marengs jeg fant i skapet. 

Ånei😢 Så teit! Aldri lagd det uten at det er noe vanlig potet i røra. Kanskje det påvirker. Bruker denne som basisoppskrift uansett mos, men pleier ha litt melk i, og noe mindre parmesan

https://kokebloggen.no/potet-og-parmesanvafler/

PS: bra marengs redda deg🥰

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Ånei😢 Så teit! Aldri lagd det uten at det er noe vanlig potet i røra. Kanskje det påvirker. Bruker denne som basisoppskrift uansett mos, men pleier ha litt melk i, og noe mindre parmesan

https://kokebloggen.no/potet-og-parmesanvafler/

PS: bra marengs redda deg🥰

Tusen takk for oppskrift! Den skal jeg prøve neste gang. Det gjør ikke noe å feile av og til, spesielt ikke når noen kommer en til unsetning slik du gjorde nå!

Ha en fin kveld! 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for oppskrift! Den skal jeg prøve neste gang. Det gjør ikke noe å feile av og til, spesielt ikke når noen kommer en til unsetning slik du gjorde nå!

Ha en fin kveld! 🥰

Bare hyggelig! 😊 Håper det blir bra om du prøver. Jeg har brukt moser med søtpotet i, og kålrabi og sellerirot og blomkål. Alt har fungert, men alltid vært mest potet i mosen i utgangspunktet. Om røra har vært vrang har en skje mel ekstra hjulpet. Og røra er tjukk, mer sånn legge kladd i panna enn helle/tømme. Så de blir tjukke😋 Si fra om det blir suksess! Håper det, virkelig mer snaddermat enn man skulle tro👍☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde grillkveld, så det ble flintstek og salat 

Anonymkode: 88090...5b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (Akkurat nå):

Skal snart bestille sushi på døra.

God ferie!!:enrose:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann lager pizza på pizzasteinen sin. Med tomatsaus, sopp, røkt skinke, sjalottløk og gode oster:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegansk poutine. Siden jeg aldri har prøvd "vanlig" poutine, skal jeg ikke uttale meg om hvilken som er best. Men denne veganske varianten fristet dessverre ikke til gjentagelse :( 
(Ikke fordi den var vegansk, men fordi retten var druknet i en saus med besk ettersmak)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elgbiff av kalv med ris og soppsaus.  Fant oppskriften på soppsausen på nett, og har tatt vare på den fordi den var så god.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamburger av burgere fra fryseren. Lager smashed potatoes og salat til.

Ferie, god tid til matlaging!

Edit: Smashed potatoes med smør og parmesanost! Oh lord... Google it and thank me later!

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...