Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stekte pølser (chipolata og chorizo), mandelpotetmos og hjemmelaget rødkål med epler og frisk ingefær.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier ofte å komme pasta bolognese fra storkjøkkenet på tirsdager. 🤩 En av de bedre middagene vi pleier å få fra industrikjøkkenet… :bond:

Endret av Embla Othea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er svinaktig heldig i dag. Bedt en gjest men Mann fikser alt. Svinekjaker langtidskokt med rødvin og kraft av tørket sopp. Litt fennikel i og stekt hjertesalat og potetmos til. 
Til dessert epleterte med krem, og tokaj-vin medbrakt av gjesten🥰

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stekt piggvarfilet med artisjokker og cherrytomater konfitert i olivenolje ved lav varme i ovnen, servert med friske urter, sitronbåt, godt brød og Pouilly-Fumé.

Til dessert et stykke av denne sjokolade- og mandelkaken, med en kule vaniljeis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koldtbord i konfirmasjon: Eggerøre, laks, scampispyd, devileggs, vannmelon& tomatsalat, potetsalat..  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fullkornsspaghetti i chilisterk tomatsaus med kalamataoliven og ruccola, med mild chèvre på toppen. 

Til dessert: Crêpes, vaniljeis og skivet mango med lime og lønnesirup.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt smått med middag i dag pga restefest etter konfirmasjon hos familie. 

Min middag blir da ovnstekte poteter, paprika, rødløk og tomater. Ungen tar ostesmørbrød og HusetsHerre mumler noe om at han ikke orker mer mat i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: Ferskt brød med fennikelsalami/mortadella/olivenolje, balsamico-eddik, og litt Maldonsalt. Eller - gitt at lyst og ork hærtar meg: Bittersalater (rucola og frisée) med pærer, fennikel, granateplekjerner, tørkede tranebær, nøtter (hassel-, val-, og pekannøtter), pecorino, og balsamico-vinaigrette)

I morgen: Ciambotta di verdure  (i redusert format, da originaloppskriften er til 12 personer 😳, og det blir vel mye når jeg har hjemme-alene-fest med kun meg selv som vertinne og gjest)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (8 minutter siden):

...

I morgen: Ciambotta di verdure  (i redusert format, da originaloppskriften er til 12 personer 😳, og det blir vel mye når jeg har hjemme-alene-fest med kun meg selv som vertinne og gjest)

Den så veldig spennende ut! 

Her blir det grønnsakscurry fordi jeg hadde en porsjon igjen i fryseboksen. Ris og blomkål som tilbehør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...