Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

i kveld blir det idol-jentis, med hjemmelaget lasagne, og da snakker vi helt fra bunnen av! :) må vel også ha en salat og hvitløksbaguetter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld skal vi spise på Wallmans salonger! Jeg skal spise:

Forrett: Røyeterrine fylt med kamchatka krabbe, med sprø salat, parmesanflan og rømme.

Hovedrett: Mørbrad av kalv på asparges, soltørkede tomater og bønner, garnert med syltet gulrot og portvinsaus.

Dessert: Eclair fylt med friske jordbær, mascarponekrem og sjokolade.

Gleder meg masse :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir to lette retter til middag hos oss i dag:

-Vårlig grønnsakssuppe av hjemmelaget kyllingkraft, friske artisjokker, bondebønner, erter, vårløk, presset sitron, basilikum og mynte - servert med hjemmelagde hvitløkskrutonger. (Vi abonnerer på økologiske grønnsaker, og mesteparten av disse grønnsakene og urtene inngikk i ukens kvote! :) )

-Spaghetti med fersk krabbe, rød chili, hvitløk, bladpersille og extra virgin olivenolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig pizzabunn og tomatsaus.

Til 2 pers:

250 g hvetemel

litt olje

litt salt

½ pakke gjær

1 egg

krydder (jeg bruker italiensk krydder, hvitløkspulver og Garden Style Pizza Seasoning, gir en herlig smak!)

nok lunkent vann til en fast deig

Smuldre gjæren i væsken og bland med det tørre. Rør inn olje og egg. Kjevle ut og legg på stekebrett, og la heve 30 minutter. Legg på fyll og stek ved 225 grader i ca 15 minutter. Dette blir en pizza med tykk bunn.

Tomatsausen: Her pleier jeg å frese hakket løk, hvitløk og rød chili til det er mykt. Så har jeg i en boks hermetiske tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, salt, pepper, litt sukker, oregano, basilikum, timian, rosmarin og laurbærblad. Dette lar jeg putre 20-30 minutter. Så fisker jeg ut laurbærbladene og kjører sausen glatt med stavmikser. Denne oppskriften er nok til 3 pizzaer, fint å fryse ned til neste gang.

Legger på tomatskiver, drysser på ost (50/50 cheddar og mozzarella, men bruk det du selv liker), og legger på bacon. Stekes i ovnen som nevnt ovenfor. Tilbehør: strimlet issalat blandet med Hellmans majones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...