AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Hei jeg skjønner ikke hva som er stas/ponget med å trille på tur med baby. Alle mine venner og slektninger som har baby triller på tur. Jeg skjønner ikke poenget med å trille på tur bare for å trille på tur. Jeg skjønner selvsagt poenget til og fra på besøk til venner til og butikken og slikt det skjønner jeg veldig godt. Jeg skjønner det også bedre om vedkommende var veldig glad i å gå på tur før de fikk baby. For noen er jo dette eneste måten og komme seg ut på med baby og jeg har tenkt at de kanskje blir sliten av og være hjemme hele dagen og får et behov for å komme seg ut. Men mange av disse trilleturene er jo ganske lange og for meg tilsynelatende uten mål og mening. Jeg er også opptatt av frisk luft og det er det venner sier til meg det er godt og får litt frisk luft men kan de ikke bare åpne vinduet da? Triller dere på tur? Hvorfor/ hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Ja, jeg triller på tur. Ofte triller jeg i butikken. Det å trille tur er for meg en måte å komme seg i form etter svangerskap og fødsel på. Kall det gjerne uten mål og mening, men frisk luft er sunt for både mor og barn og god fysisk form er godt for å opprettholde en god psyskisk helse.
Drusilla Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Jeg var i permisjon uten bil, så for meg ble det helt nødvendig å trille for å få handlet etc. Men, jeg trillet også en liten tur hver dag uansett, bare for å bevege meg litt. Etter fødsel har man jo gjerne et par ekstra kilo, og trilleturer er en fantastisk måte å komme tilbake til sin gamle form på. Og, babyer sovner gjerne lettere på trilletur enn ellers, så mange går jo bare for å få babyen til å sovne også. Men, man trenger virkelig ikke store begrunnelsen for å gå seg en tur, det handler vel mest om trivsel og å få seg litt frisk luft.
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Jeg trillet for å begynne på det å komme i form igjen etter svangerskapet. Og for å få frisk luft og avveksling fra stua hjemme. Og ofte også for å komme meg en tur på butikken.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Spørsmålet er ikke seriøst! Hvis du ikke skjønner hvorfor så synes jeg synd på deg. Mor trenger "trimmen" og ungen sover bedre. Hvordan skal ungen ellers få frisk luft, noe som er viktig for alle.
Gjest Annaires Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Trillet tur for å komme meg i form igjen, og for at både jeg og den lille skulle få masse frisk luft.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Spørsmålet er ikke seriøst! Hvis du ikke skjønner hvorfor så synes jeg synd på deg. Mor trenger "trimmen" og ungen sover bedre. Hvordan skal ungen ellers få frisk luft, noe som er viktig for alle. Ts her: Nei sitte ute og lese en god bok eller noe. Beklager det er ikke en tulle tråd. Jeg postet anonymt fordi jeg regnet med noen kom til å mene at jeg var skikkelig dum. Hm, jeg skjønner likevel det litt bedre i og med at barnet sovner lettere og mor kommer seg i form etter fødsel og hun får jo hele tiden vært i nærheten av den lille mens hun går så... Men jeg synes det ser litt depressivt ut og gå og traske rundt på asfalten jeg da, nå skal det også sies at det ikke er få fine turområder som passer barnevogner her. Men men håper jeg får flere svar:)
Gjest Annaires Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Ts her: Nei sitte ute og lese en god bok eller noe. Noen har barn som ikke sover på dagen om de ikke blir gått tur med i vognen, så da blir det nok vanskelig å sitte og lese en bok eller noe
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Noen har barn som ikke sover på dagen om de ikke blir gått tur med i vognen, så da blir det nok vanskelig å sitte og lese en bok eller noe Huff da, men da hadde jeg nok sittet og vugget babyen hele dagen eller noe. Eller kanskje blitt sprø da om baby gråt hele tiden, men jeg tviler på at jeg hadde hatt lyst til å gå på trilletur. Problemet er kanskje at jeg synes det er veldig depressivt og gå tur. Å gå på trille tur med baby er ikke like depressivt men likevel. Om trilletur var eneste måten og få baby til å sove måtte jeg jo selvsagt strekt meg til å gå en slik tur. Men andre synes jo dette er koselig og det skjønner jeg ikke. Venner som går forbi huset mitt med vogn har jo spurt meg i helger og lignede om jeg vil være med på trille tur. Jeg har jo blitt med og før(er mange år siden nå) syntes jeg synd på de som måtte trille tur. Men sa alle mine slektninger og venner slikt som "hit går jeg hver dag, og noen ganger går jeg dit og dit, det er såååå koselig Triller dere på tur? Hvorfor/ hvorfor ikke?
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Problemet er kanskje at jeg synes det er veldig depressivt og gå tur. Å gå på trille tur med baby er ikke like depressivt men likevel. Hvorfor synes du det er depressivt å gå tur? I forhold til å sitte inne hjemme, så får du jo både beveget deg, frisk luft, sett nye omgivelser osv. Og det å sitte ute å lese er det vel ganske få dager man egentlig kan i Norge. Mens å trille tur kan man gjøre de aller fleste dager.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Noen har barn som ikke sover på dagen om de ikke blir gått tur med i vognen, så da blir det nok vanskelig å sitte og lese en bok eller noe Det kommer vel an på hva man venner babyen til også.
Pimp Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 Ts her: Nei sitte ute og lese en god bok eller noe. Beklager det er ikke en tulle tråd. Jeg postet anonymt fordi jeg regnet med noen kom til å mene at jeg var skikkelig dum. Hm, jeg skjønner likevel det litt bedre i og med at barnet sovner lettere og mor kommer seg i form etter fødsel og hun får jo hele tiden vært i nærheten av den lille mens hun går så... Men jeg synes det ser litt depressivt ut og gå og traske rundt på asfalten jeg da, nå skal det også sies at det ikke er få fine turområder som passer barnevogner her. Men men håper jeg får flere svar:) Jeg synes ikke du er dum. Noen ganger går jeg tur, noen ganger sitter jeg inne og leser bok mens jr.sover ute i vogna
Pingting Skrevet 24. september 2010 #13 Skrevet 24. september 2010 ...så fordi DU synes det er depressivt å gå tur, så lurer du på hvorfor andre gidder det? :klø:
Pimp Skrevet 24. september 2010 #14 Skrevet 24. september 2010 ...så fordi DU synes det er depressivt å gå tur, så lurer du på hvorfor andre gidder det? :klø: hadde du noe konstruktivt å bidra med til diskusjonen? :klø: :klø:
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. september 2010 #15 Skrevet 24. september 2010 Problemet er kanskje at jeg synes det er veldig depressivt og gå tur. Å gå på trille tur med baby er ikke like depressivt men likevel. Jøss, det var et ganske merkelig syn. Jeg synes det er depressivt å sitte inne å lese en bok, eller åpne vinduet for å få frisk luft. Jeg elsker å være ute i naturen, eller bare gå en tur på asfalten for å få bevegd kroppen litt. Jeg synes det er godt å bruke kroppen til det den er laget for. Vi er alle forskjellige, med forskjellige behov og ønsker. Du liker kanskje bedre å åpne vinduet, og jeg skal ikke dømme deg for det. Du gjør selv det du liker. Men jeg tror du vil ha godt av å tenke det jeg tenker om deg, om andre. Prøv å bare tenk at noen gjør ting du synes er teit, fordi de liker det selv. Bedre forklaring trenger du egentlig ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #16 Skrevet 24. september 2010 Vi triller turer ja. Minimum en gang om dagen. Noen ganger handler jeg mat, besøker venner, triller til parken og slapper av der, shopper eller uten noen grunn, bare det å komme seg ut. Frisk luft er bra for både store og små Jeg blir slapp av å bare være inne, og barnet har godt av litt frisk luft og andre lyder/omgivelser.
Gjest Annaires Skrevet 24. september 2010 #17 Skrevet 24. september 2010 Det kommer vel an på hva man venner babyen til også. Min har aldri hatt problem med å sove noe sted, men jeg vet om flere små som ikke roer seg før de er på tur i vognen. Uansett hva foreldrene prøver å venne de til.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #18 Skrevet 24. september 2010 Problemet er kanskje at jeg synes det er veldig depressivt og gå tur. Å gå på trille tur med baby er ikke like depressivt men likevel. Det er jo en ganske merkelig og atypisk holdning. De fleste nordmenn liker å gå tur, å surre formålsløst rundt og nyte omgivelsene er ganske typisk oss, og det er vel derfor mange også gjør det med barnet sitt. Selv har jeg ikke barn, men har alltid gått tur ofte, alene eller med venner, langs veien eller i skogen. Og en viktig grunn til at jeg skaffet meg hund var det at det er fint å ha en grunn til å gå tur daglig. Så svaret på spørsmålet ditt er vel at de fleste går tur fordi de liker det, og når du har ett så neagtivt syn på det må du vel bare være enig om å være uenig om dette.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #19 Skrevet 24. september 2010 Problemet er kanskje at jeg synes det er veldig depressivt og gå tur. Å gå på trille tur med baby er ikke like depressivt men likevel. Men er det ikke mer depressivt å bare sitte inne?
helenaa Skrevet 24. september 2010 #20 Skrevet 24. september 2010 Jeg liker heller ikke å gå tur for turens del. Men jeg synes det er helt OK å gå hvis jeg har et mål. Dessuten var babyen min av den typen som ikke ville sove (bortsett fra på meg eller i vogna). Så for å få litt pause fra bæring, var det fint å gå ut. Jeg planla dagene mine sånn at jeg gikk til og fra avtaler (babysang, venner, besøkte jobben), og til og fra butikk/butikker. Sammen med andre kunne jeg også gå tur for turens skyld, så jeg var ofte med barselgruppa på tur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå