AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Hei Jeg har fått time hos nevrolog til undersøkelse av en nakkeskade. Sammen med innkallelsen var det et skjema for personopplysninger som jeg må fylle ut og levere den dagen jeg kommer. Jeg skal bl.a opplyse om event. sykdom og død hos foreldre, søsken og barn, og event. dødsårsak. Saken er at min far drakk seg ihel ganske ung og min mor tok sitt eget liv etterpå. Jeg forstår bare ikke hva dette har med min nakkeskade å gjøre. Jeg føler det som om de trår over en grense for hva jeg ønsker å opplyse om, og at det ikke er relevant. Kan jeg bare la være å fylle det ut? Men det blir vel galt det og...? Noen innspill?
Gjest Crow Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Hei. Skal se om jeg kan forklare litt om hvorfor de spør om dette. De prøver som regel å kartlegge sykdommer som evt kan ligge i familien. Om nære familiemedlemmer har hatt kreft, hjertesykdom, hjerneslag osv. Det kan være nyttig for å kartlegge eventuelle arvelige sykdommer. Du har helt rett i at det egentlig ikke har så mye å gjøre med din nakkelidelse, men (spesiellt!!) nevrologer er glad i å granske hele sykdomsbilde, og mulige sykdomsbilder. He he, kan kanskje irritere på meg noen nå, men det er min erfaring Hvis du ikke har lyst til å opplyse om det, synes jeg du skal la være. Dine foreldres død har i dette tilfellet ikke noe med din nåværende helsetilstand å gjøre. Hvis legen spør kan du bare forklare hvor landet ligger, og poengtere at du ikke vil ha det oppført i journalen din. Lykke til hos nevrologen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå