Clavicula Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Vi skal selge hus for førstegang, og kunne tenkt oss noen tips for å få en mest mulig effektiv visning. Lett oppussing, vask og rydding inne og ute er greit, men hva gjør man f.eks.med alt nips og rot man har stående? Stuver man alt i skap og skuffer? Er det f.eks. greit å bruke en bod e.l. til å sette pappkasser og ting man ikke vil ha stående fremme??
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Jeg har nettopp solgt hus! Har inntrykk av at folk liker minst mulig nips og naps ja, da kan det jo også se ut som du har mer plass.. Slik tenker jeg såfall; jo større rene overflater man har, jo bedre er det! (min smak..) Da kan det være lurt å stable litt inn i en bod eller en varebil, o.l. Også må det være litt hjemmekoselig. Puter og litt fin belysning (stearinlys eventuelt, om det ikke blir "for farlig").
Gjest Spinell Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Rydd bort mest mulig nips og rot. Med lang erfaring som hus-kikker, vil jeg si at bodene heller ikke bør være overfylte. En bod som er helt fullstappet av pappesker gir lite inntrykk av lagringsplassen, så det bør du unngå. Da bør du heller leie lagerplass midlertidig. Du bør heller ikke stappe ting ukritisk ned i fastmontert innredning som skal følge med boligen. Andre skap og kommoder kan du gjerne bruke som midlertidig lagringsplass, men vær obs på at folk på visning kan finne på å kikke på de mest utenkelige steder. Hvis mulig, begynn å kvitte dere med alt dere ikke skal beholde allerede nå slik at du frigjør mest mulig plass på den måten.
MonThe Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Enig med de over - rydd bort nips og gjenstander som ikke trenger å stå framme. Har selv vært på mange visninger, og rot/masse nips/overfylte rom får det til å virke mindre i størrelse. Kan gjøre det vanskeligere å se potensialet for bare rot! Se f.eks. her; http://www.aktiveiendom.no/selg/tipsforvisning/Sider/default2.aspx Lykke til
Clavicula Skrevet 24. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2010 Takk for alle svar! Har tenkt å stue en god del ting hos svigers, men kommer nok ikke utenom å sette noen saker inn på et uinnredet rom som til nå har fungert som hobby/roterom. Får håpe at folk ikke får alt for dårlig inntrykk av det, bør vel plukke ut de peneste banankassene
Clavicula Skrevet 30. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2010 Har nå hatt 3 meglere på besøk og sliter litt med hvilke kriterier jeg skal legge til grunn for valget av en. Bortsett fra førstemann som ville sette en lav prisantydning, var de alle enige om hva huset hadde potensiale til å gå for. De likte tilsynelatende huset og var også ganske enige om at huset ville være relativt lettomsettelig. I forhold til pris var skilte det ca 15000 dyrest/billigst. Så hva gjør jeg nå....velger etter trynefaktor?? Kan jeg forresten prute litt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå