Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt den samme shampoen nå i ca 2 år, Loreal sin røde til farget hår.. Er superfornøyd, og synes den er bra til håret mitt.

Men de to siste ukene nå, har luggen min og håret på toppen plutselig blitt så fettete.. Kan vaske håret på morgenen, og det er fettete igjen på kvelden. Vasker håret annehver eller tredjehver dag til vanlig..

Usj, så vemmelig.. Noen som har tips til en god fargeshampo? Kanskje jeg bør prøve å bytte merke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her!!! Skjønner det ikke.. Har det på akkurat samme måte for tiden, har ikke vart lenge. Kan det være noe med årstiden? At det blir kaldere i luften og hodebunnen må beskyttes eller ett eller annet luddig..

Skrevet

Det kan høres ut som om du trenger en renseshampoo til å fjerne build-up. Fargeshampoo er ganske skånsomt for håret, og det er jo fint, men innimellom vil man ha behov for å rense opp litt med en sterkere shampoo (first price shampoo eller natron oppløst i vann gjør samme nytten som dyre merker).

Det er også smart å kun benytte balsam fra ørene og ned, og husk på å skylle godt. Jeg ville ikke forandret på en rutine som egentlig fungerer helt fint, så forsøk med renseshampoo først :)

Skrevet

Skriver under med det på renseshampoo, men merker som first price osv inneholder jo bare en hel del silikon som "lurer" håret til å tro det er sunt og friskt, men reparerer og hjelper ikke i lengden :)

Skrevet

Ts her

Kult nick deadbarbie hehe :) Men kan være noe i det du skriver, at det er årstiden? Merker når jeg skal tørke klær, at de bruker laang tid på å tørke. Alt er så fuktig på en måte. Får spandere på meg en renseshampo, og håpe det går over :)

Hilsen fettsleiken :fnise:

Skrevet

Skriver under med det på renseshampoo, men merker som first price osv inneholder jo bare en hel del silikon som "lurer" håret til å tro det er sunt og friskt, men reparerer og hjelper ikke i lengden :)

En renseshampoo skal hverken pleie eller reparere, den skal fjerne det man ikke får vasket vekk med en mildere shampoo. Det aller meste av hårprodukter er laget nettopp for å gi en illusjon om sunnere og friskere hår, når det i virkeligheten dreier seg om kamuflering av slitasje. Man kan ikke reparere døde ting som utvokst hår, men man kan få det til å se sunnere ut.

Det finnes ikke silikon i first price shampooen (ihvertfall ikke den som står på badet mitt), heller ikke i Coop sin shampoo som også kan erstatte renseshampoo. Coop sin balsam blir ofte benyttet til balsam-metoden, nettopp fordi den ikke inneholder silikon. Det er greit å foretrekke frisørprodukter (finere flasker, bedre lukt, følelse av luksus), men ingrediensene er de samme - i varierende rekkefølge ;)

Skrevet

Ingen silikon i den nei...:)

Skrevet (endret)

Ikke shampoen.

Forøvrig så lønnder det seg vel strengt tatt ikke å bruke samme shampo uavbrutt i to år. Før eller siden blir håret mettet og vil ha forandring.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Nei kan godt hende jeg blander dere, hørte bare de billige shampooene som oftest hadde det ;)

Skrevet

Nei kan godt hende jeg blander dere, hørte bare de billige shampooene som oftest hadde det ;)

Som oftest, ja, men ikke FP sin. Det gjelder å lese på ingrediensene. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...