Linnea Adriana Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 (endret) Hva gjør en når dyrlegen gjør feil har hørt om flere som har fått sitt dyr feilbehandlet hva gjør en da? Her er et eksempel: siste gjest: Allergisk kanin er kanskje ikke det letteste siden de oftest lever på flis og høy. Men det går.. Det er egentlig en ganske tragisk historie. Det begynte med en øyeinfeksjon tilig i våres, og jeg tok henne med til dyrlegen. Der påstod hun at kaninen hadde fått noe på øyet og så fikk jeg med noe jeg skulle dryppe i øyet i 1 uke. Etter 1 uke begynte pelsen rundt øynene å falle av fordi de øyedryppe greiene var så kremete og umulig å få vasket bort rundt øynene. Da tok jeg med kaninen til en annen dyrlege som hadde spesialisert seg på øyne. Der viste det seg at det vi hadde fått til øynene av forrige dyrlege var noe til jura til kuer! Absolutt ikke egnet til kanin øyner for å si det sånn! Beklager for at jeg tar opp en gammel tråd som eksempel men hva gjør man når dyrleger tar helt feil, hvor klager man? Endret 23. september 2010 av Linnea Adriana
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Klager til Mattilsynet. Og man må klage. Det er viktig at veterinærer får tilbakemelding på feil de gjør, så de aldri gjør det igjen.
Linnea Adriana Skrevet 23. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2010 Klager til Mattilsynet. Og man må klage. Det er viktig at veterinærer får tilbakemelding på feil de gjør, så de aldri gjør det igjen. Kan en også kreve og få penger fra dyrlegen som har utført feilbehandlingen/feil vurderingen?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Ta alt med Mattilsynet aller først. Det er det viktigste aller først. De har egne jurister der, som kan hjelpe deg videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå