Gjest Gjest Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Er det noen her som har prøvd å vaske skoa med eddik for å få bort skadelige bakterier? Lukter det sur eddik lenge etter at skoene er tørket hvis du hiver de i en balje med vann og eddik?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Er det noen her som har prøvd å vaske skoa med eddik for å få bort skadelige bakterier? Lukter det sur eddik lenge etter at skoene er tørket hvis du hiver de i en balje med vann og eddik? Ingen som vet noenting om dette?
Gjest anonym Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Hvilke skadelige bakterier mener du?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Hvilke skadelige bakterier mener du? Bakterier som skader lukta fra foten tenkte jeg på. Det lukter død og fordervelse av foten etter en tur i skoa og noe må gjøres!
Gjest Spinell Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Nei, det lukter ikke eddik lenge etter vask. Jeg foreslår at du gir stinkeskoene en pause og setter dem til lufting før du bader dem i eddikvann. En del av vondlukta kan bli borte av dette også. Etter vasking må du være helt sikker på at skoene er knusktørre før du tar dem i bruk igjen. Mye dårlig lukt kommer av at skoene rett og slett er litt fuktige og ikke rekker å tørke mellom hver gang de brukes. Det skaper ultimate forhold for utvikling av dårlig lukt.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Nei, det lukter ikke eddik lenge etter vask. Jeg foreslår at du gir stinkeskoene en pause og setter dem til lufting før du bader dem i eddikvann. En del av vondlukta kan bli borte av dette også. Etter vasking må du være helt sikker på at skoene er knusktørre før du tar dem i bruk igjen. Mye dårlig lukt kommer av at skoene rett og slett er litt fuktige og ikke rekker å tørke mellom hver gang de brukes. Det skaper ultimate forhold for utvikling av dårlig lukt. Du Spinell...:hurabeid: har du selv erfaring med å vaske skoene med eddikk? Eller kanskje natron?
Gjest Spinell Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Ja, jeg har vasket illeluktende sko med eddik mange ganger Fungerer bra og eddiklukta blir fort borte, men det er alltid lurt å lufte skoene både før og etter vask. Natron har jeg aldri prøvd.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Ja, jeg har vasket illeluktende sko med eddik mange ganger Fungerer bra og eddiklukta blir fort borte, men det er alltid lurt å lufte skoene både før og etter vask. Natron har jeg aldri prøvd. Spinell... Putter du de tørre skoene bare i en bøtte med 1 dl eddik og 5 dl vann og lar de stå i noen timer og så setter de til å tørke?
Gjest Spinell Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Har aldri målt opp hvor mye jeg har brukt av hvert, men det høres lite ut med 6 dl væske til sammen. Fyller en bøtte "passe full" av vann og heller oppi en "bra dæsj" eddik. Lar det stå i bløt en stund, skrubber vekk evt flekker og slikt, før jeg tar skoene opp av bøtta, klemmer ut vannet, putter avispapir inni og setter skoene til tørk. Skifter ut avispapiret etter noen timer og "slik går no dagan" Hvis skoene har løse såler tar du selvsagt ut disse og vasker dem separat.
Djungelvrål Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Jeg bruker litt eddik sammen med skyllemiddel i alt tøyet jeg vasker. Lukter ikke surt av tøyet vårt hvertfall. Fått mye friskere klær etter at jeg begynte med dette, håndklær og treningsklær spesielt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 Har aldri målt opp hvor mye jeg har brukt av hvert, men det høres lite ut med 6 dl væske til sammen. Fyller en bøtte "passe full" av vann og heller oppi en "bra dæsj" eddik. Lar det stå i bløt en stund, skrubber vekk evt flekker og slikt, før jeg tar skoene opp av bøtta, klemmer ut vannet, putter avispapir inni og setter skoene til tørk. Skifter ut avispapiret etter noen timer og "slik går no dagan" Hvis skoene har løse såler tar du selvsagt ut disse og vasker dem separat. Bruker du eddik som er 7% og blank som man kjøper på matbutikken?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #12 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg bruker litt eddik sammen med skyllemiddel i alt tøyet jeg vasker. Lukter ikke surt av tøyet vårt hvertfall. Fått mye friskere klær etter at jeg begynte med dette, håndklær og treningsklær spesielt. Jeg spør deg også Vinnie. Bruker du eddik 7% til dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå