Gå til innhold

Sikker periode og ny mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært i fast forhold i over 10 år. De siste årene har vi kun praktisert sikre perioder som "prevensjonsmetode" uten noen uønskede "uhell". Sist uke hadde jeg sex med en annen mann - ubeskyttet, men i sikker periode. Kan det være større mulighet for å bli gravid med han enn med min samboer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skjekket om din samboer kan få barn?

Hva om han ikke kan, men denne nye kan. Legg sammen svaret selv :-p

Skrevet

Nei. Dine fertile perioder og infertile perioder anhenger ikke av partner. Så om du vet hva du gjør har mannens fertilitet like lite å si som om du hadde gått på p-piller. (Behøver neppe si dette, men husk at FAM ikke beskytter mot sykdommer)

• 4 måneder senere...
Gjest Veronika
Skrevet

Hei. Har det ikke gått bra i forholdet deres, er ikke dette den rette måten å gjøre det på.

Jeg synes at det å ha sex med en annen mann, ikke minst ubeskyttet er det dummeste en kan gjøre. Det er klart at du kan bli gravid med han. Dere tar noen skumle sjanser. Får håpe at det gikk bra med deg og at dere ikke har hatt flere ubeskyttet samleie etterpå.

Skrevet

Ja, sannsynligheten kan være større/mindre. Sædceller kan leve i opp til en uke, enkelte undersøkelser tyder også på at enkelte kan leve enda lengre. Det kan være store kvalitetsforskjeller fra mann til mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...