anomym2007 Skrevet 12. februar 2011 #41 Skrevet 12. februar 2011 Jeg kjøpte silk'n i dag på elkjøp for 2495 kr. Noe som egentlig er billig i forhold til prisen jeg så på elkjøp megatore. Der kosta den 3000 kr. Men jo når jeg kom hjem så hadde jeg barbert leggene mine og var klar til og bruke den. Når jeg skrudde den på og tok den man skal lyse med på beina og tok den på huden også trykket jeg. Det blinket plutselig på X og firkanten som skal være hud måleren. Men på noen videoer så når det blinker bare på den hudmåleren så skal fugerer ikke lyset hvis man trykker flere ganger, men på meg så er det sånn at jeg trykka på den en gang etter at X og hudmåleren hadde blinket så kom det et rødt lys fra den lyse greia. Også gjorde det litt vondt, jeg turte ikke mer etter at det gjorde vondt på huden. Håper noen skjønte noe og har svar på det :-)
Gjest Raindrops Skrevet 12. februar 2011 #42 Skrevet 12. februar 2011 Huh. Nå fikk jeg lyst til å prøve dette. Selv om jeg ikke helt sjønner hvordan man gjør det Må uansett ha denne på mine innlegg så jeg ikke glemmer av det.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #43 Skrevet 13. februar 2011 Ååå ... angrer nesten på at eg ikke brukte mer enn styrke 1. Alt eg kjente var litt varme. Håper det funker litt for det.! Noen som har funnet billigere blitse refill på nett?? Jeg kjøper mine lyspatrone til 298 på Elkjøp der jeg bor. Ser at de ligger rundt 400 på nett. Dersom det er noen som vurderer å kjøpe Silk'n nå, så tror jeg at jeg ville heller satset på Phillips Lumea. Denne er riktig nok litt mer kostbar, men så sparer en ENORMT på at den har 50000 lyssignal, mot Silk'n med sine 750 lyssignal. Dvs at dersom en betaler 300 pr patron vil tilsvarene pris for Silk'n koste kr 20000,-!! og betaler du 400 pr patron vil den totale prisen bli ca 26000,- Så vær OBS på dette alle sammen!! Lumea har altså 50000 lyssignal og en må dermed kjøpe 66 stk ! Silk'n patroner for å oppnå samme antall lyssignal. Så om Silk'n koster 3000-4000 i innkjøp og Lumea koster 5000 så er vel regnestykket enkelt!! Jeg kommer helt garantert kjøpe Lumea, selv om jeg allerede har en Silk'n
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #44 Skrevet 13. februar 2011 Jeg kjøper mine lyspatrone til 298 på Elkjøp der jeg bor. Ser at de ligger rundt 400 på nett. Dersom det er noen som vurderer å kjøpe Silk'n nå, så tror jeg at jeg ville heller satset på Phillips Lumea. Denne er riktig nok litt mer kostbar, men så sparer en ENORMT på at den har 50000 lyssignal, mot Silk'n med sine 750 lyssignal. Dvs at dersom en betaler 300 pr patron vil tilsvarene pris for Silk'n koste kr 20000,-!! og betaler du 400 pr patron vil den totale prisen bli ca 26000,- Så vær OBS på dette alle sammen!! Lumea har altså 50000 lyssignal og en må dermed kjøpe 66 stk ! Silk'n patroner for å oppnå samme antall lyssignal. Så om Silk'n koster 3000-4000 i innkjøp og Lumea koster 5000 så er vel regnestykket enkelt!! Jeg kommer helt garantert kjøpe Lumea, selv om jeg allerede har en Silk'n Hmm kansje jeg var litt kjapp å anbefale Lumea. Kom akkurat over en som har testet den. Hun var ikke fornøyd med resultatet. Nå vet jeg jo ikke om hun hadde de rette betingelsene for at behandlingen skulle virke - og en vet jo at tålmodighet må til. I alle fall legger jeg ved link, så kan dere jo vurdere selv. Jeg vet at Silk'n fungerer.... http://medandreord.blogg.no/1296589572_testing_av_lumea.html
Lailamor Skrevet 15. februar 2011 #45 Skrevet 15. februar 2011 Hei! Skaffet meg denne for en uke siden, men før jeg tar den i bruk så lurer jeg på om det på noen måte går an å "overstyre" styrken på den ved første gangs bruk? Har prøvd denne metoden på klinikk flere ganger så jeg vet at huden min tåler den høyeste styrken. Dumt å kaste bort mange "skudd" som ikke er så effektive...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #46 Skrevet 16. februar 2011 Hei! Skaffet meg denne for en uke siden, men før jeg tar den i bruk så lurer jeg på om det på noen måte går an å "overstyre" styrken på den ved første gangs bruk? Har prøvd denne metoden på klinikk flere ganger så jeg vet at huden min tåler den høyeste styrken. Dumt å kaste bort mange "skudd" som ikke er så effektive... Tror du skal kunne holde ned + og - knappene samtidig, og at det overstyrer.
Lailamor Skrevet 16. februar 2011 #47 Skrevet 16. februar 2011 Takk, takk! Da skal jeg prøve å komme igang i dag!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #48 Skrevet 16. februar 2011 Takk, takk! Da skal jeg prøve å komme igang i dag! Vedr styrke så må jeg bare advare litt mot full styrke. Jeg har også tatt mange behandlnger på salong. Så da jeg tok i bruk Silkn så tenkte jeg at her er det bare å begynne med full styrke = 5. Med det resultat at jeg ble sterkt forbrent. Merket det ikke med en gang, men ble verre utover dagen. Dagen etter var det blitt sår, som igjen dannet en tynn skorpe. Tok mange uker før det ble bra. Etterlot seg hvite store flekker over hele armen. Nå 4 mnd etter er merkene blitt svakere, så håper de forsvinner helt. Bruker nå styrke 3 og det går greit. Kansje litt tøft å begynne med styrke 5?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #49 Skrevet 16. februar 2011 Takk, takk! Da skal jeg prøve å komme igang i dag! Vedr styrke så må jeg bare advare litt mot full styrke. Jeg har også tatt mange behandlnger på salong. Så da jeg tok i bruk Silkn så tenkte jeg at her er det bare å begynne med full styrke = 5. Med det resultat at jeg ble sterkt forbrent. Merket det ikke med en gang, men ble verre utover dagen. Dagen etter var det blitt sår, som igjen dannet en tynn skorpe. Tok mange uker før det ble bra. Etterlot seg hvite store flekker over hele armen. Nå 4 mnd etter er merkene blitt svakere, så håper de forsvinner helt. Bruker nå styrke 3 og det går greit. Kansje litt tøft å begynne med styrke 5?
Lailamor Skrevet 16. februar 2011 #50 Skrevet 16. februar 2011 Oj da... Da er det kanskje verdt å følge bruksanvisningen. Men overstyrte du den første gangen da? Takk for advarselen!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #51 Skrevet 17. februar 2011 Oj da... Da er det kanskje verdt å følge bruksanvisningen. Men overstyrte du den første gangen da? Takk for advarselen! Ja, overstyrte den og satte i gang med full styrke.... her skulle hårene bort i en fei! Du må bare prøve deg frem, går helt fint med styrke 3. Det er jo godt mulig at du tåler full styrke. Det som jeg har merket er at etter en lien stund blir lampen varmere og varmere, og det gjør sinnsykt vondt pga det blir for varmt. Har begynt å ta mindre områder om gangen pga dette. Det er en kjølevifte på apparatet, den burde vært konstruert slik at den blåste/kjølte ned lampen også. Det positive er at den virker. Nå har hele familien tatt den i bruk - til og med han far! Leste her tidligere at det var en som syntes det var vanskelig å holde kontroll på hvilke områder som var behandlet. Jeg bruker en vannbasert tusj (slik som det skrives på tavlen med) og markerer området jeg vil behandle. Den vaskes lett bort når er ferdig.
Lailamor Skrevet 17. februar 2011 #52 Skrevet 17. februar 2011 Sånn! Da har jeg fått testet vidundermaskinen. Turte ikke begynne med høyere styrke enn 2. Bedre å må ta en runde med maskina, enn å få brannskader mm. Takk for tipsene!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #53 Skrevet 8. juli 2011 Ønsker meg nye omtaler Flere som har prøvd denne?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #54 Skrevet 8. juli 2011 Jeg lurer på om det følger med patron i esken eller må man kjøpe det utenom ?
Nancy Skrevet 9. juli 2011 #55 Skrevet 9. juli 2011 Jeg har brukt Silk'n Sensepil i noen måneder nå, men angrer kjøpet, fordi det koster så mye for patronene som ikke holder så lenge. Når det gjelder resultatet så ser jeg at hårene vokser mye saktere og at de på en måte går i dvale. Et problem som jeg har er at jeg kan se litt svarte prikker på armene, og som er hår som ligger like under overflaten. Det ser på en måte barbert ut, men det føles ikke slik hvis jeg stryker på armen hvis du skjønner. Jeg vurderer selv å kjøpe en Lumea, men jeg er usikker på om det er i det hele tatt lurt å bruke både Silk'n og Lumea på områder hvor det er dun, eller ikke så grove hår. Jeg brukte Silk'n på overarmene hvor jeg aldri har hatt grove, svarte hår. For min fortvilelse merker jeg for en måned siden, sånn helt plutselig, at jeg hadde fått masse svarte hår på overarmene. Problemet mitt er at jeg vet ikke om det skyldes Silk'n som har stimulert hårene, eller om det er de jækla hormonene mine som løper løpsk igjen. Jeg har tatt laser på armene to ganger ved hudklinikken i Oslo (Youngstorget) og da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne bruke laseren på overarmene, fordi det kunne ha motsatt effekt faktisk. Hva tror dere? Er det mulig at det er det som kan ha skjedd?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #56 Skrevet 27. juli 2011 Jeg har nettopp kjøpt meg sensepil og lurer på to ting: Hvorfor må man vente 2uker før man blitser på nytt? Hva vil skje om jeg venter kun 1uke?? Har ikke tolmodighet til å vente så lenge hehe, vil få bort hårene snarest! Etter jeg blitset, svei det veldig i huden, kan jeg smøre inn med krem etterpå? Og hva med armhulene, kan jeg bruke deo rett etterpå? Tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå