AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Hei:) Skal snart flytte hjemmefra, å er usikker på om jeg vil ha leilighet eller enebolig. Jeg synes det virker lett og greit med leilighet, men vil veldig gjerne ha en hund , om ikke annet enn katt eller to. Derfor er jeg litt usikker på om jeg burde flytte i en leilighet. Det er ganske viktig for meg å ha en katt eller hund. Men i "vanlig" hus så er det vel mye mer ansvar ? Om man ikke kjøper et temlig nytt et må man vel regne med litt oppussing opp gjennom og skal man ha et ganske nytt må man punge ut med noen mill.. Også er det noen her som deler denne skrekken med meg ? Altså jeg engster meg allere nå får at mitt fremtidige hjem skal være hjemsøkt. Vet det høres rart ut, men jeg er virklig redd for det. Da igjen virker det tryggere i en leilighet pga alle naboene rundt, men kan ikke ha hund, hvilket jeg har veldig lyst på. Også et siste spørsmål - Når man er på visning ( hvis man er de eneste der så klart) hadde det hvert sykt rart å spurt om det spøker her ? Vet nok svaret på det ja, men
MonThe Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Kommer selvfølgelig an på hvor i landet du bor, og prisnivået, men stort sett så koster en enebolig ganske mye mer enn en leilighet, Det også mye mer vedlikehold på en enebolig enn i en leilighet, f.eks. med takrenner/tak/vegger/kjellere etc.etc, som også er en utgiftspost. I itllegg til dette kommer eiendomsskatt etc. Det er mindre avgifter og skatter på en leilighet + mindre vedlikehold. Du sier at du ikke kan ha hund i en leilighet -- dette kommer jo an på hvilken type leilighet du er på utkikk etter! De fleste av vennene mine, inkl. meg selv, bor i leilighet, og mange av oss har hund. I en borettslagsleilighet/blokk kan det være at de har regler mot husdyr. I en selveierleilighet kan ingen bestemme at du ikke får ha hund. Hadde nok droppet å spørre om det spøker - om det hadde gjort det, hadde nok ikke de tidligere eierne fortalt det til megleren, de vil jo selge boligen sin.. Kan forstå skrekken, men er du sikker på at du er gammel nok til å bo for deg selv??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå