*Bumblebee* Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Jeg trenger en sovevogn i bhg,men vil også ha en vogn som kan fungere som nr 2,dvs må være god å bruke på tur o.l.Ser ikke vitsen med å ha en vogn som kun er god å sove i.. :gjeiper: Har en emmaljunga citycross fra før,men denne er forbeholdt nye babyen så den må jeg ha hjemme mens hun eldste er i bhg. Er stort sett fornøyd med den,kansje liiitt stor og "klumpete" men ellers ok.Super kvalitet på i alle fall. tenker på å kjøpe en brukt vogn på finn eller noe,men det er jo et HAV å velge i!jeg har ingen erfaring med disse "nymotens" vognene med tre hjul,svingbare hjul osv.type teutonia,quinny++. Det må jo også være komfortabelt for barnet å sove i vognen,så den må ha full liggestilling i alle fall.(hun er 1,5 år nå så jeg må jo ha en vogn med sportsdel,bag blir for lite) Hva har dere,ev.hva anbefaler dere? Hva bør jeg styre unna? Setter stoooor pris på svar,hadde hjulpet meg masse!
FangeLiv Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Lurer på det samme selv. Snuppa her sover i City Crossen i barnehagen, men når søskenet kommer i mars må vi bruke vogna til den minste. Hvis hun eldste fortsatt har lur på dagen da, må vi skaffe ei vogn til.
kulu-kulu Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Kjøp en vogn som er stor nok til voksipose , en vogn som ikke bekker lett (mange av 3hjulingene er ustødige) , alt utstyr må være på plass (insektnett og regntrekk), gjerne en vogn som er lun altså ikke kjempeåpen i kallesjen-og ellers. Merk den gjerne m navn
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Vi har kjøpt en brukt Simo (kombi) til barnehagebruk. Stor og stødig, med god plass til voksipose og ullpledd. Den står kun i barnehagen så at fjæringa er gåen gjør ikke noe.
Gjest Leah Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Vi har kjøpt en brukt Simo (kombi) til barnehagebruk. Stor og stødig, med god plass til voksipose og ullpledd. Den står kun i barnehagen så at fjæringa er gåen gjør ikke noe. Barnehagen vår har invistert i sovevogner(tvillingvogner) til barna som sover til enhver tid. Tenk om barnehagen din gjorde det samme. Så ville dere sluppet å anskaffe to vogner selv.(går an å ønske seg..)
*Bumblebee* Skrevet 24. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2010 Åh skulle ønske det,men det er ikke et alternativ dessverre...vi må ha med oss vognene frem og tilbake fra bhg hver dag
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Barnehagen vår har invistert i sovevogner(tvillingvogner) til barna som sover til enhver tid. Tenk om barnehagen din gjorde det samme. Så ville dere sluppet å anskaffe to vogner selv.(går an å ønske seg..) Jeg synes den 1000-lappen vi gav for den brukte sovevogna vi har er verd prisen bare for å vite hva gutten sover i. Vi har også utstyrt den med voksipose til vinteren, og skinnfell til resten av året, myggnetting osv. Da har vi dessuten mulighet til å ta hjem vogna i barnehage om vi skulle føle behov for den i en helg, ferie el, noe som kan bli nytting for oss som får to såpass tette at de nok kommer til å sove på dagen begge to en periode.
Caramba Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Åh skulle ønske det,men det er ikke et alternativ dessverre...vi må ha med oss vognene frem og tilbake fra bhg hver dag Vi bruker den vanlige vogna i bhg, vi. Har ikke noe ekstra. Hvis dere alikevel må ta den med frem og tilbake, hvorfor trenger dere en ekstra en da? Vi er heldige, bhg har et skikkelig nytt og tørt vognskur med låst dør, slik at tvillingvogna står der hele uken, mandag til fredag. Vi leverer ungene med bil og har en liten trille i bilen som vi bruker hvis vi skal noen ærend etter barnehagen.
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Vi bruker den vanlige vogna i bhg, vi. Har ikke noe ekstra. Hvis dere alikevel må ta den med frem og tilbake, hvorfor trenger dere en ekstra en da? Godt poeng. Hovedårsaken til at vi har kjøpt en ekstra vogn er at vi skal ha en baby til mens eldstemann fremdeles sover i barnehagen om dagen. Dersom vi ikke skulle hatt en til tror jeg vi bare hadde brukt den samme vogna som fra før. Vi er heldige, bhg har et skikkelig nytt og tørt vognskur med låst dør, slik at tvillingvogna står der hele uken, mandag til fredag. Vi leverer ungene med bil og har en liten trille i bilen som vi bruker hvis vi skal noen ærend etter barnehagen. Samme her
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Vi kjøpte en ny MB Urban Jungle som står i bh hele uken. De har også et "uteskur" hvor barna sover i, og hvor vognen kan stå innelåst hele uken. Tar den med hjem i helgene dersom vi skal på tur som krever en sånn type vogn. Har ellers to andre hjemme som fint kan benyttes til vanlig turgåing. Vi er fornøyd med MB'en. Synes den er romslig, har full liggestilling, lun med stor kalesje og stødig. Liker å ha egen vogn så selv om bh tilbyr sovevogn, valgte vi å ha egen som vi kan ha egne ting i og utstyre som vi vil, med myggnetting, pose, lammeskinn osv.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Hvilken type vogn spiller ikke så stor rolle. Det som er viktig er at det er stor nok plass i vognen til en god pose, pledd eller skinn og et stort barn. Husk også at det må være seler, myggnetting og regntrekk som passer vognen. Har jobbet mange år i barnehagen, og de vognene som jeg synes har vært best er gjerne gamle vogner(10-20 år)Siden disse vognene ofte er større en dagens vogner. Se om du finner en brukt vogn på finn for en billig penge. Utseende og trilleegenskapene er ikke så viktige som at barnet ligger godt.
*Bumblebee* Skrevet 24. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2010 Vi bruker den vanlige vogna i bhg, vi. Har ikke noe ekstra. Hvis dere alikevel må ta den med frem og tilbake, hvorfor trenger dere en ekstra en da? Vi er heldige, bhg har et skikkelig nytt og tørt vognskur med låst dør, slik at tvillingvogna står der hele uken, mandag til fredag. Vi leverer ungene med bil og har en liten trille i bilen som vi bruker hvis vi skal noen ærend etter barnehagen. Vi venter nr to om kort tid nå,og eldstejenta må ha vogn å sove i i bhg. jeg vil ha en vogn til babyen jeg kan bruke om dagen når jeg er hjemme er derfor jeg skulle hatt en ekstra til bhg og ev.om vi skal gå tur med begge barna i helgene o.l.
helenaa Skrevet 24. september 2010 #13 Skrevet 24. september 2010 Vi har samme problem. Jeg tenker at vi skal ha søskenvogn som jeg skal bruke på dagen (så får vi se om jeg blir sprø av at den er stor, eller om jeg kommer til å sette pris på luksusen det er å ha god plass til poser o.l. når eldstemann er i barnehagen.) Dermed kan vi klare oss uten ekstravogn (søskenvogna er selvsagt ekstra, men den føler jeg vi "må" ha for at jeg skal kunne følge til barnehagen og ha med minsten.) Når minstemann begynner i barnehagen må vi vel ha to vogner hvis den eldste fortsatt sover om dagen. Så det er mulig jeg bare utsetter problemet...
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2010 #14 Skrevet 24. september 2010 Når minstemann begynner i barnehagen må vi vel ha to vogner hvis den eldste fortsatt sover om dagen. Så det er mulig jeg bare utsetter problemet... Det har jeg ikke tenkt på en gang. Har egentlig bare tatt det som en selvfølge at storebror kommer til å ha sluttet å sove om dagen når den minste skal begynne i barnehagen (han kommer jo til å være nesten 3,5 år da...).
helenaa Skrevet 24. september 2010 #15 Skrevet 24. september 2010 Det har jeg ikke tenkt på en gang. Har egentlig bare tatt det som en selvfølge at storebror kommer til å ha sluttet å sove om dagen når den minste skal begynne i barnehagen (han kommer jo til å være nesten 3,5 år da...). Det er vel litt ulikt når barna slutter med lur på dagen..? Vår eldste vil være akkurat 3 år hvis vi får barnehage til den minste med en gang permisjonen er over. Antar at det er en viss mulighet for at hun fortsatt vil ha en lur en liten stund etter det.
barnehagetanten Skrevet 25. september 2010 #16 Skrevet 25. september 2010 Jeg vil anbefale å unngå tre hjuling da de generelt er mer ustødige enn firehjulinger. Og som andre allerede har nevnt: der finnes haugevis med billige eldre vogner.
jolie Skrevet 25. september 2010 #17 Skrevet 25. september 2010 Minien sover i en gammel Brio-vogn som jeg kjøpte for en femtilapp på loppis. Den drar litt til høyre, men så lenge den bare skal stå i ro i bhg spiller ikke det noen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå