AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Hei Jeg har litt dårlig samvittighet for katten min. Det har seg slik at jeg bor i blokk, og det er sentrallås på ytterdørene. Men han vil gjerne ut, og jeg har ikke hjerte til å stenge han inne. Jeg slipper han ut når jeg drar på jobb om morgenen, for da vil han ut. Jeg prøver å stikke hjemmom i lunsjen for å se om han står og vil inn, og det gjør han ofte.. Han kan gå inn under tak der søppelrommet er og han ligger der når det regner. Så slipper jeg han inn om jeg finner han og hvis ikke får han inn når jeg kommer fra jobb. Deretter går det litt bedre, for jeg kan slippe han ut når han vil, men ofte må han vente noen timer før han får komme inn igjen, for det er vanskelig å se han alltid. Om natten er han inne. Han virker ganske rolig og trygg, og jeg er utrolig glad i han, så han får masse kos og riktig mat og alt. Men jeg lurer på om jeg plager han med at han ikke alltid får komme inn når han vil, men må vente litt. Han har ikke 100% frihet på inn/ut kan man si. Men han får iallefall være ute og jakte o.s.v, og det er vel viktig for han. Han er en skikkelig godpus, og jeg vil han alt det beste, men dette er det beste jeg klarer akkurat nå. Og det ser ut til at vi blir boende noen år og. Hvordan gjør dere det (som ikke har katteluke), med ut/inn?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Jeg har ikke katt, så aner egentlig ikke. Men en jeg kjenner i blokka mi har det, og han gjør på samme måte som deg. Jeg tar henne inn til meg hvis jeg ser henne utenfor (eller opp til han hvis han er hjemme). Hun er kjempesøt Denne katten virker iallefall veldig fornøyd, kommer hun ikke inn med en gang, så går hun rundt og lusker noen timer til. Eiern går også ut å roper på henne hvis hun ikke kommer av seg selv, da kommer hun stort sett etterhvert. Jeg tror denne katten elsker å være ute, og hun er myye mer fornøyd med denne ordningen enn om hun ikke skulle fått gått ut i det hele tatt. Men som sagt, vet egentlig ikke. Håper det ordner seg
Gjest ThatWoodcut Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 (endret) Nå bor jeg på småbruk da, men vi har ikke kattedør. Går kattene ut på morgenen får de værsågod være ute til vi kommer hjem. Og er de inne hele dagen må de ut på ettermiddagen. Da hender det at de ikke kommer før i tolv-ett tiden på natten og vil inn, men da sover jo vi Hvis de ikke kommer seg inn pleier de å legge seg på låven. Det er mange ganger de har stinket høy når de kommer inn Så dårlig samvittighet for at han ikke kommer inn akkurat når han vil trenger du ikke å ha. Og når han har ett sted under tak klarer han seg fint ute mens du er på jobb Endret 29. september 2010 av ThatWoodcut
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Du trenger ikke ha dårlig samvittighet. Jeg bor også i blokk og har katten min ute. Når det ikke er så kaldt ute gjør det ikke noe om katten er ute mange timer. På sommeren lar jeg katten min være ute hele dagen når jeg er på jobb, så sant det ikke regner. Men om vinteren har jeg henne ikke lenge ute om gangen, for da vil hun inn ganske fort igjen. Jeg slipper henne da ut om morgen når jeg har stått opp. Så henter jeg henne inn igjen etter en halvtime, når jeg skal gå på jobben. Nå er jeg kanskje ekstra heldig som får henne inn igjen så fort, men jeg vil ikke anbefale å ha katten ute mange timer hvis det er minusgrader. Da kan du heller slippe henne ut etter jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå