Gjest Opus Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Kjøpte meg et par Nike Shox for en liten stund siden fordi jeg står hele dagen på jobb, har en skade i beinet og må ut med hundene endel i løpet av en dag. Trengte gode sko rett og slett. Tidligere har jeg brukt "joggesko" (type DC, vanlig hvite fra f.eks DinSko osv). Har bandasje på foten idag, og fikk ikke på meg Shoxene. Så da tok jeg på meg et par DC sko og trasket rundt i byen i kanskje 20 minutter. Herlighet hvor vondt jeg har i føttene. Det verker og jeg klarer såvidt gå på toalettet. Jeg fikk vondt i føttene etter å ha gått i to minutter og det er grusomt rett og slett. Men jeg er veldig kresen på sko. Jeg syntes shoxene er dritstygge og kjøpte de kun fordi jeg MÅTTE pga skaden min som blir værre av all ståinga. Men kan jeg aldri bruke billige sko igjen? Type dinsko, urban osv? Er det sånn at føttene mine er så godt vant med gode sko at de vil protestere dersom jeg slutter å bruke shoxene?
Gjest Badabing Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Jeg tror det har mest med musklene i foten din å gjøre. De gode skoene dine bygger nok mer oppunder foten din, og derfor blir det uvant å komme platt ned på bakken igjen. Jeg har det alltid slik når jeg begynner med høye hæler hver høst; det tar litt tid før foten venner seg til skoene. (Men nå vet jeg selvfølgelig ikke noe om skaden i benet ditt)
Gjest Spinell Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Billigsko skal man vel passe seg for uansett Jeg forstår at du synes nike-skoene er stygge, og jeg kvier meg for å gå med joggesko selv, men jeg har funnet noen ensfargede svarte som i alle fall er litt nøytrale. Ikke pene, men de skriker ikke "JOGGESKO!!!!" til hele verden.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Du har jo ikke peiling. Du får ikke kjøpt DC-sko på Din Sko Ikke er de spesielt billige heller. Du vet tydeligvis ikke at DC er en skatesko, siden du snakker om det som "en sånn type sko du kjøper på Din Sko". Hvis du lurer på om du aldri mer kan gå med flate sko uten demping, spør om det, i steden for å virke totalt blåst i hue.
Inx Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Det vil helt sikkert gå seg til, litt vondt nå, men om en uke så er du vent til harde såler.
Gjest Opus Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 (endret) Du har jo ikke peiling. Du får ikke kjøpt DC-sko på Din Sko Ikke er de spesielt billige heller. Du vet tydeligvis ikke at DC er en skatesko, siden du snakker om det som "en sånn type sko du kjøper på Din Sko". Hvis du lurer på om du aldri mer kan gå med flate sko uten demping, spør om det, i steden for å virke totalt blåst i hue. ehh, unnskyld meg? Hvor har jeg skrevet at jeg får kjøpt DC på Din Sko? Og jo, de er billige der jeg kjøper dem, i utlandet. Jeg vet at DC er en skatesko, og at det ikke er samme type sko som du får kjøpt på Din Sko. Jeg skrev: Tidligere har jeg brukt "joggesko" (type DC,(dette er et komma, som jeg brukte istedet for OG for å skille DC sko fra "vanlig hvite fra f.eks DinSko) vanlig hvite fra f.eks DinSko osv). Men kan jeg aldri bruke billige sko igjen? Type dinsko, (her er den fantastiske kommaen igjen) urban osv? Veit ikke hvem som er blåst i huet jeg H*n som ikke greier å lese et innlegg eller hun som bruker komma i stedet for og. Endret 23. september 2010 av Opus
SmallTalk Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Dersom du har en jobb som du står og går i hele dagen, så lønner du deg ikke på å gå i sneakers på jobb. Du bør satse på løpesko med god demping, ettersom det er ekstremt hardt for føttene å gå rundt en hel dag. I tillegg har sneakers generelt dårlig oppbygning i såle og dermed blir belastningen feil under føttene. Forøvrig så er ikke Shox de beste løpeskoene du får tak i. Får kjøpt sko som både ser bedre ut og som er bedre å ha på beina. Sjekk ut noen andre Nike løpesko-modeller som du får på Urban osv. Bedre demping enn DC, bedre såle og snillere mot beina. Og dersom du absolutt må bruke sneakers: Du får kjøpt gelé-såler som du kan legge i skoene. Disse gir ganske bra demping, spesielt i hælene. Du får også kjøpt en type såler som du først steker i stekeovnen og deretter former etter foten. Husker ikke navnet på disse, men de skal være bra for foten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå