Gå til innhold

Har man rett på noe,når man ikke har rett på dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Jeg har vært mye sykemeldt de siste årene og akkurat avsluttet et ett års studie. Nå sliter jeg med å finne jobb og pengene begynner å ta slutt.. Jeg trodde jeg hadde rett på dagpenger,men der tok jeg tydeligvis feil,da attførings og sykepenger ikke teller som grunnlag er lønningsgrunnlaget mitt for lavt. Jeg sitter her helt fortvilet etter å ha åpnet brevet fra nav med avslag på søknaden :(

Hva i all verden skal jeg gjøre?? Har jeg rett på noe som helst av penger?

Jeg har søkt flere jobber,men ikke blitt innkalt på intervju på noen enda..

Synes nettsidene til nav er en eneste stor jungel,men jeg prøver å finne frem.

Hvis noen her vet noe om hva jeg kan ha rett på,så er jeg kjempe takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialstønad er alternativet, hvis du ikke kvalifiserer til andre stønader.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har rett på av stønader, men kontakt alle rekrutteringsbyråer i nærheten, så får du i hvert fall litt lønn å fylle lommeboka med frem til du finner noe mer interessant. De har ofte behov for folk dagen etter at de tar kontakt, så det er absolutt en sjanse du bør benytte.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har rett på av stønader, men kontakt alle rekrutteringsbyråer i nærheten, så får du i hvert fall litt lønn å fylle lommeboka med frem til du finner noe mer interessant. De har ofte behov for folk dagen etter at de tar kontakt, så det er absolutt en sjanse du bør benytte.

Kun hvis disse har oppdrag inne som passer, det er ikke alltid de har noe. Men TS kan prøve å søke navn om videre attføring, ufør eller sosialhjelp. Da er de raske på banen med tiltak.

Skrevet

Hvis du melder deg arbeidsledig hos NAV og får plass på jobbklubb får du individstønad, + reise dekket. Det er ikke store summen, men det utgjør da noe ved månedsslutt. Om kursarrangøren er dyktig kan det være nyttig, men der er ofte MYE dødtid. Men som sagt, man får et par hundrelapper til dagen for å gå der, så om man i verste fall går ut av kurset uten jobb har man i hvert fall tjent noen kroner.

Skrevet

Feil. Ikke sikkert man får individstønad på kurs, da NAV har satt på bremsene pga stort pengeforbruk i tiltak. Men noen plasser har de, det er bare så utrolig mange færre nå enn tidligere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...