Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #1 Del Skrevet 6. oktober 2003 Helt frem til jeg var ca 12-13 år hadde jeg helt blå øyne, men så ble de mer og mer grønne, nå som jeg er 22år har jeg helt grønne øyne.. Prøvd å søke masse på internett osv, men har ikke funnet noe info om dette. Noen som har opplevd det samme eller som vet hva det kan komme av? Er meget nyskjerrig på dette. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2003 #2 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg ville testet meg for grønn stær var jeg deg, øynene blir nemlig grønnaktige ved den sykdommen. Hvis du ikke har det kan du jo bare prise deg lykkelig da grønne øyne er den vakreste fargen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. oktober 2003 #3 Del Skrevet 8. oktober 2003 Øyenfargen forandrer seg vanligvis til man blir rundt 20år, så dette er jo egentlig ikke så rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 8. oktober 2003 #4 Del Skrevet 8. oktober 2003 Bare slapp av, jeg hadde også blå øyne før, men de har blitt mer og mer grønne, nå er de turkise. (og det er helt greit for meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. oktober 2003 #5 Del Skrevet 8. oktober 2003 grønne øyne ser forresten dårligst i mørket forresten!..... (Ja, jeg har grønne selv...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. oktober 2003 #6 Del Skrevet 8. oktober 2003 grønne øyne ser forresten dårligst i mørket forresten!..... (Ja, jeg har grønne selv...) Katter med grønne øyne også? *kose sine BLÅ øyne* (grønne øyne er penere doh) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 8. oktober 2003 #7 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg ville testet meg for grønn stær var jeg deg, øynene blir nemlig grønnaktige ved den sykdommen :o Hæ??! Hadde dama hatt grønn stær tror jeg hun hadde merket det ved å ha litt dårligere syn!! Eller?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 8. oktober 2003 #8 Del Skrevet 8. oktober 2003 grønne øyne ser forresten dårligst i mørket forresten!..... (Ja, jeg har grønne selv...) Å? Det hørtes merkelig ut! (ikke det at jeg ikke tror på deg, men jeg har aldri hørt om det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2003 #9 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hæ??! Hadde dama hatt grønn stær tror jeg hun hadde merket det ved å ha litt dårligere syn!! Eller?! Nei grønn stær gir ikke dårlig syn slik som grå stær, men går man for lenge med det skjer det uopprettelige skader. Min far hadde grønn stær som ung, ble oppdaget ved rutinekontroll hos optiker (de måler trykket på øyet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2003 #10 Del Skrevet 8. oktober 2003 Så hos lommelegen at grønn stær ofte gir synsforstyrrelser men jeg vet at ikke alle har det, min far hadde det ikke. Sykdomstegn Sykdommen begynner ofte med uklart syn og syn av ringer rundt lyskilder. Du kan kjenne et press i øyet, og etter hvert gjør det svært vondt. Kvalme og brekninger kan ledsage smertene. Øyet blir rødt, og det kan bli hovent rundt øyet. Legen kan måle øyetrykket, som kan være 2-4 ganger høyere enn på det friske øyet. Det er arvelig så jeg sjekker trykket på øyet hver gang jeg har sjekk hos optiker. Så osså at det stor at det er vanligst fra 40 år så da er du nok ikke i målgruppen. Dessuten er ikke sykdomsforløpet så langvarig som flere år. Grønne øyne er fint da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 8. oktober 2003 #11 Del Skrevet 8. oktober 2003 jeg har alltid hatt blå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå