Auri Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Vi trenger nytt reisebur... Etter at det andre ble både tisset i og kastet opp i på en litt traumatisk biltur i sommer, så nekter de stakars pusene å være inne i det, uansett hvor mye jeg vasker det. Før pleide de å ligge å sove i det hjemme (tok av døra) men det vil de ikke lenger. Så da er det på tide med nytt... Ser dyrebutikken her har fått stoffbur, som ser kjempefine ut. Og er veldig praktisk med at det er en luke på toppen som kan åpnes, så når vi er i bilen kan vi faktisk få kroppskontakt med de uten å måtte åpne døra. Buret er kun i bruk til bilturer på en times tid frem og tilbake til svigers og dyrlegeturer. Forrige buret arvet vi av mormor, så det er første gangen jeg kjøper nytt selv... Og jeg vet virkelig ikke helt hva jeg skal velge altså, stoffbur eller plastbur. De koster ca. det samme, så prisen spiller heller ingen stor rolle. Tanker, erfaringer?
Kitty_katt Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Min erfaring er at plastbur er lettere å rengjøre om det skulle skje uhell :gjeiper: Oppkast og slikt er ikke så lett å få bort og lukter sikkert en del. Med plastbur er det jo bare tørke bort å dra over med en klut
Auri Skrevet 23. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2010 Vel, siden kattene mine har bevist at når et bur først er spydd/tisset i, så nekter de å bruke det igjen uansett hvor nøye det er vasket, så spiller det ingen rolle om det er lett å vaske... Da må buret erstattes uansett. Det er kun den ene gangen det har skjedd, og det var en veldig uvanlig biltur i forhold til hva de er vant til, og ikke noe som kommer til å skje igjen. De har aldri kastet opp eller tisset i buret ellers.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Jeg tenkte som kitty_kat at plastbur er lettere å rengjøre enn stoffbur. Men du har jo et poeng, siden kattene nekter å gå inn i plastburet selv om du har vaska det.. Helt sikkert samme opplegget med et stoffbur - de ville vel nekta uansett. Har ingen erfaring med stoffbur - men det virker jo litt triveligere for kattene kanskje? Mykere.
Karmosin Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Jeg vasker stoffbur i maskin (pus tisser alltid i skrekk når hun er i bil...) på 30 grader. Det var sykt herkete å bære det på bane + tog + buss under en tur, men dere skal jo bare bruke det i bil, så det burde funke fint.
fionel Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Bruker stoffbur. ( har en liten hund da men) Syns det er så greit med den luken på toppen som du sier. Også kan det jo klappes helt sammen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå