Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

Jeg skal på spatur til Tallinn og leter etter ei god reisebok/guide. Noen forslag?

Kjempe flott om noen har et par tips om plasser som må besøkes og gode spiseplasser også. Skal bo nær gamlebyen.

Setter stor pris på svar:)

xx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Jeg skal på spatur til Tallinn og leter etter ei god reisebok/guide. Noen forslag?

Kjempe flott om noen har et par tips om plasser som må besøkes og gode spiseplasser også. Skal bo nær gamlebyen.

Setter stor pris på svar:)

xx

Olde Hansa er en resturant i gamlebyen som er verdt et besøk. Men det kan være en fordel å ha reservert bord før du reiser, da dette er et populært sted.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk:) Den skal sjekkes ut;)

Skrevet (endret)

Du kommer ikke til å bli skuffet! Tallinn har nydelig mat og drikke, om enn litt spesiell.

Min favoritt er Peppersack i gamlebyen. De har restaurant i 1. etg og grillmeny i kjelleren, begge er verdt å spise på. Dessuten har de himmelsk middeladrende honningøl! Var der med noen venner, men skal faktisk tilbake til Tallinn i år for å spise deilig mat og drikke med samboeren.

Olde Hansa syntes jeg var greit. Det var OK lokal mat, men ikke så veldig spennende. Koteletter med noe rar surkål a la bestemor ;) Forsåvidt er det lenge siden jeg har hatt det.

Da Vinci restauranten (italiensk) kan jeg også anbefale, men man får jo italiensk mat alle andre steder også :)

Gamlebyen er veldig fin og kan besøkes både dag og kveld, men om dagen er det jo flere spennende butikker som er åpne!

Jeg har brukt Globetrotter sin Tallinn bok og likte denne mht attraksjoner, men mange butikker som sto i boka var nedlagt/stengt, og åpningstidene stemte ikke alltid. Sånn er det jo i reiseliv ;)

Endret av Saga
Skrevet

Vi besøkte Tallinn i romjula i fjor og falt pladask! Vi bodde på et hotell i gamlebyen, og tilbragte nesten all tid innenfor bymurene inne i gamlebyen. Vi så Kiek in de kök, "Tykke Margaret", apoteket ved torget (det eldste fremdeles operative apoteket i Europa), St Katarina passasjen etc etc. Jeg kunne gått rundt der i mange dager, det er forøvrig en rekke kirker, noen klostere og museumer som er vel verdt et besøk også. Webside med tips til attraksjoner i Tallinn.

Inne i selve gamlebyen er det stort sett salg av håndverksprodukter, kunst og antikk , rett utenfor bymuren er det derimot moderne kjøpesentre. Det er lett å finne god mat, vi spiste på et nytt sted hver dag/kveld. Vi likte Olde Hansa kjempegodt, det er ingen elektriske lys, kunn stearinlys og på menyen står middelaldermat (blaa bjørn!). Da vi var der kom det også 3 jenter og spilte 3 stemt på fløyter, det var aldeles nydelig.

Vil også anbefale Beerhouse, stor restaurant ala "tysk ølstue" som brygger sitt eget øl, god mat og stemning.

Til sist men ikke minst - en av mine absolutte favoritter - restauranten African Kitchen. Rikholdig meny med et utrolig godt utvalg i både vegetar, supper, kjøtt og fiskeretter - og noe så eksotisk som antilope, og de ansatte er fantastiske.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!! Gleder meg bare mer og mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...